Aki valaha is tolta a Grand Theft Auto 3-mat, az bizonyára elgondolkodott már azon, hogy pontosan miért is volt néma a főhős. Claude az egész játék alatt egyetlen árva szót sem szól, de sokáig csak találgatni lehetett, hogy miért így alkották meg a karaktert. A videojátékok világában nem ritkák a néma főszereplők, viszont a GTA 3-ban kvázi mindenki más össze-vissza csacsogott, ezért sokan nem értették, hogy miért épp a főszereplő hallgat végig és gyilkolja csendben Liberty City lakosságát.
Ezt a témát feszegette egy korábbi Rockstar-fejlesztő, aki nemrégiben egy blogot indított, amelyre a csapatnál töltött éveiről posztolt. Obbe Vermeij 1995 és 2009 között dolgozott a Rockstar Northnak, és olyan játékokon dolgozott, mint a GTA 3, a Vice City, a San Andreas és GTA 4. Egy Twitteren közzétett bejegyzésben az egyik felhasználó megkérdezte, hogy pontosan miért hallgatott Claude a GTA 3 során. "Nagyobb részben azért, mert spórolnunk kellett. Az audio részleg így is nagyon elfoglalt és túlterhelt volt." – válaszolta Vermeij. Igen, a spórolás miatt maradt ki a főszereplő szinkronizálása, viszont a Rocktar a Vice City-nél már pótolta ezt a hiányosságot – nem kisebb színészt nyertek meg ott a (fő)szerepre, mint a néhai Ray Liottát!