Kudo Tsunoda, a Microsoft Kinect projektjének kreatív igazgatója egy interjúban nemrég arról beszélt, hogy a konzolok megnyerték maguknak a PC-vel szembeni, FPS-ekért vívott háborút.
"A Halo remekül építette fel az FPS-ek kultúráját a konzolokon, és most már alig játszanak FPS-t a PC-n. Manapság minden a konzolok körül forog." -- mondta Tsunoda a GameInformernek.
Erre a kijelentésre reagált ma az id Software kreatív igazgatója, Tim Willits, aki olyan játékok tervezőjeként vált híressé, mint a Quake első három része, vagy a Doom 3. Tim szerint nem eszik olyan forrón a kását, és a PC még mindig vezet, ha az FPS-ek műfajáról van szó, sőt, jóval több rejlik benne annál, mint sokan gondolják.
"A PC még most is egy kiváló platform nem csak az FPS-ek, de minden játékstílus számára. Az én véleményem szerint mindig a PC volt és lesz a játékipar igazi mozgatórugója -- ez az a stabil platform, amire mi, fejlesztők örökké számíthatunk majd. A konzoloktól eltérően a PC nem tűnik el csak azért, mert egy cég úgy dönt, hogy nem nyereséges, és másikat kell kiadni. A PC mindig fejlődésben van, mégis stabilan létezik." -- fejtette ki Tim véleményét a Eurogamernek.
"Az FPS zsáner még mindig kiváló a PC-n, a billentyűzet rengeteg lehetőséget biztosít, a közösségi opciók segítségével pedig bármikor könnyen elérhetjük róla barátainkat egy meccs erejéig. Na meg akármelyik profi játékos megmondja, hogy célzásban az egér az ász."
Tim és az id következő játéka, a Rage jövő ősszel érkezik, és a konzolverziók mellett természetesen PC-n is tiszteletét teszi. A képek is a Rage-ből származnak.
"A Halo remekül építette fel az FPS-ek kultúráját a konzolokon, és most már alig játszanak FPS-t a PC-n. Manapság minden a konzolok körül forog." -- mondta Tsunoda a GameInformernek.
Erre a kijelentésre reagált ma az id Software kreatív igazgatója, Tim Willits, aki olyan játékok tervezőjeként vált híressé, mint a Quake első három része, vagy a Doom 3. Tim szerint nem eszik olyan forrón a kását, és a PC még mindig vezet, ha az FPS-ek műfajáról van szó, sőt, jóval több rejlik benne annál, mint sokan gondolják.
"A PC még most is egy kiváló platform nem csak az FPS-ek, de minden játékstílus számára. Az én véleményem szerint mindig a PC volt és lesz a játékipar igazi mozgatórugója -- ez az a stabil platform, amire mi, fejlesztők örökké számíthatunk majd. A konzoloktól eltérően a PC nem tűnik el csak azért, mert egy cég úgy dönt, hogy nem nyereséges, és másikat kell kiadni. A PC mindig fejlődésben van, mégis stabilan létezik." -- fejtette ki Tim véleményét a Eurogamernek.
"Az FPS zsáner még mindig kiváló a PC-n, a billentyűzet rengeteg lehetőséget biztosít, a közösségi opciók segítségével pedig bármikor könnyen elérhetjük róla barátainkat egy meccs erejéig. Na meg akármelyik profi játékos megmondja, hogy célzásban az egér az ász."
Tim és az id következő játéka, a Rage jövő ősszel érkezik, és a konzolverziók mellett természetesen PC-n is tiszteletét teszi. A képek is a Rage-ből származnak.
És FPS-ben a jó öreg billentyű-egér kombó az igazi, nehogy már célzásrásegítéssel legyen valaki császár
De mitől véded? Nem bántja senki. Arról már nem is beszélve, hogy csak azért, mert neked anno PC-d volt gyermekkorodban (mint nekem is, meg kb. az olvasók többségének), nem kell elzárkózni a konzolok elől. Az, hogy egyszer megpróbáltál egy-egy játékot a PS2-n, és nem voltál benne jó, egyszerűen nem lehet elég tapasztalat a messzemenő következtetések levonására. Én se konzollal a tévém alatt jöttem a világra, mégis beletanultam, és mind a PC-t, mind a konzolt nagyon szeretem.