Eme lépcsőfok pedig a mag, azaz a lényeg, hogy miről is fog szólni a játék. Köztünk legyen mondva, elég érdekes a kicsike: egy MMOG-ről van szó, melyben vadállatokat kell gyűjteni, szaporítani, tápolni, majd rajtuk lovagolva lehet PvP „lóversenyeken” indulni, illetve felfedezni a világot. A cucc a koreai modellt alkalmazza, azaz nincs havidíj, a bevételeket a játékban megjelenő reklámok, illetve a mikrotranzakciók jelentik (a különféle extra cuccok megvásárlása és hasonlók).

Miután pedig ez már fix, jöhet a tervezés, melyhez a leendő kiadó, az Acclaim Games egymillió dolláros díjat ajánlott fel, melyhez a technikai hátteret az IGN Entertainment biztosítja: a versengő teamek bázisául az IGN gondozta, a bizonyára sokak által ismert SourceForge eszközkészletre épített ModCenter szolgál. Itt mindenki berendezheti a maga kis virtuális fejlesztőstúdióját, és megkapja hozzá a közösség támogatását, bugkövető és belső fájlkibocsátó rendszert, szerverhelyet a forrásfájloknak, egy wiki rendszert, nyílt és zárt fórumot, komplett adminisztrációs felületet és minden egyebet, ami a melóhoz kell – mindezt ingyen és bérmentve. A tervezési dokumentum átolvasása után akár egyének, akár csapatok is jelentkezhetnek – az egyetlen kitétel az „indie”, azaz független státusz -, és elkezdhetik a munkát, a projekt tervezését (az egyéneknek persze munkatársakat is kell verbuválniuk, de így kialakulhat akár egy nemzetközi banda is).

A pályamunkákból aztán a játék rendezője, David Perry (képünkön) és munkatársai fogják kiválasztani a legéletképesebb munkát, és bízzák meg az ezt előállító csapatot a kivitelezéssel. Itt jön képbe ismét az Acclaim: a team azonnal kézhez kap 100 ezer dollárt, és a kiadó megvásárolja számára bármelyik kereskedelmi játékmotor licencét, legyen az a Source, az Unreal Engine 3, az id Tech 5, vagy amelyik csak jólesik! Ráadásul ez még mindig nem a vége: a fejlesztőgárda korrekt szerződésre is számíthat, tehát részesülni fog a jogdíjakból, ami persze nem meglepő - nyilván ez ösztönzi majd őket a lehető legszínvonalasabb munkára, hisz minél jobban fogy a cucc, annál több pénzt fognak felmarkolni.

David Perry szavaival: „A Top Secret az, ahol a Web 2.0 koncepciója találkozik a videojáték-iparral. Közel 50 ezer ember iratkozott fel, hogy segítsen e játék megtervezésében. Azzal, hogy ennyien jelentkeztek, ez máris a történelem legnagyobb játéka. Én irányítom a projektet, de a közösség tervezi, a közösség fejleszti, és a közösség gyártja le.”

A verseny nyílt mindazon fejlesztők számára, akik technikailag elég képzettek egy ilyen minőségű és volumenű játék megalkotására. Jelentkezni, a projekthez csatlakozni továbbra is a http://topsecret.acclaim.com címen lehet, a munkát pedig akár máris el lehet kezdeni a ModCenter Top Secret projektoldalán.