A Linux nem játékra való, ezt nagyjából mindenki tudja, ám ez az elmúlt években változni kezdett, a Valve élenjárásának köszönhetően ugyanis egyre több játék fut a pingvines operációs rendszeren. A 2013-ban, a SteamOS bemutatásával indított kezdeményezés hatására idén februárban már 1000 játék volt elérhető, a hétvégén pedig megkaptuk a hírt, hogy már 1500 játékkal tölthetjük az időnket a nyílt forráskódú rendszeren.
Ez persze még édes kevés a Windows masinák 6464 és az OSX-t futtató gépek 2323 címéhez képest, ezen felül pedig a felhasználói bázis is kicsi: a Steamnél maradva, a regisztrált tagok kevesebb, mint egy százaléka használ valamilyen Linux disztribúciót, és akkor a driver-problémákról és a portolás nehézségeiről még nem is beszéltünk. Hosszú tehát még az út, mielőtt a Linux egy legitim játékplatform lehetne, de szépen érkeznek az újabb és újabb játékok -- az elmúlt nyáron havonta átlagosan 100 ilyen port jelent meg, sőt a Don't Be Patchman képében már az első Linux-exkluzív program is feltűnt a Steamen.
Hát igen, amíg nincs rá megoldás, hogy Linuxon is tömegesen lehessen kalózkodni, valamint hogy véletlenül felhasználóbarát legyen, addig nem fognak tömegesen rákattanni az emberek.
Pár napja pl. elment a hang, és órák alatt terminálból kellett rájönnöm, hogy az egyik .rpm rosszul frissített, és onnan javítottam. Ezt pl. közönséges embernek hogy kéne megoldania? Linux alatt szinte mindent lehet módosítani, csak az időd nagy részét tényleg erre is kell fordítanod. És az elmúlt 5 évben még mindig a nagy teljesítményű munkagépekre van fektetve a hangsúly...