- Shawn Layden a jelenlegi AAA-játékfejlesztésről beszélt
- Szerinte nem fenntarthatóak a mostani óriási játékok
A Gamelab Live esemény során először lépett nyilvánosság elé a SIE Worldwide Studios volt elnöke, Shawn Layden azóta, hogy tavaly októberben több mint 30 év után elhagyta a Sony-t, a fő téma pedig a jelenlegi AAA-játékfejlesztés volt, amely Layden szerint nem fenntartható hosszú távon.
Az iparági veterán elmondta, hogy két tényező ütközése minden eddiginél jobban befolyásolhatja majd a játékfejlesztést az új generációban. Az egyik az, hogy a játékok ára évtizetek óta nem változott érdemben, a nagy címek régen is 59.99 dollárért startoltak, a fejlesztési költségek ugyanakkor minden generációváltással duplázódtak. A mostani érában már 80-150 millió dollárba került a legtöbb AAA-játék, és ebben a marketingköltségek még nincsenek benne.
A drágulásban közrejátszott az is, hogy a játékok is egyre nagyobbá váltak az évek során, Layden szerint pedig itt az ideje, hogy az AAA-címek kicsit visszavegyenek a léptékből.
"Ahelyett, hogy csinálunk egy 80 órás játékot öt év alatt, milyen lenne egy 15 órás játék, ami három év alatt elkészül? Mennyibe kerülne?" – utalt arra, hogy, az iparágnak el kellene gondolkodnia ismét a rövidebb játékokon.
"Én személy szerint, mint idősebb játékos örülnék, ha újból lennének 12-15 órás AAA-játékok. Többet játszhatnék végig belőlük, emellett – mint egy jó könyv vagy film esetében – feszesebb, vonzóbb tartalmat kapnánk. Ez olyasvalami, aminek örülnék, ha visszatérne" – mondta Layden.
Amugy szerintem a bacsi velemenye ott hibas, hogy (nehany kiveteltol eltekintve - pl Witcher, majdani Cyberpunk) pont ezeket a 80 oras jatekokat gyartjak sorozatban, de igazi tartalom nelkul (ld. random Ubisoft jatek).
Igazából, ha csak a pénz érdekelné ezerszer könnyebb útjai is vannak annak és ezt az EA követi is rendesen vagy lehetne mondani a mobilos játékokat gyártó kínai cégekről, de azoknak a nevével nem vagyok tisztában, de számos ilyen van, ami hatalmas vagyonon ül, mégse csinál AAA játékot.