Nem ritka, de azért nem is nevezhető teljesen sztenderdnek az, ha egy szerzőpáros nemcsak egy-két alkalommal, de szó szerint akár évtizedeken át is hajlandó együtt dolgozni, és ezen kooperáció gyümölcsei tartanak egy bizonyos szintet. A német Wolfgang Kramer és Michael Kiesling ráadásul sok éven át csak telefonon és faxon át tartotta egymással a kapcsolatot, ez azonban nem akadályozta meg őket abban, hogy a társasjátékok világát maradandó élményekkel gazdagítsák, immáron évtizedek óta, amikor épp nem önállóan teszik ugyanezt. Ehhez pedig most még az állatok segítségét is igénybe veszik.
SAVANNAH PARK
- Hazai kiadó/partner: Piatnik
- Tarsasjatekok.com adatlap
- Típus: kompetitív
- Játékosok száma: 1-4 fő
- Játékidő: 20-40 perc
- Korcsoport: 8+
- Nehézség: 1,75/5
- Ajánlott fogyasztói ár: a kiadó webshopjából 12 690 forint
A Savannah Park során ugyanis minden játékos egy természeti parkot menedzsel – egész pontosan annak meglehetősen gazdag állatpopulációját, a feladat pedig igazából rendkívül egyszerű: a kört kezdő játékos megnevez egy specifikus állatlapkát, ezt pedig mindenkinek át kell helyeznie a maga parkjában. Csakhogy egyáltalán nem mindegy, hogy hova, a játéktér ugyanis meglehetősen hatalmas, az állatok pedig leginkább csordában érzik magukat a legjobban, azaz érdemes az egyes típusokból a lehető legnagyobb halmot képezni. A játék végi pontszámítás során ugyanis minden állatfaj legértékesebb csordája hoz csak pontot, amihez viszont stratégiai tervezés kell.
Egyrészt számít az állatok száma (egy lapkán több is lehet), másrészt az is, hogy minimum egy itató tartozzon hozzájuk. A pontszám kiszámításához a csordában található állatok számát kell megszorozni az itatók számával, és így jön ki, hogy az adott állatfaj összesen hány pontot tud hozni a konyhára. Állatfajból 6 található a játékban: antilop, zebra, rinocérosz, elefánt, zsiráf és strucc éldegél a szavannán, ráadásul tetszőleges kombinációban, azaz van olyan állatlapka, ahol akár minden fajtából is lehet egy! Az állatlapkák elhelyezésekor így gondolni kell erre, és magára a terepre is, az ugyanis nem veszélytelen. Bizonyos mezőkön bozóttűz tombol: a legkisebb egy állatot üldöz el, a középső szintű kettőt, a legnagyobb tűz pedig három szomszédos állatlapkát dobat ki a pontszámítás előtt, így ha valaki átgondolatlanul rakja össze a csordáját, nem pontesővel, hanem menekülő állatokkal kénytelen szembenézni.
Ezen rendkívül egyszerű szabályrendszer és letisztult játékmenet mégis meglepő mélységet tartogat: játékosonként 33 állatlapkát kell áthelyezni a meccsek során, ha pedig sikerül kellő tapasztalatot szerezni, használható az egyik alternatív játékmód is, ahol a térkép felépítése nem fix, az erdőtüzek és a fák véletlenszerűen kerülnek a térképre, így szavatolva a hosszú távú szórakozást. De erről igyekszik gondoskodni a szólómód és a gyerekeknek tervezett variáns is, ahol egyáltalán nem tombol bozóttűz, és a fákkal sem kell vesződni, ideálissá téve a Savannah Parkot a legfiatalabbak számára. Mert a szavanna ugyan az állatok birodalma, de csodálóként, gondozóként és okos játékosként mi is biztosíthatjuk a jövőjét.
(A játékot partnerünk, a Piatnik biztosította – köszönjük!)