A Rockstar Games egy korábbi fejlesztője elárulta, hogy a GTA 3 fejlesztése során az egyik "legnehezebb technikai kihívás" a PS2 hardverének (főként a memóriájának) limitáltsága volt, és végső soron ezért nem tudtak a játékosok különféle repülőgépekkel szabadon repülni, holott eredetileg ilyesmit is szántak a kész verzióba. Igen, a Dodo tényleg ott van a reptéren, de azért azt mégsem nevezhetjük klasszikus repülésnek, hiszen emlékeim szerint pár másodperccel a felszállás után már a vízben kötöttem ki vele.
Obbe Vermeij korábban a Rockstarnál dolgozott és elárult pár kulisszák mögötti részletet a GTA 3 fejlesztéséről. Például azt, hogy a PS2 memóriája annyira limitált volt, hogy a játéknak a lemezről kellett betöltenie a textúrákat, viszont ezt csak úgy tudták megvalósítani, hogy mindig a közelieket töltse be. "A játékos gyorsan tudott haladni, és rengeteg épületet kellett betölteni. A művészek ezért direkt megváltoztatták az utak elrendezését, hogy lelassítsák a játékost" – mesélte Vermeij. Liberty Cityt tehát szándékosan alakították ki úgy, hogy a textúráknak jusson idő betölteni rendesen, viszont egy repülővel megtéve a távolságot ez rögtön szemet szúrt volna. Bár terveztek repülőket (és helikoptereket), az ötletet végül a PS2 hardvere miatt elvetették. A Vice City-ben a modellek és textúrák jobb tömörítésével már sikerült ezt megoldani.