A Square Enix új kezdeményezése a Collective (magyarul: kollektíva), amely a fejlesztők és a játékosok közti távolságot igyekszik a lehető legkisebbre csökkenteni, mindeközben segítséget nyújt a játékok alkotóinak ötleteik megvalósításához.

Square Enix: Collective bejelentés - Mindenki egyért!

Phil Elliot, a Collective közösségi menedzsere a bejelentés során beszélt a platform lehetőségeiről. Kifejtette többek között, hogy ezzel a kezdeményezéssel segítenék a kisebb csapatokat kreativitásuk kiaknázásában, hogy minél jobb ötleteik születhessenek. „Segítünk nekik a játékkészítés teljes folyamatában, megpróbáljuk megérteni, mi az, amit hozzá tudunk tenni a projektekhez, mik azok, amik hasznosak lennének, hogy ne csak egy nagy kiadó legyünk, akik felülről dirigálnak” -- fejtette ki Elliot.

„A Collective-et fogjuk használni arra, hogy bemutassuk a projektötleteket a közösségnek, és ha ezek az ötletek elég jónak bizonyulnak, mi átvilágítjuk az azt kitaláló csapatot. Megnézzük, rendelkeznek-e megfelelő szaktudással a projekt elkészítéséhez, vannak-e megfelelő eszközeik, és képesek lennének-e megcsinálni a játékot, amit szeretnének. Ha átjutnak a rostán, akkor támogatjuk őket egy közösség által finanszírozott kampány keretében, amelyet a népszerű Indiegogo felületen keresztül tervezünk lebonyolítani. Ha a projekt eléri a kitűzött támogatottsági célt, a játék fejlesztése során is kapcsolatban maradunk a készítőkkel, majd segítünk a terjesztésben is a játék elkészültét követően.”

„Meg akarjuk találni a következő nagy dobást, és igyekszünk annak részeseivé válni, hogy még nagyobb lehessen.” -- foglalta össze Elliot a Collective lényegét.

A Square Enix elmondása szerint a Collective által generált bevételeket a platform működtetésére fordítja majd a cég.

A Los Angelesben november 5-7 között megrendezésre kerülő GDC Next rendezvényén még több információt tudhatunk meg a kezdeményezésről.