
A Sabotage főszereplője
Violette Summer, akit egy valódi kémnő
ihletett, Violette Szabo (
a férje volt magyar származású), aki nagy
sikereket ért el a második világháború alatt és kitüntetések sorát
kapta. Igaz, azok jó részét csak halála után, ugyanis az egyik
küldetése során elfogták, majd kivégezték. De azt meg kell jegyeznem,
nem az ő történetét dolgozza fel a játék, csak a kémhölgyről mintázták
a főszereplőt, mivel erős karakterre volt szükségük.
A játék úgy kezdődik, hogy Summers a kórházban fekszik és elég rossz
bőrben van. Itt kezdi el feleleveníteni a küldetéseit, így afféle
"
flashback" vagy magyarosan visszaemlékező missziókat játszhatunk
végig. Feladataink közt szerepel majd információk megszerzése, náci
vezetők likvidálása vagy például segítségnyújtás a raboknak. Ez utóbbi
viszont nem abból áll majd, hogy ki kell őket szabadítanunk - bár, éppen
lehet úgy

is nevezni, de a konkrét teendőnk ciánkapszula eljuttatása
lesz a fontos foglyok számára, hogy ne árulhassanak el titkokat, ha
megkínozzák őket. Ez nem a fejlesztők ötlete, a valóságban is sok ilyen
történt sajnos. Azért, hogy még jobban bele tudják élni magukat a
játékosok, más megtörtént eseményeket is beleszőnek a játékba, de csak
részben, hogy azért a játékmenetet úgy alakíthassák, ahogy szeretnék.
Így például szemtanúi leszünk majd a Notre Dame kifosztásának is, amint
a kincseket hordják kifelé a németek.

A
játékmenet elég sokoldalú lesz, ha minden megvalósul. A fentiek
alapján elvárható lopakodás nagy szerepet játszik majd, és úgy könnyebb
is lesz a dolgunk, de az akciódúsabb megoldásoknak is teret ad a játék.
Ha odalopakodunk valaki mögé, akkor hasonló kivégzéseket láthatunk
majd, mint a Manhunt 2-ben - annak a játéknak a producere is a csapat
tagja már. Persze nem lesz annyira brutális, de azért elég felkavaró
látvány lesz. Ezt fokozandó néha majd találunk a családjuknak szóló
leveleket is a halott katonáknál, melyekből kiderül, legszívesebben
csak hazamennének, nem pedig a náci hadigépezetet szolgálnák.
Amennyiben sikeresen hajtunk végre küldetést és kitüntetést is kapunk,
akkor az
pontokat is hoz a konyhára, melyeket eloszthatunk különböző
tulajdonságok közt, melyek a következők: lopakodás, erő, állóképesség,
lőfegyverek és a morfium felhasználásának hatékonysága. Igen, van
karakterfejlődés is! De nézzük csak meg, mi is ez a
morfium dolog. Mint
azt korábban említettem, Violette a kórházi ágyán fekve meséli a
történetet. Ha játék közben már súlyosan megsérülnénk vagy a halál
küszöbén állnánk, akkor lehet a morfiumhoz nyúlni, melynek segítségével
egészen annyira lelassul az idő, hogy csak mi mozoghatunk. Ekkor
odamehetünk a ránk tüzelő német mögé és végrehajthatunk egy kivégezést,
ilyenkor csak ez engedélyezett. Ezt a hatást azzal magyarázzák, hogy az
ápolók vagy az orvosok beadnak Summersnek egy kis adag kábítószert,
mivel szemmel láthatóan nagyon szenved, és így a szer hatása alatt
másképp emlékszik az eseményekre, ezért változtathatunk a saját
végzetünkön (
és szerencsétlen németekén).

A játék grafikája is egyedi lesz, nem csak a játékmenetben próbálnak
újítani. Az inspirációk közt szerepelnek Andrej Tarkovszkij filmjei is,
mely észrevehető talán a képeken. A fejlesztők szeretnék hűen
illusztrálni történetet, hiszen az egész egy visszaemlékezés, így
szükség van a vibráló színekre és a sajátos stílusra.
A
zene szintén különleges kell hogy legyen, ezért szerződtették Mona
Murt, aki az "industrial" elnevezésű zenei stílusban alkotott
maradandót, és Hermann Koppot is. Előbbi

felel úgy általában a zenéért,
sőt a hangját hallatja majd a végefőcím alatt, utóbbi pedig vonós
hangszerekkel száll be, amikor szükség van rá. Kopp horrorfilmekben
működött eddig közre és elég szokatlan dallamokat és effekteket
szokott komponálni, kíváncsi leszek, mit talál ki a játékhoz.
Természetesen a szituációtól függően fog változni az intenzitás, tehát
ha épp lopakodunk, akkor a feszültséget fokozzák majd, ha pedig
menekülőre kell fogni a dolgot, adrenalint pumpáló ütemekre vált a
muzsika.
A fejlesztők sorai közt vannak, akik olyan játékokon dolgoztak már,
mint a Gothic, a Hitman második és harmadik része vagy a Spellforce
1-2, de a Rockstar Viennától is vannak emberek és független
fejlesztésekben részt vett munkásaik is vannak. Ez és az eddig
nyilvánosságra került részletek, azt hiszem, bizakodásra adnak okot a
Sabotage minőségét illetően. A megjelenést
2008 őszére tervezi a Replay
Studios
PC-re és Xbox360-ra egyaránt, addig még biztosan hallunk róluk.