Lengyelország legújabb fejlesztőcsapata a Gingerbread Studios, és egyből
magasra is teszik a lécet önmaguk számára, ugyanis egy FPS/TPS
keveréken dolgoznak, két játszható karakterrel, és projektjüket többnek szánják
egyszerű akciójátéknál. A fejlesztők hátteréről nem sokat tudni, de a
stúdió igazgatója James Cato, aki már lassan húsz éve van a játékiparban,
és olyan címekben volt benne kisebb-nagyobb mértékben a keze, mint a
Tomb Raider, a Duke Nukem vagy a Driver. Ezek után visszatért hazájába,
hogy a Mortyr II és a The Mark fejlesztését felügyelje.
A Protector két főszereplője Jonathan Kane, egy harcedzett brit zsoldos, ex-MI6 ügynök, és Jennifer Guile, a gyönyörű és ravasz archeológus - egy valamikori szerelmespár. Guile kisasszony édesapját azonban megöli egy terrorista szervezet, a Scarlet Vengeance, és ez két év után újra összehozza hőseinket, akiknek a múlt sérelmein is felül kell kerekedniük az életüket fenyegető veszélyeken kívül. Miután az idősebb Guile eltávozott az élők sorából, a rosszfiúk figyelme Jenniferre irányul, mivel ő az utolsó, aki ismeri egy ősi azték ereklye rejtekhelyét. Erre azért fáj a skarlátosok foga, mert szerintük, aki azt a nagy hatalmú tárgyat birtokolja, óriási pusztítást vihet végbe. A fejlesztők megpróbálják a napjainkban nagy problémának számító globális terrorizmust és a dél-amerikai mitológia világát összefonni egy izgalmas történetben, aminek két nagyban különböző befejezése lesz, attól függően, milyen döntéseket hozunk a játék során.
A játékmenet sem lesz unalmas, köszönhetően például a két nagyon eltérő karakternek. Kane-t irányítva főleg az intenzív, de taktikus harc fog dominálni, míg Jenniferrel inkább a különféle fejtörőket oldhatjuk meg, valamint feszült lopakodós részekre is számíthatunk, és nála kihasználhatjuk majd azt, hogy az ellenfelek valósághű látást és hallást kaptak, tehát csak annyit észlelnek a környezetükből, amennyit mi, így ideális a terep ahhoz, hogy a hátuk mögé kerüljünk a szőke amazonnal. A Gears of Warhoz hasonlóan itt is lehet majd fedezék mögé bújni és mögüle kihajolva biztonságból tüzelni, igaz erre az MI is képes lesz. Ha pontosan célzunk, a fegyvert is kilőhetjük a kezükből, így arra késztetve őket, hogy gyorsan fedezékbe bújjanak, vagy a pisztolyukat előkapják, és azzal próbáljanak kárt tenni bennünk.
Ha ez nem volna elég, a játék világát teljesen interaktívnak ígérik a fejlesztők, amit sok karakter fog benépesíteni, a járókelőktől, munkásoktól és diákoktól kezdve a változatos ellenfelekig, melyek közt elit terroristák és mitikus azték lények is találhatók. A modern elvárásokat teljesítő fizikának hála a tárgyak darabokra törnek, szanaszét repülnek, és akár még a vékony falakon is átlőhetünk. A grafika egész szép, de még van mit dolgozni rajta az egyelőre még ismeretlen megjelenési dátumig. Azonban mivel még csak a napokban történt a bejelentés, valószínűleg 2009 elejénél hamarabb nem találkozunk a játékkal.
A Protector két főszereplője Jonathan Kane, egy harcedzett brit zsoldos, ex-MI6 ügynök, és Jennifer Guile, a gyönyörű és ravasz archeológus - egy valamikori szerelmespár. Guile kisasszony édesapját azonban megöli egy terrorista szervezet, a Scarlet Vengeance, és ez két év után újra összehozza hőseinket, akiknek a múlt sérelmein is felül kell kerekedniük az életüket fenyegető veszélyeken kívül. Miután az idősebb Guile eltávozott az élők sorából, a rosszfiúk figyelme Jenniferre irányul, mivel ő az utolsó, aki ismeri egy ősi azték ereklye rejtekhelyét. Erre azért fáj a skarlátosok foga, mert szerintük, aki azt a nagy hatalmú tárgyat birtokolja, óriási pusztítást vihet végbe. A fejlesztők megpróbálják a napjainkban nagy problémának számító globális terrorizmust és a dél-amerikai mitológia világát összefonni egy izgalmas történetben, aminek két nagyban különböző befejezése lesz, attól függően, milyen döntéseket hozunk a játék során.
A játékmenet sem lesz unalmas, köszönhetően például a két nagyon eltérő karakternek. Kane-t irányítva főleg az intenzív, de taktikus harc fog dominálni, míg Jenniferrel inkább a különféle fejtörőket oldhatjuk meg, valamint feszült lopakodós részekre is számíthatunk, és nála kihasználhatjuk majd azt, hogy az ellenfelek valósághű látást és hallást kaptak, tehát csak annyit észlelnek a környezetükből, amennyit mi, így ideális a terep ahhoz, hogy a hátuk mögé kerüljünk a szőke amazonnal. A Gears of Warhoz hasonlóan itt is lehet majd fedezék mögé bújni és mögüle kihajolva biztonságból tüzelni, igaz erre az MI is képes lesz. Ha pontosan célzunk, a fegyvert is kilőhetjük a kezükből, így arra késztetve őket, hogy gyorsan fedezékbe bújjanak, vagy a pisztolyukat előkapják, és azzal próbáljanak kárt tenni bennünk.
Ha ez nem volna elég, a játék világát teljesen interaktívnak ígérik a fejlesztők, amit sok karakter fog benépesíteni, a járókelőktől, munkásoktól és diákoktól kezdve a változatos ellenfelekig, melyek közt elit terroristák és mitikus azték lények is találhatók. A modern elvárásokat teljesítő fizikának hála a tárgyak darabokra törnek, szanaszét repülnek, és akár még a vékony falakon is átlőhetünk. A grafika egész szép, de még van mit dolgozni rajta az egyelőre még ismeretlen megjelenési dátumig. Azonban mivel még csak a napokban történt a bejelentés, valószínűleg 2009 elejénél hamarabb nem találkozunk a játékkal.
Azért nem lesz minden jó játék, ami onnan jön, de kezdésnek egy új csapattól nem rossz
Azért nem lesz minden jó játék, ami onnan jön, de kezdésnek egy új csapattól nem rossz