A Metacritic mára a játékipar fontos részévé vált. Az AAA-stúdiók az ünnepelt 90+-os értékelésre törekszenek ezen a platformon, miközben maguk a felhasználók is főként itt mondanak ítéletet egy-egy játékokról, sokszor nulla beletett játékidővel, csupán a pontszámok alapján. A review-bombing is pont az olyan pontozós oldalaknak köszönhetően terjedt el, mint a Metacritic, ahol az emberek zsigerből pontozhatnak és ócsárolhatnak egy játékot, csak azért, mert mondjuk van benne egy meleg karakter vagy a főszereplő nő. A Killer is Dead és a Lollipop Chainsaw atyja, Suda51 szerint túl sokat foglalkozunk a Metacritic-pontszámokkal és ez nem tesz jót senkinek.
A Lollipop Chainsaw RePOP megjelenése után Suda51 arról beszélt, hogy szerinte a Metacritic az egyik fő oka az iparág jelenlegi kreativitás-hiányának. Szerinte ma már senki nem vállal kockázatot, ehelyett inkább olyan játék fejlesztésére törekednek, ami 90-es pontszám felett landolhat Metacriticen. "Már mindenkit csak a pontszámok érdekelnek. Eljutottunk egy olyan pontra, ahol már van egy meghatározott formula és ehhez igazodnak" – mondta, kiemelve, hogy a nagy kiadók biztos nem mernének manapság olyan projektekre pénzt áldozni, amelyek megbotránkoztathatják a közösséget.