- Tim Sweeney nemrég a DICE Summit keretein belül tartott előadást
- Melyben kifejtette, hogy a politikának szerinte semmi keresnivalója a videójátékokban
- Kivéve, ha a fejlesztők kreatív okokból döntenek ilyen témák beemelése mellett
A politika mindig is kényes terepnek számít, és nincs ez máshogy a játékiparban sem. Az elmúlt években több botrány is kirobbant a közegben pont ilyen okokból (gondoljunk csak a Battlefield 5 első előzetese körül elszabadult indulatokra), épp ezért nem olyan meglepő, hogy a kiadók manapság mindig igyekeznek hangsúlyozni, hogy játékaiknak nincs politikai töltete.
Így tett nemrég Tim Sweeney, az Epic Games vezetője is, aki a DICE Summiton tartott beszédében hangoztatta, hogy a fejlesztőknek el kéne kerülniük a politizálást a játékaikban. Sweeney később Twitteren ezt azzal egészítette ki, hogy szerinte lehet jogosultsága a politikának a játékiparban, de csak addig, amíg kreatív okokból kerül bele az egyes alkotásokba, nem pedig a marketing csapat nyomására.
Here’s one of the key views I shared at DICE. If a game tackles politics, as To Kill a Mockingbird did as a novel, it should come from the heart of creatives and not from marketing departments seeking to capitalize on division. https://t.co/x4eARz7Yyz
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) February 12, 2020