A múlt havi misztikus merengés és agytorna után ideje egy kicsit más vizekre evezni, és szürkeállományunk helyett a reflexeinkre és a nyers megérzéseinkre támaszkodni. A szeptemberi magazin mellé csomagolt játék ugyanis egy valóságos adrenalinbomba, ahol nem számít más, csak a féktelen száguldás.
Van az úgy, hogy az ember nem akar mást egy különösen nehéz nap végén, mint leülni a gép elé és kiereszteni a fáradt gőzt, kikapcsolni egy kicsit. Az ilyen helyzetekben jöhetnek nagyon jól azok az egyszerű, őszinte programok, melyek brutális tempójukkal és hatalmas adrenalinfröccsökkel tartják fent a játékosok figyelmét a csavart csavarra halmozó történet vagy épp a hatalmas, szabadon bejárható világ fölösleges sallangjai nélkül. Pontosan ilyen cím a szeptemberi teljes játékunk, ahol csúcsra járatott reflexekre lesz szükségünk, ha versenybe akarunk maradni. Az ATV Drifts & Tricks nem akar többnek látszani annál, mint ami, cserébe viszont amit vállal, azt tökéletesen hozza is. Így bár nem fogja megreformálni a versenyjátékok világát, a maga nemében egy több, mint szórakoztató cím, ahol nem elég, ha csak agyatlanul száguldunk előre: közben stílusosnak is kell lennünk.
Eszeveszett száguldás
Alapjait tekintve az ATV Drifts & Tricks nem kerülgeti sokáig a forró kását, címében egyből elmondja, mire érdemes számítanunk. A lyoni székhelyű, 1994-ben alapított Artefacts Studio alkotásában ugyanis lényegében egy feladatunk lesz: egy quaddal száguldozni a világ különféle pontjain, őrült ugratásokat, minél hosszabb drifteléseket és rengeteg trükköt bemutatva verseny közben. A recept elsőre kicsit egyszerűnek tűnhet, de egyrészt az ATV Drifts & Tricks rendszere szerencsére azért mélyebb, mint azt az alapokat olvasva gondolná az ember, másrészt pedig a játéknak pont ez a szépsége: itt nem kell gondolkodnunk, minden lépésünket alaposan megfontolnunk, helyette nyugodtan tövig nyomhatjuk a gázt, és önfeledten száguldhatunk bele az éjszakába (vagyis inkább a nappalba, a legtöbb pályán ugyanis süt a nap).
A programban összesen nyolcféle játékmódban bizonyíthatjuk, hogy mi vagyunk a legtalpraesettebb versenyzők a környéken. Az egyjátékos kampány során összesen öt, egyre nehezedő bajnokságban mérkőzhetünk meg a többiekkel, míg a Single Race a nevéhez méltóan egy villámgyors, egypályás versenyt takar, ahol egyaránt mi állíthatjuk be az ellenfelek és a körök számát. A Time Trial és a Hot Lap esetében a feladatunk megdönteni az adott pálya gyorsasági rekordját, csak amíg a Time Trialnál egy komplett, háromkörös verseny idejét kell megjavítanunk, addig a Hot Lap esetében csak a köridő számít, más semmi.
Ezeken kívül többjátékos módban elérhető a Single Race mellett még a King of the Road, ahol megadott ideig kell az első helyen tartózkodnunk, a Last Man Riding, aminél fix időközönként az utolsó sofőr kiesik a futamból, a Golden Helmet, ahol egy aranysisak megszerzése és megtartása a célunk, valamint a Hunter is. Összességében ezek a játékmódok meglehetősen jópofák, és ahhoz kellő mértékben el is térnek egymástól, hogy új, friss élménynek hassanak, mikor először próbáljuk ki őket.
Az ATV Drifts & Tricksszel való ismerkedést egyébként mindenféleképp a kampánnyal érdemes kezdeni. Itt egyrészt fokozatosan nehezedő bajnokságok (kezdőtől egészen a profi szintig megy az öt liga) vezetnek be minket a quaddal történő száguldozás rejtelmeibe, másrészt pedig a különféle pályákat és pilótákat is itt lehet feloldani. Utóbbiakból összesen tizenhárom van, és mindegyik saját, a többitől jelentősen eltérő géppel érkezik, így tuti mindenki megtalálhatja köztük a játékstílusához legjobban passzoló figurát.
Rendbontás a Paradicsomban
Az ATV Drifts & Tricks játékmenete tehát meglehetősen adrenalindús, a pályák pedig remekül idomulnak ehhez a veszett tempójú versenyzéshez. A felhozatal kellemesen változatos: akad itt hegyvidéki csillagvizsgáló, fagyos sarkvidék és autópálya melletti építkezés vegyesen, sőt még egy sivatagi romvárost és a kínai nagy falat is meglátogathatjuk az őrült futamok során.
A pályák ráadásul nemcsak változatosak, hanem az is érződik rajtuk, hogy a fejlesztők a hatalmas ugratásokkal és őrült trükkökkel operáló játékmenetet maximálisan szem előtt tartva tervezték meg őket. Akárhol is versenyzünk, mindig rengeteg ugratóra és rámpára érdemes számítanunk, a drifteléshez tökéletes hajtűkanyarokról és a trükkös, elsőre közel sem egyértelmű útlevágásokról nem is beszélve. A teljes játékot belengő őrült hangulat ráadásul a látványvilágban is jelentkezik: simán előfordulhat, hogy komplett autópályákat kell majd átugratnunk, de akkor sem érdemes csodálkozni, ha egy nagyobb bukkanó után hirtelen egy olajvezeték tetején, vagy épp egy romos palotában folytatódik a verseny, hogy a repülőtemetőben és az ősi barlangrendszer mélyén történő száguldozást már ne is említsem.
Ez a fajta pályakialakítás pedig nagyban hozzájárul az ATV Drifts & Tricks hangulatához: amikor egy szűkös hegygerincen driftelve próbáljuk elkerülni, hogy a mélybe zuhanjunk, vagy amikor épp a tenger felett ugratunk át, miközben egy épülőfélben lévő híd darabjait is kerülgetnünk kell, akkor érezzük igazán azt, hogy élünk.
Csak stílusosan!
Az ATV Drifts & Tricksben alapjáraton az nyer, aki először halad át a célvonalon, ebben nincs is semmi meglepetés, viszont érdemes lehet észben tartani, hogy a játékban ezen túl helyet kapott még egy stílusunkat pontozó rendszer is, ahol különböző trükkök, ugratások, farolások és más, őrült manőverek bemutatásával lehet pontokat szerezni. Nem árt azonban figyelnünk: ha nagyon kisodródunk a pályáról, netán a kanyarokat pofátlanul levágva próbálunk a versenytársaink elé kerülni, azért bizony kőkemény pontlevonás jár.
Az egyes trükköket össze is fűzhetjük egy kombóba, az ilyesmit a gép egy szorzóval jutalmazza, ami értelemszerűen igen durván megdobhatja pontszámunkat. Végeredményben pedig, bár az ATV Drifts & Tricks trükkrendszere elsőre könnyűnek tűnhet, azért nem árt észben tartanunk, hogy a futamot továbbra is az nyeri, aki elsőként halad át a célvonalon, és egyáltalán nem olyan egyszerű egyszerre gyorsan és stílusosan vezetni.
Ugyanakkor érdemes lehet megjegyezni, hogy a játék elé leginkább egy Xbox kontroller társaságában érdemes leülni, ugyanis a billentyűzetes irányítás enyhén szólva is nehézkesre sikeredett. Persze el lehet vele boldogulni (nekem legalábbis némi gyakorlás után sikerült), de az ember nagyban megkönnyítheti a dolgát, ha mégis inkább kontrollerrel a kezében veti bele magát a száguldozásba.
Mindenki rajthoz!
Összefoglalva szeptemberi teljes játékunkban megvan minden, ami egy igazán jó száguldáshoz elengedhetetlen. Akadnak itt hatalmas ugratások, őrült trükkök, driftelve bevett hajtűkanyarok és stílusért kapható pontok vegyesen, nyakon öntve pörgős zenével és nem kevés adrenalinnal. A recept lehet, hogy elsőre egy kicsit egyszerűnek hat, de cserébe tökéletesen be is válik, hiszen egy-egy semmi fölött átívelő ugratás vagy egy különösen nehéz trükk összehozása azért igencsak léleksimogató pillanat tud lenni. Ennek fényében pedig az ATV Drifts & Tricks szinte bárkinek ajánlható, aki egy nehéz nap végén szeretné kiereszteni egy kicsit a fáradt gőzt, vagy egyszerűen csak elmerülne a quados versenyzés világában. Ne habozzatok hát, telepítsétek a magazin mellé kapott játékot, és ugorjatok fejest ennek a száguldó cirkusznak a kavalkádjába!
KÓDBEVÁLTÁS
A tartalomjegyzéknél lévő matricán található matricára nyomtatott kódsorokat nem a Steamen kell felhasználni, hanem a PC Guru Online kódbeváltó oldalán. Ehhez mindössze egy ingyenes regisztrációra van szükség, majd a belépést követően el kell navigálni a kódbeváltás oldalra, ott be kell ütni matricán található kódot, az eredmény pedig egy Steam-kód lesz, amit már beválthattok a Valve áruházában.
A matricán található kódot csak egyszer lehet felhasználni, de összesen tízszer lehet megpróbálni a beváltást, így ha elgépelsz egy karaktert, akkor sem kell félned, nem fog eltűnni a teljes játékod. Ha mind a tíz alkalommal hibás kódot adsz meg, a rendszer 24 órára letiltja a kódbeváltás funkciót, úgyhogy csakóvatosan! Ha problémát okozna a kódbeváltás, olvasd el a Kódbeváltás tudástárunkat a PC Guru Online-on!
A LEGÚJABB PC GURU SZEPTEMBER 12-TŐL KAPHATÓ
AZ ÚJSÁGOSOKNÁL ÉS A HIPERMARKETEKBEN