Pengusz kolléga négy napja jelentette be a Sims3 hivatalos webszájtjának debütálását, melyen a március 19-i dátum díszeleg egyelőre a szép nagy hangulatkristályos logóval. Nos, szerencsére nem kell addig várnunk az információkra, hiszen a Games for Windows magazin legfrissebb számában lesz a világpremier (lásd oldalt), és sok külhoni portál már szivárogtatott belőle részleteket.
A játékmechanizmus alaposan megváltozik, és inkább lesz az egész egyfajta cRPG, mint menedzselős-nevelgetős szimulátor. A karaktertervezésnél sokkal több opciónk lesz, egyrészt a külső megjelenést tekintve (végre igazi kövér vagy sovány embereket, izomagyú srácokat is kreálhatunk!), másrészt a jellemeket, hiszen a korábbi értékek (rendes/trehány, stb.) helyett afféle traits-szisztémát kapunk, azaz jellemleírások közül állíthatjuk össze, milyen is emberünk (például gonosz, paranoiás, játékos). A mindennapi életben is visszaköszön ez a szerepjátékos beütés, például lesznek buffok, azaz simjeink hangulatát különböző események befolyásolják, így napokig duzzoghat, ha maga alá csurgatott, és egy hónapig felhők között járhat egy kiadós kufirc után. Megszűnik a régi szükségletkijelzős móka is, ami ugye a legnagyobb kerékkötője volt a szabadságnak: lemegy az éhségjelző, megetetem a komát, közben a szükséglet is lecsökkent, irány a vécé, és így tovább. A sim általános közérzete lesz ezentúl az egyetlen fontos mérce, ez befolyásolja az előbb említett hangulatot, és ha megéhezik a figura, egy értesítőt kapunk erről, melyre kattintva magától gondoskodik az önellátásról hősünk.
Ezt a szinte műfajváltásnak nevezhető lépést erősíti a kibővült készletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahová ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldást kapunk, például beletömhetünk különféle alapanyagokat, és ezekből simünk aztán készíthet kaját magának akár a semmi közepén is, sőt a receptet mi is kitalálhatjuk, nem kell a gyárilag szállítottakhoz ragaszkodnunk. A másik nagy dobás, hogy kis világunk minden elemét, legyen az bútor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal átszínezhetjük, egyedi kinézetűre varázsolhatjuk (ezt láthattuk már a Szabadidő kiegészítésben ajándékul kapott PC-re előtelepített Sims3 teaserben is). Apropó: semmi közepe. Nos igen, talán ez az egyik legnagyobb trouvaille: a világ, melyben karaktereink élnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Bármikor kisétálhatunk házunkból, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszólíthatjuk a járókelőket, átmehetünk a szomszédba egy kis dumára, barátkozásra.
Mindezt betetőzi az a szisztéma, melyet Will Wright mester és csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, és melyet a Rod Humble vezette EA Sims stúdió is átültetett a Sims 3-ba: családunkat feltölthetjük a TS3 portálra, és innen mások famíliáit letölthetjük, játékunkba importálhatjuk, így akár ismerőseink emberkéivel is megtömhetjük városunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy továbbra sem lesz többszemélyes üzemmód, de ez a kvázi multi azért egyfajta gyógyírt jelenthet minderre. A legnagyobb szívfájdalom azonban egyelőre a megjelenési dátum, mert hallottunk már 2008 végét, aztán 2009 tavaszát is, most viszont már egy 2009. december 15-ös időpont bukkant fel, mely persze nem hivatalos, de ha a Spore kálváriájából indulok ki... Nos, meglátjuk, addig elleszünk az újabb és újabb infókkal, melyeket természetesen szállítani fogunk nektek ezerrel, mert igen nagy dobásnak ígérkezik az új felvonás - megint.
A játékmechanizmus alaposan megváltozik, és inkább lesz az egész egyfajta cRPG, mint menedzselős-nevelgetős szimulátor. A karaktertervezésnél sokkal több opciónk lesz, egyrészt a külső megjelenést tekintve (végre igazi kövér vagy sovány embereket, izomagyú srácokat is kreálhatunk!), másrészt a jellemeket, hiszen a korábbi értékek (rendes/trehány, stb.) helyett afféle traits-szisztémát kapunk, azaz jellemleírások közül állíthatjuk össze, milyen is emberünk (például gonosz, paranoiás, játékos). A mindennapi életben is visszaköszön ez a szerepjátékos beütés, például lesznek buffok, azaz simjeink hangulatát különböző események befolyásolják, így napokig duzzoghat, ha maga alá csurgatott, és egy hónapig felhők között járhat egy kiadós kufirc után. Megszűnik a régi szükségletkijelzős móka is, ami ugye a legnagyobb kerékkötője volt a szabadságnak: lemegy az éhségjelző, megetetem a komát, közben a szükséglet is lecsökkent, irány a vécé, és így tovább. A sim általános közérzete lesz ezentúl az egyetlen fontos mérce, ez befolyásolja az előbb említett hangulatot, és ha megéhezik a figura, egy értesítőt kapunk erről, melyre kattintva magától gondoskodik az önellátásról hősünk.
Ezt a szinte műfajváltásnak nevezhető lépést erősíti a kibővült készletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahová ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldást kapunk, például beletömhetünk különféle alapanyagokat, és ezekből simünk aztán készíthet kaját magának akár a semmi közepén is, sőt a receptet mi is kitalálhatjuk, nem kell a gyárilag szállítottakhoz ragaszkodnunk. A másik nagy dobás, hogy kis világunk minden elemét, legyen az bútor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal átszínezhetjük, egyedi kinézetűre varázsolhatjuk (ezt láthattuk már a Szabadidő kiegészítésben ajándékul kapott PC-re előtelepített Sims3 teaserben is). Apropó: semmi közepe. Nos igen, talán ez az egyik legnagyobb trouvaille: a világ, melyben karaktereink élnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Bármikor kisétálhatunk házunkból, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszólíthatjuk a járókelőket, átmehetünk a szomszédba egy kis dumára, barátkozásra.
Mindezt betetőzi az a szisztéma, melyet Will Wright mester és csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, és melyet a Rod Humble vezette EA Sims stúdió is átültetett a Sims 3-ba: családunkat feltölthetjük a TS3 portálra, és innen mások famíliáit letölthetjük, játékunkba importálhatjuk, így akár ismerőseink emberkéivel is megtömhetjük városunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy továbbra sem lesz többszemélyes üzemmód, de ez a kvázi multi azért egyfajta gyógyírt jelenthet minderre. A legnagyobb szívfájdalom azonban egyelőre a megjelenési dátum, mert hallottunk már 2008 végét, aztán 2009 tavaszát is, most viszont már egy 2009. december 15-ös időpont bukkant fel, mely persze nem hivatalos, de ha a Spore kálváriájából indulok ki... Nos, meglátjuk, addig elleszünk az újabb és újabb infókkal, melyeket természetesen szállítani fogunk nektek ezerrel, mert igen nagy dobásnak ígérkezik az új felvonás - megint.
És amit a legjobban várok: remélem végre tényleg lehet majd szomszédokat is látogatni, nem csak közösségi területket!
És amit a legjobban várok: remélem végre tényleg lehet majd szomszédokat is látogatni, nem csak közösségi területket!
Vajon lesznek most is vágyak és félelmek? Azok szerintem tök jók voltak
Vajon lesznek most is vágyak és félelmek? Azok szerintem tök jók voltak
Csak az a megjelenési dátum.. több mint 1 év