A szövetség felmérései szerint a PC-s játékipar a hardvereladások tekintetében tavaly a dupláját teljesítette annak, amit a PlayStation 2, a PlayStation 3, az Xbox 360 és a Wii együttvéve volt képes felmutatni, azonban az adatok nem teljesen megbízhatóak, hiszen nem tudjuk, hogy a leszállított alkatrészeket vagy a komplett PC-ket számoltak-e...

A gyűjtőmunka továbbá kimutatta azt is, hogy az ázsiai régióban a játékra szánt PC-k piaci részesedése 33%, Nyugat-Európában 24%, az Egyesült Államokban 22%, míg a világ többi részén 21,5%. Nincs tehát veszélyben a PC-s játékipar, sőt a jövőben még nagyobb lehet a részesedés, a becslések szerint ugyanis a jelenlegi 212,6 millió játékra alkalmas asztali vagy hordozható számítógépből 2014-re már 322 millió lesz, ezzel 61,3 milliárd dollár bevételt termelve a különböző gyártóknak.