A THQ első árverésének során a Ubisofthoz került a becsődölt kiadó kanadai stúdiója, ahol a viszonylag rövid működése során két új ötlettel is előálltak a kreatívok. A munkálatokat a Ubisofttól átigazolt Patrice Désilets vezette, aki ottléte során a csapatával a továbbra is rejtélyes 1666, illetve az Underdog című szellemi tulajdonnal állt elő -- ezek az aukciót követően Désilets-vel együtt a Ubisofthoz vándoroltak, ahol eddig úgy gondoltuk, hogy biztonságban készülhetnek az eredeti csapat egy részének gondozásában, ám a vezetőség egészen másképpen gondolkodik, s furcsa lépéseket tesznek ezzel kapcsoltban. A probléma akkor kezdődött, mikor a franciák zavaros, de valószínűleg személyes okokra visszavezethető indokkal hírtelen elbocsátották Désilets-t, most pedig megtudtuk: az 1666 című játék fejlesztését határozatlan időre felfüggesztették, effektíve lelőve a projektet.
A hivatalos közleményben a Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot úgy magyarázta meg a döntést a befektetőiknek, hogy nem tudtak közös megállapodásra jutni a játékot illetően, így az együttműködést megszüntették, ezzel felfüggesztve a munkálatokat. A Superannuationhöz eljutott fülesek viszont arról számoltak be, hogy semmiféle kreatív nézeteltérés nem volt, csupán a Ubisoft semmi esetre sem akar megválni az IP-től. Ha fejlesztést hivatalosan is beszüntetik, akkor a szerződés szerint a jogokat át kell adniuk a kitalálónak, tehát Désilets-nek, de ha a végtelenségig szüneteltetik a munkálatokat, akkor náluk maradhat. Ezzel persze az égvilágon senki sem jár jól, így csak arra lehet gondolni, hogy ezt tisztán dacból csinálják.