Az EA kiadott egy új videót a Star Wars Battlefront 2-höz, amiben Az ébredő Erőben és Az utolsó Jedikben Finnt alakító John Boyega foglalja össze, mi mindennel vár minket az új program. A videóban szó esik a helyszínekről, a karakterosztályokról, a speciális karakterekről, a történetről, a játékmódokról és a star cardokról is.
Boyega szerepe a Star Wars Battlefront 2 kampányában amúgy érdekes annak fényében, hogy az első részt anno Twitteren kritizálta, mert nem tartalmazott sztorimódot, amire az EA is reagált. Aztán megkérdezte, ellátogathat-e hozzájuk. Nos, a válasz úgy tűnik, igen volt, sőt még a reklámkampányba és a játékba is bevették, merthogy Finn lesz az egyik hős Phasma mellett, aki Az utolsó Jedik decemberi premierjekor érkező DLC-ben megtalálhatunk.
Persze, hogy vagy tartalom megvágással vagy mikro-tranzakciókkal próbálják fenntartani a profitot. Közben a felhasználóknak elvárásaik vannak és minden sz@rért nyafognak... Szerintem meg dugják fel maguknak az elvárásaikat és örüljenek, hogy van aki kielégíti a sz@ros igényeiket... :)))
Ne érts félre, én nagyon várom ezt a játékot, tetszenek a feature-ök, és izgatott vagyok. De most nem erre fektettem a hangsúlyt.
Amúgy nem rossz a marketing, csak szerintem nem az elődjéhez kéne hasonlítani, mert sok mindent (nem mindent) már attól is vártunk volna. Szerintem az csak egy gyors money-grab volt az EA-től a nagy hype közben ami az SW 7-et vette körül. Ahhoz képest persze hogy jobb (ez a minimum szerintem).
Ami a pay to wint illeti, az csak aggodalom, nem jóslat. Az hogy valaki megveszi a skineket meg a deluxe editiont, nem zavar, csak arra céloztam, hogy ezeket a star cardokat nem lehet ezerszer könnyebben beszerezni pénzzel, ezzel leszorítva azokat akik “csak” megvették a játékot.
De abban igazad van, hogy alapból szkeptikus vagyok az EA-el szemben, és valószínűleg az is maradok amíg meg nem győz a játék az ellenkezőjéről (mint mondtam, bizakodva várom).
Amúgy kiadói és fejlesztői oldalról nehéz megfelelni, mert a szakma pénzszerzésről szól és értelemszerűen ma már üzlet és nem kifejezetten hobbi. A hobbi játékfejlesztők nem is kapnak ilyen megjegyzéseket, mert zömében az emberek helyén kezelik, hogy egy kis csapat vagy egyszemélyes fejlesztőtől van a játék, viszont ez olyan mint a foci, hogy minél gazdagabb egy klub és minél több jó játékosuk van, úgy nő meg az elvárás feléjük mind szurkolói, mind befektetői oldalon és itt sincs másként, egy nagy cégnek aminek van lehetősége dollár milliókat elégetni egy jó játék elkészítésére, ott tényleg nagyobb is a visszhangja annak, ha a játékkal vannak bajok.
Én a magam részéről sosem veszek semmit sem meg első nap, részben mert nincs pénzem rá annyi, meg miért vegyem meg, amikor fél egy éven belül a játékot leárazzák. Kiadói és fejlesztői oldalról úgy nézem, hogy érthetőek bizonyos lépések, mivel a költségeket állni kell valakinek és profitot is kell termelni, hogy megérje a játék elkészítése, viszont ha egy játék jól sikerül, akkor nem sajnálják érte a pénzt a játékosok, ha rossz a játék, akkor meg a kutya nem veszi meg. A marketing meg próbálja a játékot valamilyen szinten feltüntetni, hogy valamilyen bevételt és figyelmet generáljon, mert vannak akik így is úgy is megveszik.
Nem szabad eljátszani a játékosok bizalmát és jól kell tudni kommunikálni a játékosokkal, ez a főbb kulcsa annak, hogy egy terméket el tudj adni. El kell mondani mit tud a játék, nagyjából mire számíthatsz és egy elfogadható árat lősz be a játéknak és akkor azt viszik. Sokan ott csúsztak el a régebbi generációs cégekből, hogy a játékaik minősége gyér lett és rossz volt a kommunikáció, mind a kiadók és fejlesztők, mind pedig a játékosok közt és ha már egyszer egy dolgot elrontottak, azt nehéz visszacsinálni, meg nem történté tenni.
A kiadókat is megértem, mert ők adják ki a játékot, pénz kell ehhez és pénzelnek is játékokat, de nekik is van egy üzleti rendszerük, amibe nem fér bele sok csúszás és várakozás és a játékfejlesztés nem kiszámítható folyamat, bármikor előjöhetnek hibák és ezek csúszásokhoz vezetnek. Ezt a kiadók nem szeretik, megpróbálnak úgy belőni egy összeget, hogy az esetleges csúszást fedezzék, viszont akkor megnyomják a játék árát, hogy nyereséget is termeljen, mert értelemszerűen mindenki pénzt akar keresni.
A játékok ilyenkor csak bokszzsákok, rajtuk csapódik le az, hogy a cégek nem voltak képesek az ígéreteiket betartani, vagy csúsztak sokat esetleg látványosan lehúzósra vették a figurát, hátha bejön. Ez kb olyan mentalitás, hogy vagy bejön vagy nem, többnyire bejön, de néha kibukik, hogy a játékosok nem feltétlen agyhalott pénztárcák.
Ezért próbálok nem előrendelni, és leginkább leárazásnál megvenni a játékot, de néha jól esik a fősodorral az első naptól részt venni valami újban, amiről nem tudjuk hogy jó lesz, csak később mondhatod el hogy én már akkor éreztem, hogy ez király lesz. Ez kb az az érzés amikor leírás nélkül megvered a Dark Soul bosst, vagy látatlanban előrendelnéd a Cyberpunk 2077-et.
Igazság szerint a negatív visszhangot nem a játék kapja, csak a játékon csapódik le.
Például, az ember mindig laikusan kezeli a "próbálkoznak", "jót akarnak", stb. részeket. A kiadó még mindig ugyanaz a pénzéhes csürhe, mint aki x éve volt. Pont a negatív visszhang miatt "próbálkoznak", mert valószínűleg az eladások pont azokon a pontokon csúsztak meg, amiken megy a negativitás.
Szóval, a dolgot én nem is nevezném utálatnak, sokkal inkább egy jogos elvárásnak. Kiadói részről pedig marketingnek nevezném, nem pedig "próbálkozásnak" vagy "jóakaratnak".
U.I.:
Ha jól emlékszem már a fable 1-ben is úgy viszonyultak hozzánk az npc-k, ahogy viselkedtünk. Nem is értem ez a technológia miért nem alap dolog, amikor a fable már lassan 15 éves játék.
A CoD open beta alatt is meg a nemzetközi fórumon az utálkozás. Leszólták, hogy megint űr lövölde. Rendben visszatértek a világháborúhoz, a kampányban is megpróbálják megidézni az epikus COD 1-2-t. De legalább a gesztust értékelnék az emberek, hogy tényleg próbálkoznak.
Az SWBF1-et leszólták mert kevés a pálya, tessék itt több van. Leszólták mert nincs úrcsata, tessék lett űrcsata. Leszólták mert nincs történet, tessék lett történet.
Van benne kompetitív mód, egyértelmű hogy tesznek bele loot box-ot. Ma már mindenben vannak egyedi skinek amivel az adott játékos többnek / különbnek érezheti magát másoknál. Mert ez a lényeg, nem az hogy jól szórakozzunk.
De ugyan ilyen negatív kicsengésű kommentekkel van tele a nemzetközi sajtó is hogy megkeresik mit lehet az adott játékban utálni. Gondolom a Shadow of War is ezért nyafog, hogy hiába próbálják a játék jó oldalait bemutatni különböző vicces videókon amiken jól szórakozunk. A sírás ott is a fizetős könnyítés miatt megy. És senki nem dicséri hogy bizony jó ez a nemezis rendszer, és milyen jó lenne ha más RPG-k is emlékeznének a döntéseinkre. Pl ha a Witcherben witcherként játszok és tényleg csak a szörnyeket ölöm, és hagyom hogy az emberek egymást gyilkolják akkor a nép köpjön utánam hogy korcs mutáns. És ne halljam hogy ha "fiam születik Geraltnak fogom hívni."
Gondolom ez amolyan Dark Souls hozzáálás, nehogy már más is meg tudja csinálni amit én. Az hogy a másiknak úgy könnyebb és az szórakoztatja, hát vegye meg a fizetős tartalmakat.
Félre ne érts megértem ha valakinek egyszer eljátszották a bizalmát nehéz pozitívan tekinteni a dolgokra. Én is hasonlóan negatívan tekintek az Ubisoft termékeire, ahogy a No Man Sky csapatától sem vennék meg semmit már.
Mint ebben a videóban is : "Megtripláztunk mindent, a 2 évvel ezelőtti majdnem üres játékunkhoz képest!"
Végül, de nem utolsó sorban remélem, hogy ezek a star cardok nem adnak sok lehetőséget a pay2winnek.