A S.T.A.L.K.E.R. 2 sorsa az elmúlt években enyhén szólva is kacifántosan alakult. Magát a játékot még 2010-ben, kevesebb mint egy évvel a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat megjelenése után, bejelentette a GSC Game World, azonban a fejlesztés enyhén szólva is rögösen haladt, és 2012-ben el is kaszálták a programot. 2018-ban viszont újra életjelet adott magáról a projekt, és nagyon úgy néz ki, hogy ezúttal már tényleg elkészült a klasszikus S.T.A.L.K.E.R. folytatása: hogy mást ne mondjunk, pár napja befutott a játék első trailere is. Lássuk hát, mire érdemes számítani a S.T.A.L.K.E.R. 2 kapcsán!
Mi az a S.T.A.L.K.E.R. 2?
A S.T.A.L.K.E.R. 2 a 2007 és 2010 között megjelent S.T.A.L.K.E.R.-játékok folytatása, mely alapjait tekintve természetesen nagyban hajaz majd az elődeire. Azaz ezúttal is egy misztikummal és horror elemekkel feldobott, brutálisan erős hangulatú FPS-t kapunk majd a fejlesztők szerint, mely a csernobili atomerőmű körül felállított Zónába kalauzol el minket, aminek a titkait egy úgynevezett stalker bőrébe bújva fürkészhetjük majd ki.
Külön érdekesség, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztését egyszer már elkaszálták 2012-ben (akkor egyébként sokáig azt pletykálták, hogy a Bethesda veszi majd meg a széria jogait, de ebből végül nem lett semmi), a 2018-ban bejelentett játék azonban nem ennek az egykori projektnek a felélesztése, hanem egy teljesen új és önálló program, amit a fejlesztők szerint akár az előző három S.T.A.L.K.E.R. ismerete nélkül is élvezhetünk majd.
Milyen lesz a S.T.A.L.K.E.R. 2?
A 2018-as második bejelentés óta sajnos elég kevés konkrét információ látott napvilágot a játékról, azonban pár érdekességet az alkotók már így is elárultak róla szerencsére. Ezek közül a legfontosabb alighanem az, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 a GSC Game World eddigi legambiciózusabb projektje lesz, minden idők egyik legnagyobb szabadon bejárható világával és szétágazó, többféle befejezéssel bíró történettel, ahol döntéseinknek azonnali és az egész sztorira kiható következményei egyaránt lehetnek.
A S.T.A.L.K.E.R. 2 ezen túl új fegyverekkel, új helyszínekkel, új mutánsokkal, új ereklyékkel és új anomáliákkal érkezik majd, valamint visszatér az előző játékokban is felbukkanó A-Life továbbfejlesztett verziója, az A-Life 2.0. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Zónát benépesítő frakciók és mutánsok akkor is élni fogják az életüket, mikor nem látjuk őket, folyamatosan összecsapva egymással kvázi a színfalak mögött. A sok újdonság mellett pedig akadnak visszatérő elemek is: a fejlesztők szerint a régebbi játékok ikonikus helyszínei is felbukkannak majd a Zónában.
Továbbá apró kis érdekesség (vagy inkább poén), hogy a GSC Game World még 2019-ben egy félkomoly interjúkérdésre adott válaszban megnyugtatott mindenkit, hogy battle royale módot még csak véletlenül sem terveznek a játékba pakolni.
A S.T.A.L.K.E.R. 2 technikai részletei
Már a 2018-as bejelentés környékén is lehetett sejteni, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 az Unreal Engine 4-et használja majd, ezt pedig a fejlesztők 2019-ben meg is erősítették a játék hivatalos Twitter oldalán. Elmondásuk szerint azért esett a választásuk erre a motorra, mert ez a lehető legjobb elérhető technológia számukra, egyben pedig azt is megkönnyíti nekik, hogy a játékukat már az első naptól moddolhatová tudják tenni, ugyanis feltett szándékuk a modderek támogatása.
A fenti bejelentés kapcsán sokakban felmerült a gyanú, hogy az Unreal Engine 4 egy esetleges Epic Store exkluzivitást vetít elő (ne feledjük, 2019-ben elég sok nagyobb cím lett derült égből villámcsapásként EGS exkluzív PC-n), azonban a GSC Game World emberei igyekeztek megnyugtatni mindenkit, hogy a motorválasztásnak semmi köze ahhoz, hogy milyen platformon jelenik majd meg a S.T.A.L.K.E.R. 2, egy esetleges exkluzivitással kapcsolatban pedig azóta sem nyilatkoztak.
Mikor jelenik meg a S.T.A.L.K.E.R. 2?
Végezetül pedig muszáj kitérni az egyik legfontosabb kérdésre a S.T.A.L.K.E.R. 2 kapcsán, nevezetesen arra, hogy mikor számíthatunk a játék debütálására? Sajnos a válasz korántsem egyértelmű: a rajongói teóriák és a játék oldalán szereplő grafikák miatt sokáig úgy tűnt, hogy 2021-ben látogathatunk el újra a Zónába, azonban az első trailer végén semmilyen dátum nem szerepel, és a fejlesztők a játék oldalán is csak annyit írnak, hogy jelenleg még nem állnak készen arra, hogy a megjelenésről beszéljenek.
Azt viszont már lehet tudni, hogy milyen platformokra érkezik majd a játék. A hivatalos oldala szerint a S.T.A.L.K.E.R. 2 egyszerre fog megjelenni PC-re és Xbox Series X-re (de a PS5-ös debütálás is valószínű, csak kicsit később), ráadásul konzolon az Xbox Game Pass kínálatába is bekerül majd a debütálása napján, azaz szinte fillérekért kipróbálhatjuk majd. Reméljük, megéri a várakozás, és a GSC Game World valamikor a közeljövőben újra megmutatja majd a játékiparnak (és nekünk), hogy hogyan kell brutálisan erős atmoszférával megáldott FPS-t készíteni.