A Total War: Rome II is kint volt a GDC-n, hisz az angol Creative Assembly munkatársai szívesen mutogatják legújabb üdvöskéjüket. A prezentáció tele volt unalmas technikai szakzsargonnal, ám egy levetített infógrafikon láttán minden jelenlévőnek felszaladt a szemöldöke.
117 frakció, 500-féle egység, 183 térképrégió -- kell egyebet mondanunk? Természetesen azt nem tisztázták a fejlesztők, hogy ez a 117 nép játszható lesz-e, vagy csak statisztaként szerepel a programban, esetleg ugyanazon csoportok más-más nevű változatai (ugye a bretonoknak is egy rakás törzse volt, de komoly különbség nem volt az életvitelük vagy a kultúráik között). Az azonban egyértelmű, hogy az egységek nagy száma alapján akár az összes frakció kaphatna pár exkluzív típust, és a Shogun II-ben látott régiók közel duplája is megoldhatóvá tenné az elhelyezésüket. Többet persze csak az E3 után fogunk tudni.
Plusz, a görög városok, balkáni népek, keleti nomádok. De ha az utóbbi részekből indulunk ki, úgyis csak a bejelentett 8 nép lesz játszható. Pedig nem bántam volna, ha játszhatóvá teszik a szkítákat.
Total War egyike azoknak a franchise-oknak, amikben nem hiszem, hogy valaha csalódnunk kellett (Napoleon-kor leült a széria, de utána feltámadt szerintem). Technikailag pedig szépen megy előre, sokszor döbbenetes dolgokkal. Nyilván erre nem figyel senki, hisz a multiplatform játékoknál ilyenek sosem jönnek elő, teljesen más irányba halad a fejlődés. Ettől függetlenül tényleg elképesztő dolgokat sikerül a Creative Assembly-nek kifacsarni a gépekből.
GOTY lehet idén.