Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én kifejezetten pozitív csalódásként éltem meg a számos fejlesztési nehézségen átesett Lords of the Fallent – bár tény, hogy én már a rengeteg dolgot megváltoztató Master of Fate frissítés érkezése után vetettem bele magam a világ megmentésébe, szóval nem igazán tudom, milyen volt a polcokra felkerült változat. Nekem leginkább azért nyerte el a tetszésemet a Hexworks akció-RPG-je, mert valamivel kevesebb kihívást nyújtott, mint a soulslike műfaj legtöbb képviselője, így relatíve kevés agyvérzés kellett ahhoz, hogy eljussak a stáblistáig – innen is köszönet a készítőknek, amiért a legtöbb főellenfelet le lehetett győzni pusztán a dobható tárgyak segítségével. Az eladási adatok alapján a közönségnél is betalált az opusz, mivel mostanra 1,3 millió példány talált belőle gazdára (ami a Star Wars Outlaws esetében csalódást keltő eredménynek számít, az itt pezsgőért kiált), így aztán nem csoda, hogy a stúdió már gőzerővel hegeszti a folytatást, amelyre sajnos még elég sokat kell várnunk.

lords-of-the-fallen.jpg

A kép forrása: Steam

Már idén júniusban felvetődött, hogy valamikor 2026-ban fog csak megjelenni a Lords of the Fallen 2, a kiadásért felelős CI Games jelentése alapján pedig valóban ezt az esztendőt célozta meg a cég – talán jobb is így, mert nem sok esélye lett volna a programnak a jövőre érkező nagyágyúk tengerében. Kiderült továbbá, hogy – nem meglepő módon – Unreal Engine 5-öt fog használni a játék, a tényleges leleplezés pedig 2025-ben várható, méghozzá egy erős marketing kampány kíséretében.

És akkor a lényeg: az iromány szerint ezúttal szélesebb közönséget igyekszik majd megcélozni a Hexworks, így mind látvány (azért remélhetőleg nem távolodnak el túlzottan a dark fantasy settingtől, mert a Dragon Age-nek sem tett jót a „kifényesítés”), mind pedig játékmenet terén lesznek változások. A legfontosabb újítás, hogy immár kapunk teljes „shared progressiont” a kooperatív módban, hogy ne kelljen ugyanazokat a köröket lefutnunk újra, ha esetleg egyedül szeretnénk bandukolni. Emellett új játékmódokat is említ a jelentés, ám ennek kapcsán egyelőre nem érkeztek konkrétumok, szóval csak találgatni tudunk, hogy esetleg további könnyítésekről van-e szó (lásd: NG+0). Szintén nem elhanyagolható, hogy jóval nagyobb büdzséből gazdálkodnak a szakik, így jobb esetben még több bejárható területet és főellenfelet kapunk – a PC-sek számára ugyanakkor rossz hír lehet, hogy az Epic Games exkluzív megállapodása miatt kizárólag EGS-en lesz elérhető a Lords of the Fallen 2.

A borítóképek forrása: Steam