- Az IDG Consulting elnöke szerint több kiadó is árnövelést fontolgat
- Ennek oka, hogy a játékárak 2005 óta nem növekedtek
Az előző héten a belsős PlayStation stúdiók volt vezetője, Shawn Layden említést tett arról, hogy a játékok árai nagyon régóta nem változtak már, szemben a fejlesztési költségekkel, a következő generációban pedig könnyen lehet, hogy ez megváltozik – első fecskeként pedig a 2K már meg is lépte ezt az NBA 2K21 esetében.
Az IDG Consulting elemzőcég vezetője, Oszaki Josió a GamesIndustry.biz-nek úgy nyilatkozott, hogy a 2K mellett más kiadók is fontolgatják az áremelést, ami szerinte nem véletlen, hiszen a videojáték-iparban tizenöt éve nem volt hasonló.
"Legutóbb 2005-ben és 2006-ban növekedtek a nextgen nyitócímek árai, amikor is az Xbox 360 / PS3 generáció elején 49.99 dollár helyett 59.99 dollár lett a normál árcédula" – mondta Oszaki.
Az elnök hangsúlyozta, hogy a szórakoztatóipar más ágazataiban mindenhol jelentős emelkedés történt ebben az időszakban – a mozis árak például 39 százalékkal, a kábeltévés előfizetések pedig 105 százalékkal drágultak. Ehhez képest (illetve a játékok fejlesztési költségének növekedéséhez képest) ez a 10 dolláros / eurós növekedés elhanyagolható.
"Még ha 69.99 dollár is lesz a nextgen ár, a növekedés 2005 és 2020 között így is csupán 17 százalék, ami jóval kisebb, mint más területeken. Miközben a fejlesztési és kiadási költségek növekedtek, mint ahogy a szórakoztatóipar más területein is árat növeltek, addig az újgenerációs játékok árai nem tükrözték ezeket a drágulásokat. Az 59.99-ről 69.99-re való emelés nem is képes ellensúlyozni mindezt, de egy lépés a megfelelő irányba" – folytatta Oszaki.
"Az IDG együtt dolgozik az összes nagy játékkiadóval, és információink szerint mások is vizsgálják a nextgen játékárak növelését bizonyos franchise-ok esetében, a fentebb vázolt okok miatt. Nem fog minden játék 69.99 dollárba kerülni, de a tripla-A kategóriás zászlóshajók, mint például az NBA 2K sokkal inkább kiérdemelhetik ezt az árat, mint más címek" – nyilatkozta az elnök.
A nyitott világ igenis több tartalommal jár, legalábbis ha fejlesztési oldalról nézzük akkor mindenképp. Szerintem még egy óvodás is képes lenne belátni, hogy mennyivel több környezeti elemet (legyen az épület, autó, fa, bármi) kell lemodellezni egy nyitott világú játékhoz, mint egy cső FPS-hez vagy TPS-hez, nem beszélve a több NPC-ről, több szinkronról stb. Ezekben a játékokban jó pár mellékküldetés is van (aminek a többsége persze repetitív), de ezek mind-mind növelik a fejlesztési időt és költségeket (nem beszélve arról, hogy mennyivel több alkalmazott dolgozik ezeken a játékokon, mint 15 éve).
Tegyél már egymás mellé egy 2005-ös és egy 2019-es CoD videót és hasonlítsd össze a modelleket, asseteket, textúrákat, hangeffekteket stb. Lehet hogy maga a játék ugyanúgy 6-7 órás, de elkámpicsorodnál ha tudnád hogy ez mennyivel több munkával, idővel és költséggel jár.
És az igaz, hogy 2005-ben, sőt korábban is voltak openworld játékok, de arányaiban nézve igenis sokkal több cső FPS/TPS volt, mint manapság.
A kedvedért összenéztem, hogy 2015-ből mikkel tervezek a közeljövőben játszani: Assassin's Creed Rogue, Assassin's Creed Syndicate, Batman: Arkham Knight, Battlefield Hardline, Dying Light, Fallout 4, Grand Theft Auto V, Just Cause 3, Life Is Strange, Mad Max, Metal Gear Solid V, Resident Evil: Revelations 2, The Witcher 3: Wild Hunt, Wolfenstein: The Old Blood.
Ez 14 játék, ebből 10 openworld. 15 évvel ezelőtt NAGYON nem ez volt az arány.
amiket felsoroltál, azoknak mind megvolt a megelelője 2005-ben (s korábban is), mint ahogy most is megvannak a rövidek: a cod sorozat maradt a 6-7 óránál.
csak míg annak idején 50usd (eur!, minth uannyi lenne) volt egy játék, most 60, régen 15-25 usd-s kiegért kaptál +30-60% játékidőt, most meg...
egyébként annak idején is lázadtam/tunk, pont mert az 5-10óra nem volt standard. felháborító volt. de lenyeltük/tétek ezt is, mint annyi sok mást, a 60eur játékot, a húszdolláros csecsebecse dlc-ket (melyek egy részének az alapjátékban illett volna lenni) és a többit.
nem arról van szó, hogy kotick éhezni fog vagy sem, hanem hogy mennyi pénzt lehet kisajtolni belőlünk. belőled pl, úgy tűnik, sokat.
nézz a kedvemért utána egyszer, h a nagy kiadók mennyivel növelik árbevételüket évente (én megtettem), vagy a fejlesztési költség/pr költség arányának. el fogsz kámpicsorodni, átverve fogod magad érezni. az is vagy.
És ez akár egy kis lépés lehet, hogy a mikrotranzakciókat is visszaszorítsa, hiszen nyilván azokat is részben azért találták ki, hogy fedezzék ezeket az extra kiadásokat.
DE! Pont egy évről-évre 99%-ban ugyanazt nyújtó sportjátéknál nem érzem azt, hogy jogos lenne az emelés.
Amúgy ez a nextgen most a következő generációt akarja jelenteni, vagy teljesen más?
Indokolatlannak találom ilyen sokszor említeni minden cikkben és már arra gondoltam, nem azt jelenti amire gondolok.
És ez akár egy kis lépés lehet, hogy a mikrotranzakciókat is visszaszorítsa, hiszen nyilván azokat is részben azért találták ki, hogy fedezzék ezeket az extra kiadásokat.
DE! Pont egy évről-évre 99%-ban ugyanazt nyújtó sportjátéknál nem érzem azt, hogy jogos lenne az emelés.