Először is szólnék valamit a prezentáció színvonaláról ami megdöbbentően profira sikeredett. A tömött teremben nem nagyon fedezhettünk fel üres széket (maximum azokat, ahonnét felálltak a nézők, hogy közelebbről lássák a kivetítőt), és az érdeklődők között is zömmel érett úriemberek csücsültek érezhető, hogy lassan de biztosan azért felnőtt a Starcraft generáció, amelynek én is büszkén vallom a tagjának magam. Amint leperegtek a kizárólag a bejelentés számára készült renderelt videó képsora, várható volt az eufória: nyoma sincs a Warcraft 3-as, kissé szétzilált, kevésbé markáns animációinak. A profizmus, akárcsak most, már akkor is megvolt, azonban ott és akkor valami elveszett, a tartalom ugyanis komolyan alárendelődött a nagybetűs fantasy-giccsnek: imádtuk, természetesen, akárcsak a World of Warcraft tökéletesen profi animációját, amelynek egy nagy baja volt: az utolsó, kamerába hadakozós pár bevágás még a sokak számára stratégiai-etalon Warcraft 3-nál is töményebb giccset hordozott magában.
Ami azonban első ránézésre talán jól áll egy fantasy-világban, annak nyoma sem lehet a Starcraft vérmocskos, zerg-gennyes, protoss-lés világában. Jól tudták ezt a készítők, amikor is azt tették, ami miatt sokan megimádtuk a Blizzardot: apróságot vettek górcső alá, és azon keresztül vezettek be minket az ábrázolni kívánt univerzum hangulatába. Ki ne emlékezne vissza párás szemekkel a Diablo 2 zseniális képsoraira, amelyben a fontosabb eseményeket egy bolond kis ember szemszögéből izgulhattuk végig, vagy kit nem rázna ki (abszolút kellemes értelemben) a hideg, amikor eszébe jut, ahogy a Brood War zseniális intrójában végigkövethettük két, feladatát teljesítő közkatona tragikus sorsát? A Starcraft folytatásának beharangozására készült videó több szempontból is tradicionális. Míg a Warcraft 3 vagy éppenséggel a World of Warcraft promói valójában a játékból kiragadott renderelt videók voltak, addig ez ha lehet hinni a pletykáknak kizárólag a bejelentés kedvéért készült. Nem meglepő, láttunk már döbbenetesen jó videókat, amelyek aztán kimaradtak a termékből (elég csak a Starcraft első részének korongján levő, lehengerlő hangulatú Diablo 2 beharangozóra gondolni: a remek monológ, és az eső áztatta, már-már moirszerű képsoroknak nem volt végül helye a milliók által imádott akció-szerepjátékban). Ez már egy nagyon jó jel, innen pedig egy huszárvágással kanyarodjunk vissza a Starcraft 2 promócióra!
Szemmel követhetjük, ahogy egy igen morcos irreális, groteszk, már-már Sin City-szerűen eltúlzott, mégsem nevetséges, rajzfilmszerű izomkolosszusból hirtelen marine válik. Lelki szemeinkkel újra látni véljük a 98-as program barakkjait, és már hirtelen ott is vagyunk hat a nosztalgia, miközben egy apró, eddig még nem látott nézőpontból már az újdonságokat is kezdjük megérezni, a készítők ezzel próbálnak rávilágítani: maradunk a tradícióknál, de mégis, más aspektusból láttatjuk majd veletek. A videóban még két dolog nagyon szemet szúr: az egyik a főhősünket újrakreáló gép és az ember kapcsolata; a másik pedig a lazaság, amely még ennek a lelketlen, már-már borúsan szürke világnak is ad egy fajta pozitív, tesztoszteronos, irreális érzetet. Amint elkezdenek kattogni a stílusukban leginkább Verne gőzgépeire emlékeztető masinériák, az ember azt várja, hogy ezt a fickót, ezt a névtelen elítéltet itt most kőkemény tortúrának vetik alá, éppen ezért sokkolja, amikor nem ez történik: bár időnként látunk kegyetlen, agresszív mozdulatokat, a kezét a kesztyűjébe óvatosan behelyező katona és az őt felöltöztető gép ekkor és ott mintha gyengéden, már-már barátságosan érintkezne, ez pedig ismételten egy jó pont: érezhető, hogy az idegen és kegyetlen sci-fi világba a fejlesztők ismételten megpróbáltak valami apróságot belepréselni, ami mégis egy kicsit megnyugtatja az embert. Itt ez a könyörtelennek tűnő izomkolosszus, aki ráadásul biztos kőkemény bűnöző, és valószínűleg amint kilép a masinából, azonnal meghal, de mégis, kap valamiféle kis gesztust. Ez jó jel. A humor és a lazaság pedig kötelező volt eddig is, most is az lesz: főhősünk ráharap a szivarjára, majd arcára csuklya a páncél rostélyát.
Az első húsz perc
De már így is túl sok időt pazaroltam arra, amit már láttatok, így egy újabb huszárvágással áttérnék arra, amit csak nem olyan régóta tekinthettek meg arra a körülbelül 20 perces in-game prezentációra, amely után rengeteg kérdés merülhet fel bennünk. A bemutató eleje annyira nem is lényeges, bár már itt is górcső alá vehetjük a grafikát. A Starcraft 2 bejelentés hírének topikjában, itt a PGO-n nagyon sokszor hangzott el a Warcraft 3 motor, mint potenciális alapanyag. Furcsa, hogy ezt mondom, de a játékbeli képsorokat elnézve, szinte biztosnak mondható, hogy erről van szó vagyis a cucc alapja továbbra is a kissé elavult, de feltétlenül funkcionális WC3 engine. Igen, én is olvastam, hogy a Blizzard újként hivatkozik rá, és hülye lennék, ha ezt megcáfolnám: mert bár igen valószínű, hogy a Frozen Throne küldetéslemez befejezése óta készülő második rész a fantasy-stratégia 3D motorján kezdte meg pályafutását, azóta annyi, különböző extra belekerült, hogy nyugodtan hivatkozhatunk rá újként. (Volt már erre nem egy példa, a Quake sorozat forráskódjaiban nagyon sok helyen vannak átfedések, mégis, botorság lenne azt állítani, hogy a 96-os, zseniális első rész, és az adrenalindús többjátékos Quake 3 ugyanazon az erőművön szaladgálna.) A fejlődést mindenesetre nem lehet szavakban mérni: bár a modellek poligontartalma elkeserítő, nem szabad elfelejteni a tényt, hogy az egységlimit megmarad 200-on (bár ez természetesen becsapós tud lenni...), ha pedig megtartják a nyolc játékos multi-limitet, akkor nem kizárt, hogy multiplayer ütközeteknél akár több száz (!) egység mozogjon a képernyőn, így pedig azt hiszem, minden puritánságot megbocsájthatunk.
Effektusok terén már jobb a helyzet: remek dinamikus fények, aprólékosan kidolgozott, izgő-mozgó pályák (kedvencem a terepen elhelyezett, ide-oda pásztázó reflektorok), valamint hihetetlen módon látványos tértorzulás-effekt, amely minimum DX9-es videokártyáért kiált majd. A demonstráció során két dolog tűnt fel a technológiával kapcsolatban: az egyik, hogy akár a most megjelent nagy folytatás, a C&C 3 esetében, itt sem látni egy cseppnyi lassulást sem: lényegtelen, hogy azt figyeljük, amint több száz zerg megrohamoz egy maréknyi zealotot, vagy pedig a protossok rettegett anyahajója egy fekete lyukban valósággal felszippant négy battlecruisert: röccenésnek nyoma sincs. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a játék minden gépen ilyen folyékonyan fog szaladgálni, pusztán azt, hogy a Blizzardnak sikerült annyira optimalizálnia a demonstrációt, amennyire lehetséges, nem kívántak szaggató, lefagyó, vagy éppenséggel semmitmondó cuccal felvonulni, ami ismételten csak korrekt dolog. A másik pedig az, hogy roppant keveset mutatnak meg. Erre külön bekezdésben térek ki.
Az ingame bemutató lényegében a protossokra koncentrál (hozzáteszem, még két konkurencia van: sok helyen olvashattuk azt a téves feltételezést, hogy négy faj lesz hát, hölgyeim és uraim, egyelőre úgy tűnik, nem: marad a protoss-zerg-terran felállás), ellenük pedig a hatásosság kedvéért felvonultatják a terranokat és a zergeket is. Ezzel nincs is probléma, azonban valami bűzlik Dániában ugyanis, amíg a hiperfejlett energiapajzsos fajból megismerhetünk pár újdonságot (mint például a pofás immortalokat, amelyek védelmén a nagyobb tűzerő nem képes áthatolni, vagy a Világok Harcában látott tripodokhoz hasonlító colossusok), addig a két ellenfelet elég szűkmarkúan mérik: míg ember oldalról láthatjuk a tengerészgyalogosokat, valamint a jatpackkel ellátott katonákat (mint új egységet), némi battlecruiser és ghost segítséggel, addig a zergek térfeléről csak az alapegységnek számító milliónyi zergling, ezek fejlesztett változata, az új, öngyilkos egységként üzemelő bailings, valamint pár mutalisk jelentkezik ez pedig több dolgot is jelent. Az egyik, hogy a Blizzard nem esik az EA hibájába, és szándékosan mutat nagyon keveset a dologból, a másik pedig az, hogy ismételten bebizonyítja a cég: ők bizony értenek a marketinghez.
Visszatérve a bemutatóra, a cuccban először is a zealotokat veszik górcső alá miután megmutatták a kissé alulfejlett protoss bázist (szinte biztos, hogy az épületeik 70% nincs rajta a videón), a kezdő protoss katonák egy csoportja terran tengerészgyalogosokra támad. Itt már bemutatkozik az ifjú idegen katonák legújabb fejlesztése, a roham, amelynek segítségével észrevehetjük, hogy hőseink valósággal odaszaladnak az ellenséghez, ha megpillantják azokat, így kompenzálva az eddigi komoly problémájukat. Ezután elkezdődik a nyálcsorgatás láthatjuk, hogy siege tankok egy csoportja lerendezi a protossokat, majd figyelemmel követhetjük, ahogy az immortalok védőpajzsaik segítségével valósággal felmorzsolják azokat, megjelennek a jatpackes katonák (tökéletesek lehetnek majd bázisostromokra, hiszen nincs előttük terepakadály, átrepülnek bármin), akik felszámolják a fejlett idegenek gépeit, és így tovább: a program kő-papír-olló mivoltja tovább erősödik, így biztos, hogy most is rengeteg taktika vezethet majd eredményre, első ránézésre is reménytelennek látszik a legyártok ezer tankot, és majd lesz valami taktika.
Miközben peregnek a jelenetek, és szemügyre vehetjük a látványos ütközeteket, tovább domborít a grafikai motor: a beépített Havok fizikai rásegítésnek hála a repülők roncsai élettelenül, de a gravitációnak engedve zuhannak a padlóra. A Starcraft második része ugyan olyan jól üzemel majd XP-n, mint Vista alatt, a Blizzard tehát ismételten a nagyobb tömeget célozza meg, ráadásul, egyelőre úgy tűnik, konzolverzió nélkül. A lényeg azonban az utolsó pár perc: bemutatkozik az anyahajó, amely egy ultimate fegyver rengeteg nyersanyagért cserébe egy olyan repülő egységet kapunk, amely protoss részről képes egy pusztító sugárral leradírozni a terepet, megállítani az időt, vagy éppenséggel egy fekete lyukkal, döbbenetesen hatásos effektusok közben beszippantani a környéken repülő egységeket. Ez a cucc kicsit még engem is megkavart a Starcraft igazi ízét pont az jelentette, hogy nem volt szuperfegyver, amit legyártva szinte esélytelenné vált az ellenfél, kíváncsi vagyok, miképpen tudja majd maximálisan kiegyensúlyozni ezt a Blizzard. Arról sajnos egyelőre nincs hír, hogy a többi faj is kap-e egy ilyen gigászi anyahajót. A többjátékos opció mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetnek majd az egyedi történetre is az, hogy erre egyelőre nem fordítanak nagy figyelmet a fejlesztők, nem meglepő: egyelőre még csak megsaccolni se nagyon lehet, hogy a konkrét büdzsé (annyiba kerül, amennyibe kell), illetve a leadási határidő nélkül (akkorra készül el, amikorra befejezzük) készülő cucc mikor kerül az üzletek polcaira, szóval van idejük rá, hogy fejlesztgessék.
Igazából már csak a nagyon kitartók maradtak velem, úgyhogy engedjétek meg, hogy itt és most befejezzem ezt a kis elemzést. Nagyon úgy érzem, hogy a Blizzard ismét megcsinálja klasszikust alkot. Az EA-tól szökött dizájner, valamint az egyjátékos kampány jelenlegi fókuszon kívülről helyezése ugyan bevallottan zavar egy kicsit, de van egy olyan érzésem, hogy az a fejlesztő, aki már két projektjét is lelőtte (a Sam Fisher babérjaira törő Ghostot, és a LucasArts kalandjátékok leváltására készülő Warcraft Adventurest), minőségi problémák miatt nem fog hibázni. Én bízom bennük...
Ami azonban első ránézésre talán jól áll egy fantasy-világban, annak nyoma sem lehet a Starcraft vérmocskos, zerg-gennyes, protoss-lés világában. Jól tudták ezt a készítők, amikor is azt tették, ami miatt sokan megimádtuk a Blizzardot: apróságot vettek górcső alá, és azon keresztül vezettek be minket az ábrázolni kívánt univerzum hangulatába. Ki ne emlékezne vissza párás szemekkel a Diablo 2 zseniális képsoraira, amelyben a fontosabb eseményeket egy bolond kis ember szemszögéből izgulhattuk végig, vagy kit nem rázna ki (abszolút kellemes értelemben) a hideg, amikor eszébe jut, ahogy a Brood War zseniális intrójában végigkövethettük két, feladatát teljesítő közkatona tragikus sorsát? A Starcraft folytatásának beharangozására készült videó több szempontból is tradicionális. Míg a Warcraft 3 vagy éppenséggel a World of Warcraft promói valójában a játékból kiragadott renderelt videók voltak, addig ez ha lehet hinni a pletykáknak kizárólag a bejelentés kedvéért készült. Nem meglepő, láttunk már döbbenetesen jó videókat, amelyek aztán kimaradtak a termékből (elég csak a Starcraft első részének korongján levő, lehengerlő hangulatú Diablo 2 beharangozóra gondolni: a remek monológ, és az eső áztatta, már-már moirszerű képsoroknak nem volt végül helye a milliók által imádott akció-szerepjátékban). Ez már egy nagyon jó jel, innen pedig egy huszárvágással kanyarodjunk vissza a Starcraft 2 promócióra!
Szemmel követhetjük, ahogy egy igen morcos irreális, groteszk, már-már Sin City-szerűen eltúlzott, mégsem nevetséges, rajzfilmszerű izomkolosszusból hirtelen marine válik. Lelki szemeinkkel újra látni véljük a 98-as program barakkjait, és már hirtelen ott is vagyunk hat a nosztalgia, miközben egy apró, eddig még nem látott nézőpontból már az újdonságokat is kezdjük megérezni, a készítők ezzel próbálnak rávilágítani: maradunk a tradícióknál, de mégis, más aspektusból láttatjuk majd veletek. A videóban még két dolog nagyon szemet szúr: az egyik a főhősünket újrakreáló gép és az ember kapcsolata; a másik pedig a lazaság, amely még ennek a lelketlen, már-már borúsan szürke világnak is ad egy fajta pozitív, tesztoszteronos, irreális érzetet. Amint elkezdenek kattogni a stílusukban leginkább Verne gőzgépeire emlékeztető masinériák, az ember azt várja, hogy ezt a fickót, ezt a névtelen elítéltet itt most kőkemény tortúrának vetik alá, éppen ezért sokkolja, amikor nem ez történik: bár időnként látunk kegyetlen, agresszív mozdulatokat, a kezét a kesztyűjébe óvatosan behelyező katona és az őt felöltöztető gép ekkor és ott mintha gyengéden, már-már barátságosan érintkezne, ez pedig ismételten egy jó pont: érezhető, hogy az idegen és kegyetlen sci-fi világba a fejlesztők ismételten megpróbáltak valami apróságot belepréselni, ami mégis egy kicsit megnyugtatja az embert. Itt ez a könyörtelennek tűnő izomkolosszus, aki ráadásul biztos kőkemény bűnöző, és valószínűleg amint kilép a masinából, azonnal meghal, de mégis, kap valamiféle kis gesztust. Ez jó jel. A humor és a lazaság pedig kötelező volt eddig is, most is az lesz: főhősünk ráharap a szivarjára, majd arcára csuklya a páncél rostélyát.
Az első húsz perc
De már így is túl sok időt pazaroltam arra, amit már láttatok, így egy újabb huszárvágással áttérnék arra, amit csak nem olyan régóta tekinthettek meg arra a körülbelül 20 perces in-game prezentációra, amely után rengeteg kérdés merülhet fel bennünk. A bemutató eleje annyira nem is lényeges, bár már itt is górcső alá vehetjük a grafikát. A Starcraft 2 bejelentés hírének topikjában, itt a PGO-n nagyon sokszor hangzott el a Warcraft 3 motor, mint potenciális alapanyag. Furcsa, hogy ezt mondom, de a játékbeli képsorokat elnézve, szinte biztosnak mondható, hogy erről van szó vagyis a cucc alapja továbbra is a kissé elavult, de feltétlenül funkcionális WC3 engine. Igen, én is olvastam, hogy a Blizzard újként hivatkozik rá, és hülye lennék, ha ezt megcáfolnám: mert bár igen valószínű, hogy a Frozen Throne küldetéslemez befejezése óta készülő második rész a fantasy-stratégia 3D motorján kezdte meg pályafutását, azóta annyi, különböző extra belekerült, hogy nyugodtan hivatkozhatunk rá újként. (Volt már erre nem egy példa, a Quake sorozat forráskódjaiban nagyon sok helyen vannak átfedések, mégis, botorság lenne azt állítani, hogy a 96-os, zseniális első rész, és az adrenalindús többjátékos Quake 3 ugyanazon az erőművön szaladgálna.) A fejlődést mindenesetre nem lehet szavakban mérni: bár a modellek poligontartalma elkeserítő, nem szabad elfelejteni a tényt, hogy az egységlimit megmarad 200-on (bár ez természetesen becsapós tud lenni...), ha pedig megtartják a nyolc játékos multi-limitet, akkor nem kizárt, hogy multiplayer ütközeteknél akár több száz (!) egység mozogjon a képernyőn, így pedig azt hiszem, minden puritánságot megbocsájthatunk.
Effektusok terén már jobb a helyzet: remek dinamikus fények, aprólékosan kidolgozott, izgő-mozgó pályák (kedvencem a terepen elhelyezett, ide-oda pásztázó reflektorok), valamint hihetetlen módon látványos tértorzulás-effekt, amely minimum DX9-es videokártyáért kiált majd. A demonstráció során két dolog tűnt fel a technológiával kapcsolatban: az egyik, hogy akár a most megjelent nagy folytatás, a C&C 3 esetében, itt sem látni egy cseppnyi lassulást sem: lényegtelen, hogy azt figyeljük, amint több száz zerg megrohamoz egy maréknyi zealotot, vagy pedig a protossok rettegett anyahajója egy fekete lyukban valósággal felszippant négy battlecruisert: röccenésnek nyoma sincs. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a játék minden gépen ilyen folyékonyan fog szaladgálni, pusztán azt, hogy a Blizzardnak sikerült annyira optimalizálnia a demonstrációt, amennyire lehetséges, nem kívántak szaggató, lefagyó, vagy éppenséggel semmitmondó cuccal felvonulni, ami ismételten csak korrekt dolog. A másik pedig az, hogy roppant keveset mutatnak meg. Erre külön bekezdésben térek ki.
Az ingame bemutató lényegében a protossokra koncentrál (hozzáteszem, még két konkurencia van: sok helyen olvashattuk azt a téves feltételezést, hogy négy faj lesz hát, hölgyeim és uraim, egyelőre úgy tűnik, nem: marad a protoss-zerg-terran felállás), ellenük pedig a hatásosság kedvéért felvonultatják a terranokat és a zergeket is. Ezzel nincs is probléma, azonban valami bűzlik Dániában ugyanis, amíg a hiperfejlett energiapajzsos fajból megismerhetünk pár újdonságot (mint például a pofás immortalokat, amelyek védelmén a nagyobb tűzerő nem képes áthatolni, vagy a Világok Harcában látott tripodokhoz hasonlító colossusok), addig a két ellenfelet elég szűkmarkúan mérik: míg ember oldalról láthatjuk a tengerészgyalogosokat, valamint a jatpackkel ellátott katonákat (mint új egységet), némi battlecruiser és ghost segítséggel, addig a zergek térfeléről csak az alapegységnek számító milliónyi zergling, ezek fejlesztett változata, az új, öngyilkos egységként üzemelő bailings, valamint pár mutalisk jelentkezik ez pedig több dolgot is jelent. Az egyik, hogy a Blizzard nem esik az EA hibájába, és szándékosan mutat nagyon keveset a dologból, a másik pedig az, hogy ismételten bebizonyítja a cég: ők bizony értenek a marketinghez.
Visszatérve a bemutatóra, a cuccban először is a zealotokat veszik górcső alá miután megmutatták a kissé alulfejlett protoss bázist (szinte biztos, hogy az épületeik 70% nincs rajta a videón), a kezdő protoss katonák egy csoportja terran tengerészgyalogosokra támad. Itt már bemutatkozik az ifjú idegen katonák legújabb fejlesztése, a roham, amelynek segítségével észrevehetjük, hogy hőseink valósággal odaszaladnak az ellenséghez, ha megpillantják azokat, így kompenzálva az eddigi komoly problémájukat. Ezután elkezdődik a nyálcsorgatás láthatjuk, hogy siege tankok egy csoportja lerendezi a protossokat, majd figyelemmel követhetjük, ahogy az immortalok védőpajzsaik segítségével valósággal felmorzsolják azokat, megjelennek a jatpackes katonák (tökéletesek lehetnek majd bázisostromokra, hiszen nincs előttük terepakadály, átrepülnek bármin), akik felszámolják a fejlett idegenek gépeit, és így tovább: a program kő-papír-olló mivoltja tovább erősödik, így biztos, hogy most is rengeteg taktika vezethet majd eredményre, első ránézésre is reménytelennek látszik a legyártok ezer tankot, és majd lesz valami taktika.
Miközben peregnek a jelenetek, és szemügyre vehetjük a látványos ütközeteket, tovább domborít a grafikai motor: a beépített Havok fizikai rásegítésnek hála a repülők roncsai élettelenül, de a gravitációnak engedve zuhannak a padlóra. A Starcraft második része ugyan olyan jól üzemel majd XP-n, mint Vista alatt, a Blizzard tehát ismételten a nagyobb tömeget célozza meg, ráadásul, egyelőre úgy tűnik, konzolverzió nélkül. A lényeg azonban az utolsó pár perc: bemutatkozik az anyahajó, amely egy ultimate fegyver rengeteg nyersanyagért cserébe egy olyan repülő egységet kapunk, amely protoss részről képes egy pusztító sugárral leradírozni a terepet, megállítani az időt, vagy éppenséggel egy fekete lyukkal, döbbenetesen hatásos effektusok közben beszippantani a környéken repülő egységeket. Ez a cucc kicsit még engem is megkavart a Starcraft igazi ízét pont az jelentette, hogy nem volt szuperfegyver, amit legyártva szinte esélytelenné vált az ellenfél, kíváncsi vagyok, miképpen tudja majd maximálisan kiegyensúlyozni ezt a Blizzard. Arról sajnos egyelőre nincs hír, hogy a többi faj is kap-e egy ilyen gigászi anyahajót. A többjátékos opció mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetnek majd az egyedi történetre is az, hogy erre egyelőre nem fordítanak nagy figyelmet a fejlesztők, nem meglepő: egyelőre még csak megsaccolni se nagyon lehet, hogy a konkrét büdzsé (annyiba kerül, amennyibe kell), illetve a leadási határidő nélkül (akkorra készül el, amikorra befejezzük) készülő cucc mikor kerül az üzletek polcaira, szóval van idejük rá, hogy fejlesztgessék.
Igazából már csak a nagyon kitartók maradtak velem, úgyhogy engedjétek meg, hogy itt és most befejezzem ezt a kis elemzést. Nagyon úgy érzem, hogy a Blizzard ismét megcsinálja klasszikust alkot. Az EA-tól szökött dizájner, valamint az egyjátékos kampány jelenlegi fókuszon kívülről helyezése ugyan bevallottan zavar egy kicsit, de van egy olyan érzésem, hogy az a fejlesztő, aki már két projektjét is lelőtte (a Sam Fisher babérjaira törő Ghostot, és a LucasArts kalandjátékok leváltására készülő Warcraft Adventurest), minőségi problémák miatt nem fog hibázni. Én bízom bennük...
Nem rég vettem meg a SC-t 1890-ért.Nem bántam meg "de" és ez fontos TAKTIKA ( nem kiabálás csak kiemelném ). Miközben SC -zek a gép lehet kapaszkodni 1 másodperc alatt több száz több ezer parancsot tud kiadni akár különböző egységeknek.
A "lényeg" mint már említettem TAKTIKA . Imperium Galactika 2 Space billentyű idő stop , na ez hol van az SC-ben , mert engem k****ul zavart .Ha taktikázni akarok gondolkodnom kell. Boccs de RTS és a taktika úgy összefügg mint a gazdaság és a politika. IG 2-ben ember központú volt a játék ,itt gép centrikus ergo mig a PC-m
1000 parancs 1000 különböző egységnek 1000 irányba ki tud adni én max 2!
Az IG 2 - ben ilyen bajom nem volt. Hiba a Blizzard-nak.
Ha jól láttam a SC 2 -ben van ilyen lehetőség. Vissza az SC 1-hez, Brood War Zerg kampány 4 v. 5 küldetés és most öveket becsatolni ,a fanatikusok ezt ne olvassák:
lényeg : a térképet 90%-ban meghódítottam de, csak Vespen gázom maradt oké majd megoldom csak ,hogy a gép ellenfelei termelődtek cheat teljes térkép nuku kristály
de még a gépnél sincs a poén a terran gyalogosok lassan de termelődtek.
Hogyan mikor a terran gyalogos 50 kristály ?Hiba 2 a Blizzard-nek végzetes hiba a gép
nem merül ki soha! Pedig a pestissel igen lassan kábé 3 perc alatt megritkítottam a népt de semmi 5 perc és minden a régi . Na ezt 70 perc után meguntam és csaltam.
Vissza az SC 2-re remélem ezeket kijavítják és a 2 meg nem lesz ilyen ...
Szóval itt most benéztél valamit, rosszúl emlékszel
OFF:
Craftyx: kivi lennék, ha TE fejlesztenél játékot mien grafikája lenne... Öröm lenne fikázni!
Találj más hibát a grafikán kívül és arról beszélj: de hagyjátok már ezt a "húú de rossz a grafika,biztos rossz lesz a játék is" hozzáállást, mert ez spec. engem nagyon zavar...nem, nem vagyok igénytelen a grafika terén, legyen szép: ez alatt azt értem, hogy legyenek rendes fényhatások, rendes fényvisszatükröződések, árnyékok, a robbanásnál legyenek hőhullámok, de ennél nem igazán kell több, ne legyen pixeles... nekem nem igazán tetszik ez, hogy már lassan nem játékokat csinálnak, hanem filmeket...én érezni akarom, hogy egy játékkal játszok, ennyi!
Nem bántunk.De ezt a hiányosságodat én a helyedben soványmalac-vágtában pótolnám,hiszen leírhatatlan élményt veszítesz.Szerintem adhatnál neki még egy esélyt,hátha jobban bejönne ez alkalommal.
am meg a címem nem a kardom...
Craftyxnek meg van egy stílusa az biztos... Neki sem fog a gamma tetszeni, ennyi...A képek alapján tényleg nem lesz nagy durr a grafika, de itt sem ez a lényeg.
ja és a gépemet meg nem fikázni! nyáron lesz úgyis új aztán 8800 gtx-en meg minden fut majd maxon...
amdk6-2-es procoval és gforce2-es kártyával ellátot gápemem persze ebben azért közre játszott a 393mb ram is kicsit szakitot néhol na jo folyamatosan de ettöl még jo volt
-Aki játszott az eggyel és nagy rajongója is volt ugyanazt várja el csak másképpen jobb grafikával a 2-ben is.De nem lessz meglepetés ez a sc 2????
-Tudom grafika jobb lessz 1000-rel
Ja apropó grafika... Szerintem amikor a SC 1 akkor elég jó volt a graf. Amúgy meg szerintem bármelyik Blizzard gém amikor kijött elfogadható sőt szép volt a grafikája. Ez alól talán a WAR3 volt egy kicsit kakuktojás. Amit viszont az ember hamar megszokott!!!
Legalábbis én. Na mind1. Elméletileg az év végén jön a Béta verzió...
Addig még több Trailer kell!!!
AVE
En Taro Adun (ha jól emlékszem)
Amúgy a Nydus Wormről nekem az jött le eddig, hogy kizárólag Zerglingeket tud majd hordozni, s így nem hiszem, hogy a Nydus Canalt fogja helyettesíteni.
A játékból készült screen-shotok nem fogtak meg túlságosan, de a videó minden várakozásomat felülmúlta. Semmi bajom a grafikával, poligonszámmal stb., ráadásul a stuff semmit sem veszített a Starcraft hangulatából.
Jó játék lesz!
En Taro Tassadar!
Aha,most már értem a logikádat.De azért azt el kell ismerni,ha bevarázsolnak egy atomot a seregbe,akkor ott komoly problémák lesznek(mint ahogy láthattuk a 21 perces in-game videóban is).
Semmi baj,sőt neked adok igazat.Bár szerintem ez nem olyan lesz,mint a Dűnében,hogy egyszer csak fölbukkan egy féreg és benyeli az egész armadát.Én szerintem amúgy ez a Nydus Canal helyett lesz.