Már a Titanfall bétatesztelése során is biztos felmerült sokakban, hogy ugyan mi a fenének kell 48 GB üres tárhely a játéknak, főleg, hogy csak egy multiplayer móddal felvértezett, a jó öreg Source motorra épülő játékkal állunk szemben. Nos, mint kiderült, ennyi szabad terület a hanganyagok miatt kell.
A magyarázat erre az, hogy a hanganyagokat, a minimális zenétől a többséget kitevő hangeffektekig kitömörítve telepíti a játék, s így a processzornak kevesebb erőforrást kell ezek kezelésére fordítani, a gépekben lakozó erő pedig magának a játék futatására fordíthatja, ezáltal simább élményt biztosítva.
„Szóval majdnem az egész csak audió. Egy combosabb gépen, de még egy közepes felszereltségű masinán sem jelentene gondot a becsomagolt hanganyag, csak éppen a minimumként belőtt, kétmagos konfigurációkon nem tudtuk feláldozni az ehhez szükséges erőforrásokat.” -- mondta Richard Baker, a Respawn Entertainment vezető programozója.
Konzolon a dedikált hangfeldolgozó egység miatt nincs szükség ekkora helyre, s így Xbox One-on egy szolid 17 GB-tal is megelégszik a Titanfall.
- Azon hogy a cod újabb része egy kalap sz*r és mégis nyomják nem kell meglepődni, de nem is next gen húzónév volt .
- A felháborodást továbbra sem a mérete, hanem az indokolatlansága jelenti.
- Tudjuk mit tartalmaz mert még egy félheréjű makákó is bétázhatott vele, és a számok többsége hivatalos.
- Bár a WoT körüli mizériát én sem fogom rendkívülien sok a fanatikus és a hater, feleannyi médiafigyelmet sem kapott mint akár a Titanfall, GTA5 és társai, viszont szerintem megérdemelt -> teljesen egyedüli a műfajban, és rendkívül élvezetesnek tartottam
- Azon hogy a cod újabb része egy kalap sz*r és mégis nyomják nem kell meglepődni, de nem is next gen húzónév volt .
- A felháborodást továbbra sem a mérete, hanem az indokolatlansága jelenti.
- Tudjuk mit tartalmaz mert még egy félheréjű makákó is bétázhatott vele, és a számok többsége hivatalos.
- Bár a WoT körüli mizériát én sem fogom rendkívülien sok a fanatikus és a hater, feleannyi médiafigyelmet sem kapott mint akár a Titanfall, GTA5 és társai, viszont szerintem megérdemelt -> teljesen egyedüli a műfajban, és rendkívül élvezetesnek tartottam
Eddig meg nem sikerult senkinek sem olyan jatekot csinalnia ahol a tomoritett hang lett volna a szuk keresztmetszet. Ezert is akadt ki a bullshit detektorom a cikk olvasasa kozben.
Egyedul akkor terheli le ha valamilyen szoftveres filterezest radobnak meg, ami a cpu-t terheli, pl terhatas szimulacio (creative kartyaknal a cmss3d hasznalata pl.).
De itt sem a tomorites dekodolasa a hatraltato elem.
Persze ezt nem hasbol mondom, hisz szoktam hangot vagni, filterezni, stb. tehat sajat tapasztalat.
De egy olcso mp3 lejatszo is urtechnikaval keszulhet, ha megbirkozik egy 19 eve letezo hangformatum dekodolasaval.
Fck logic.
Fck logic.
Ha pedig minden játéknak olyan forradalminak kéne lennie, hogy jó legyen akkor már most lehet a kukába vágni az Unchartedeket és Halo-kat, pont úgy ahogy majdnem az osszes mai MMO-t.
Tok mindegy, mennyi helyet foglal valami. Ez egy fejlesztői dontés. Ha ők semmit nem akartak tomoríteni akkor az úgy lesz jó, mert inkább legyen 100%-ban smooth egy játék, ahol alap a 60FPS, minthogy foglaljon csak 15 gigát.
Fck logic.
@lenincat
Erősen kétlem, hogy egy ennyire szűkre szabott játék ( zárt fix pályák, ismert változtatható modellek. gondolom átvezető animok teljes hiánya) ekkora helyet kell, hogy foglaljon. És bármily hihetetlen egy 2014 es húzónév esetében a tizenpár pálya , a 3 játékmód és az Altair2 által is említett plusz hiánya elég tartalmatlan játékot ígér. Tartalom híján pedig (hiába a multi) a dolog unalmas lesz előbb utóbb még akkor is ha az eredeti komment nem erről szolt.
Természetesen ha a játék érdekelne, akkor engem sem akadályozna a mérete a megvásárlásban, mert legfeljebb "helyet csinálnék" de akkor sem érteném mégis mi indokolja, hogy a gépem 5-10 % -a rámenjen erre a minimális tartalomra. Azt már meg sem merem említeni, hogy így ha kijön (akár) két nap múlva az első DLC hogy a játékot utólag befejezzék ( mert hogy lesznek azt ugyebár tudjuk), akkor a lelkes vásárlónak újabb 7 Gb-ot kell letöltenie mert az új sivatagi pályán máshogy zörög a masina?
Ha pedig minden játéknak olyan forradalminak kéne lennie, hogy jó legyen akkor már most lehet a kukába vágni az Unchartedeket és Halo-kat, pont úgy ahogy majdnem az osszes mai MMO-t.
Tok mindegy, mennyi helyet foglal valami. Ez egy fejlesztői dontés. Ha ők semmit nem akartak tomoríteni akkor az úgy lesz jó, mert inkább legyen 100%-ban smooth egy játék, ahol alap a 60FPS, minthogy foglaljon csak 15 gigát.
@lenincat
Erősen kétlem, hogy egy ennyire szűkre szabott játék ( zárt fix pályák, ismert változtatható modellek. gondolom átvezető animok teljes hiánya) ekkora helyet kell, hogy foglaljon. És bármily hihetetlen egy 2014 es húzónév esetében a tizenpár pálya , a 3 játékmód és az Altair2 által is említett plusz hiánya elég tartalmatlan játékot ígér. Tartalom híján pedig (hiába a multi) a dolog unalmas lesz előbb utóbb még akkor is ha az eredeti komment nem erről szolt.
Természetesen ha a játék érdekelne, akkor engem sem akadályozna a mérete a megvásárlásban, mert legfeljebb "helyet csinálnék" de akkor sem érteném mégis mi indokolja, hogy a gépem 5-10 % -a rámenjen erre a minimális tartalomra. Azt már meg sem merem említeni, hogy így ha kijön (akár) két nap múlva az első DLC hogy a játékot utólag befejezzék ( mert hogy lesznek azt ugyebár tudjuk), akkor a lelkes vásárlónak újabb 7 Gb-ot kell letöltenie mert az új sivatagi pályán máshogy zörög a masina?
@lenincat
Erősen kétlem, hogy egy ennyire szűkre szabott játék ( zárt fix pályák, ismert változtatható modellek. gondolom átvezető animok teljes hiánya) ekkora helyet kell, hogy foglaljon. És bármily hihetetlen egy 2014 es húzónév esetében a tizenpár pálya , a 3 játékmód és az Altair2 által is említett plusz hiánya elég tartalmatlan játékot ígér. Tartalom híján pedig (hiába a multi) a dolog unalmas lesz előbb utóbb még akkor is ha az eredeti komment nem erről szolt.
Természetesen ha a játék érdekelne, akkor engem sem akadályozna a mérete a megvásárlásban, mert legfeljebb "helyet csinálnék" de akkor sem érteném mégis mi indokolja, hogy a gépem 5-10 % -a rámenjen erre a minimális tartalomra. Azt már meg sem merem említeni, hogy így ha kijön (akár) két nap múlva az első DLC hogy a játékot utólag befejezzék ( mert hogy lesznek azt ugyebár tudjuk), akkor a lelkes vásárlónak újabb 7 Gb-ot kell letöltenie mert az új sivatagi pályán máshogy zörög a masina?
Az aldozat, hogy inkabb nalad foglaljon el 3x akkora helyet, mert "optimalizaltak"?
Bologatos Miska, szerinted "2014-ben" mennyit szamit a cpunak, hogy a hang tomoritett vagy sem? Elarulom, lofa.znyit sem.
Ha a gepednek gondja van a tomoritett audio anyagokkal, akkor el kene gondolkozni a p1-es gep cserejen.
Mondjuk én nem láttam még olyan embert, aki azért nem tett volna fel egy még csak kozepesen jó játékot is, ami érdekli, mert sok helyet foglalt. Persze biztos van ilyen ember is.
Mondjuk én nem láttam még olyan embert, aki azért nem tett volna fel egy még csak kozepesen jó játékot is, ami érdekli, mert sok helyet foglalt. Persze biztos van ilyen ember is.