Néhány napja a Ubisoft és a Massive Entertainment bejelentette, hogy a Star Wars Outlaws aranylemezre került, vagyis megindulhat a sorozatgyártás és augusztus 30-án megjelenhet a játék. Ez egyben azt is jelenti, hogy több csúszás már biztosan nem lesz, így mindenki a megjelenés napján ellátogathat (ismét) a messzi-messzi galaxisba, ám ezúttal vadonatúj kalandok közepette. Közben a Star Wars Outlaws játékigazgatója, Mathias Karlson elárulta, hogy a játékban nem lesz szintlépés és a tapasztalati pontokat is el lehet felejteni.
Ehelyett a játékosok úgy fejleszthetik majd Kayt, hogy megfelelő karakterekkel dolgoznak együtt és küldetéseket teljesítenek nekik, amikért cserébe eltanulhatnak olyan spéci képességeket, amiket utána használhatnak a különféle missziók vagy a felfedezés során. Különleges NPC-ket kell tehát felkeresnünk ahhoz, hogy fejlesszük Kay képességeit és persze újakat sajátítsunk el a Birodalom elleni harcban. Mindez igen szép előrelépés a Ubi korábbi, RPG-központúbb játékaihoz képest, ahol a skill-fa alapnak számított.