A hirdetések kezelését érdemes kiszervezni egy Facebook marketing ügynökségnek, hiszen így lehet teljes erővel a marketing gázpedáljára taposni. A Follow Marketing jó választásnak bizonyul, profil- és hirdetéskezelést nyújt felsőfokon. 

Milyen Facebook célközönségeket lehet beállítani?

A Facebook esetében a hirdetési költség felszámítása CPM alapon történik. Ez azt jelenti, hogy 1000 megjelenítésenként számol. Ezt az 1000 megjelenítést el lehet érni 50 forintból, de 50 ezerből is. 

Nyilvánvaló, hogy az utóbbi eset nem túl kedvező, szóval jól lehet látni, hogy kritikus pontnak tekinthető a célközönség beállítása. Ha jól sikerül, akkor nem kell feleslegesen olyan megjelenítésekért fizetni, amelyek nem eredményeznek vásárlást.

Három fő célközönségfajta van: mentett, egyéni és hasonmás

Az esetek túlnyomó részében a mentett célközönséget használjuk, mivel ez lehetőséget biztosít arra, hogy teljesen egyedi célzásokat hozzunk létre. Ennél a lehetőségnél a következő opciókat lehet beállítani: ország, város, kor, nem, nyelv, érdeklődési kör, kapcsolatok. El lehet menteni a beállításokat, amelynek köszönhetően a későbbi kampányok során már nem kell újra elvégezni azokat. 

Az egyéni célközönség rendkívül hasznos, ugyanis ez a remarketing kampány kulcsa. Ennél a lehetőségnél szűrni lehet például azokra az emberekre, akik már mutattak aktivitást az oldal iránt. Többféle forrásból létre lehet hozni, például ügyféllista (korábbi vásárlók e-mail listája) alapján, webhely (weboldalon járt látogatók) alapján, valamint az Instagram és Facebook (követők) alapján. 

Mindemellett a hasonmás célközönséggel is jó eredményeket lehet elérni. Ennek a lehetőségnek köszönhetően megvalósítható, hogy a Facebook egy forrás alapján megkeresse a jelenlegi érdeklődőkhöz hasonló embereket. Így generál egy hasonmás célközönséget, amelynek tagjait valószínűleg érdekelni fogja az ajánlat. Ráadásul a beállításkor azt is el lehet dönteni, hogy hány ilyen közönség legyen, és ezek mennyire hasonlítsanak a forrásra. 

https-followmarketingeu-2024-marcius-cikk1.jpeg

Meg kell határozni a buyer personát

A típusok ismertetését követően pedig nézzük meg, hogy mire kell még odafigyelni a beállításkor. Mindenképpen meg kell határozni a buyer personát, vagyis az ideális vásárlót, amely alapján meg kell határozni a tökéletes célközönséget. 

Ezután létre kell hozni 7-10 célközönséget, de az átfedésre kiemelt figyelmet kell fordítani. Amennyiben nem most indult a vállalkozás, javasolt létrehozni egyéni célközönségeket is, majd pedig ezekből hasonmás célközönségeket érdemes kreálni. Ezután nincs más hátra, csak a folyamatos tesztelés, valamint hetente egy-két új célközönség megalkotása.