A brit Supermassive Games-nek annyira bejött a PS4-exkluzív Until Dawn, hogy fejlesztői a horrorfilmes fenegyerekekkel készített produkciót követő kisebb kitérők után a már jól ismert csapáshoz tértek vissza a The Dark Pictures Anthology képében. Az exkluzívitással szakító multiplatform játék tavaly nyáron startolt el, első epizódja, a Man of Medan pedig ízelítőt nyújtott mindabból, ami a szériában várhat ránk. Misztikus legendák, különálló történetek, minden egyes játéknál az adott folklórra összpontosítva, más és más színészekre hagyatkozva, interaktív horrorfilmekként, amik között a Pip Torrens alakította Kurátor az összekötő kapocs. És bár jóval hamarabb vártuk, a második epizód némi csúszással, idén október 30-án lát napvilágot, ám addig is kaptunk egy kis lehetőséget, hogy megnézzük, mire számíthatunk.
Silent Hill, te vagy az?
A sajtó rendelkezésére bocsátott demó nagyobb felvezetések nélkül, egy rendőrségi épületben indítja a sztorit, mely ugye arról szól, hogy egy buszbaleset miatt az iskolai társaság egy fura kisvárosban, Little Hope-ban ragad (New England), ahol évszázadokkal korábban számos áldozattal járó boszorkányperek zajlottak. Miután a baleset megtörtént, a csapat szétvált, így professzor John és Andrew (Will Poulter a Midsommarból) irányításával a régóta elhagyatottnak tűnő rendőrségen kezdünk, ahol a poros és romos szobákban telefon után kutatva hippik által elkobzott tárgyakat és különféle érdekességeket találunk.
Végül persze összejön a csapat, de addigra már megtapasztaljuk, hogy Little Hope-ban valami nem stimmel. Természetfeletti jelenségek ütik fel a fejüket, John és Andrew párosa pedig összeköttetésbe kerül a múlttal, ahol sajátos helyzetben fedezhetik fel egyikük hasonmását is. Ahogy aztán a teljes csapat megindul a kisváros sötét és ködös főutcáján, hamarosan kiderül, hogy mások is rendelkeznek korabeli hasonmással, sőt van, akit boszorkánysággal vádolva akarnak a múltban halálba küldeni. Ez azonban a kisebb baj… a nagyobb az, hogy az életük is veszélyben forog, méghozzá a jelenben.
Választások
Ahogyan azt a csapattól eddig is megszokhattuk, erősen narratív kalandjáték a végeredmény, ami leginkább a horrorfilmek világát idézi, annak minden negatívumával és pozitívumával. Így kevés a beleszólásunk, a karaktereket irányítva néha döntéshelyzetbe kerülünk, esetleg egy QTE során kell villámgyorsan nyomogatnunk a gombokat, de a sztori halad előre, kiemelt szerepet kapva a mechanikában. Utóbbi nem igazán változott, maradt egy-egy fura vágás, ami a Man of Medanra is jellemző volt, viszont a hangulat és a gárda elég jó, egyben egészen izgalmasnak és érdekesnek tűnik a sztori, mely az 1600-as évekbe is rendszeresen kitérőket tesz.
Döntéseink természetesen hatással vannak a későbbi fejleményekre, karaktereink viszonyaira, illetve egy-egy szereplő életére, ami már a demóban is egyértelművé válik, mikor választani kell, kit mentünk meg egy szorultabb helyzetben. Nem utolsó sorban nekem speciel sokkal szimpatikusabb a kisváros boszorkánysággal teli múltjának felelevenítése, mint a Man of Medan tengeri horrorja, de az sem utolsó szempont, hogy egy-egy pillanatban még a Silent Hillt is sikerül megidézni a ködös éjszakai utcával, aminek hídja meglehetősen hiányos állapotban van. Lesz itt még előreláthatólag múzeum és rom is, így a helyszínek változatosnak ígérkeznek, a téma adott, avagy október 30-án kiderül, mennyire erős az összkép, illetve a címmel ellentétben reméljük, a kicsinél több reményünk marad a túlélésre ebben a kísérteties históriában.