A Bethesda megerősítette a délután a The Elder Scrolls Online oldaláról kiszivárgott hírt: a PS4-es és Xbox One-os verziók júniusi megjelenését elhalasztották, legalább hat hónapot fognak késni. E verziók fejlesztése során ugyanis rengeteg probléma merült fel, mint az a hivatalos közleményből kiderül.
„Folytatjuk a munkát az ESO konzolos verzióin, a fejlesztés folyamatos, de jelenleg azon dolgozunk, hogy megoldjuk egy sor platformspecifikus problémát. Integrálni a rendszerünket a konzolgyártók egymástól és a PC-től is eltérő hálózatába körülményes folyamat. Világossá vált, hogy a konzolos változatok júniusra tervezett megjelenését immár nem tudjuk tartani. Ugyan jól haladunk, de arra a következtetésre jutottunk, hogy további hat hónapra lesz szükségünk ahhoz, hogy azt az élményt biztosíthassuk, amit a rajongók elvárnak és megérdemelnek.”
Hogy kárpótolják a rajongókat, a Bethesda alkut kötött a Microsofttal és a Sonyval. Ennek fejében azok, akik már birtokában vannak a The Elder Scrolls Online PC-s változatának, avagy június végéig beszerzik azt, mindössze 20 dollárért megvehetik a PS4-es vagy Xbox One-os verzió digitális változatát, mi több, importálhatják karaktereiket és 30 napra szóló előfizetést is kapnak.