Garth Ennis és Darick Robertson The Boys című képregénye hazánkban kevésbé ismert, de külföldön nagyon szeretik. Mikor a jogokat megvette az Amazon, felmerült a kérdés, hogy egy streaming-szolgáltató esetében mennyire lesz majd bevállalós a sorozat. Nos, a benne szereplő (mű)vért és brutalitást elnézve kijelenthetjük, hogy Eric Kripke és csapata – köztük Seth Rogennel – előszeretettel feszegeti a kereskedelmi televíziózás határait, és erre a 3. évad is ékes bizonyítékként szolgál.
(Kép forrása: filmlore.no)
Egy évvel járunk az előző évad eseményei után. Viharfront lebénulva fekszik a kórházban, Butcherék titokban a Kongresszusnak dolgoznak a problémás szuperhősök kiiktatásával, Hughie pedig amolyan összekötőjükként funkcionál, aki továbbra is boldogan él Annie-vel. Hazafi eddig sem volt normális, de a klasszikus Superman-képregények egyik jelenetét egy az egyben kifigurázó pillanatban valami örökre eltörik benne. Körülötte mindenki pontosan tudja, hogy ha eldurvul a helyzet, és Hazafi nekiáll pusztítani, akkor már nem érdemes tartós tejet venni otthonra. Néhányan – például Mélység – teljesen behódolnak neki, míg a bátrabbak (köztük Maeve és persze Butcherék) elkezdik kutatni a módját, hogy miként lehetne örökre kivonni a forgalomból a Hetek vezérét. Egyetlen megoldás létezik: a Hetek előtti csapat, a Payback egyik tagja, Katonasrác az erejével képes lehet megfosztani bárkit a szuperhős-képességeitől – csakhogy Katonasrác a ’80-as években meghalt.
(Kép forrása: ew.com)
Vagy mégsem? Butcherék nekiállnak nyomozni, és a szálak egészen Oroszországig vezetnek. Közben a Payback még életben lévő tagjait is felkutatják a srácok (és persze Kimiko), hátha tudnak valamit Amerika nemzeti hőséről. Eközben egy új V-vegyület is feltűnik a V24 képében, ami ideiglenesen szupererőt ad bárkinek, aki belövi magába. A Vought ebben óriási pénzeket lát, de persze mind tudjuk, hogy a világ igen hamar totális káoszba fordulna, ha az átlagos emberek is szupererőre tehetnének szert. Hazafi kiiktatásához azonban szükség lesz erre is, úgyhogy Butcher nem sokat tétovázik, és már szúrja is az alkarjába a cuccot. Katonasrác előkerülésével aztán felborulnak a dolgok, hiszen ő addig nem hajlandó segíteni a Fiúknak, amíg azok nem vezetik el korábbi csapata, a Payback tagjaihoz, hogy mindenkin egyesével állhasson bosszút – köztük van Fekete Noir is. Innentől egy brutális, vérrel és belsőségekkel kidíszített út vezet a letaglózó fináléig.
(Kép forrása: hindustantimes.com)
A 3. évadra A Fiúk nagyon szépen továbbfejlődött, és ez nemcsak a látványvilágban köszön vissza, de a karakterek kidolgozásában is. Kivétel nélkül mindenkit remekül megírtak, még az idegesítő Ashley, vagy a korábban eléggé háttérbe szorult X-pressz is sokkal nagyobb figyelmet kapott. Karl Urban kisujjból rázza ki továbbra is kemény, tökös, másoknak bármikor beszóló Butcher-t, Antony Starr pedig még a 2. évad végénél is nagyobbat alakít Hazafiként: minden egyes arcrezdülésére érdemes odafigyelni! Persze a többiek is megkapják a maguk játékidejét, és örömmel vettem, hogy még Fekete Noir is megérdemelt egy jópofa háttértörténetet, amit ezúttal rajzfilmes (!) köntösben tálaltak. Míg egyes szereplők emberfeletti erőre tesznek szert (igaz, csak ideiglenesen), addig másokat megfoszt az évad a képességeiktől. Ez remek alkalom arra, hogy sokkal mélyebb, emberibb drámákat mutassanak be, és ezt meg is adják nekünk. Az Odaátból ismert Jensen Ackles pedig brillírozik Katonasrác szerepében, nála jobb színészt nem is találhattak volna!
(Kép forrása: zbrushcentral.com)
A Hősgazmus (6. epizód) kapcsán korábban már ment a nézők felkészítése, hogy itt most olyasmiket fognak mutatni, amikre eddig tévésorozatokban még nem volt példa. Konkrétan egy szuperhős-orgiát hoztak el nekünk az alkotók, ami fizikálisan és lelkileg is rendesen kimerítette a stábot, de a rendező utólag elmondta, hogy itt-ott azért jelentősen megvágták. Emiatt aztán inkább érződik úgy, mint aminek nagyobb volt a füstje, mint a lángja, de mivel ebben a részben kapjuk meg az egész évad egyik legjobb összecsapását is, így nincs okom panaszra. És ha már polgárpukkasztás, rögtön az első részben ki is maxolják az egészet, egy nemi szervvel és egy, a Hangyához hasonlóan picire összemenni képes karakterrel. A többit a fantáziátokra bízom. Természetesen a sorozat még mindig iszonyú durva: közelről bemutatott csonkolások, leszakadó testrészek, liternyi kiömlő vér és megannyi ocsmányság színesíti a palettát, a kamera pedig nagyon szívesen időz el ezeken, csak hogy biztosan mocorogjon egy picit a néző gyomrában a nemrég elfogyasztott ebéd.
Összességében A Fiúk 3. évadja az eddig legjobb az összes közül, és ha csak ugyanezt a szintet tudják hozni a készülő negyedikkel, akkor az nekem már bőven elég. Az Invincible, a Loki, a Békeharcos és a Holdlovag mellett kvázi a legjobb szuperhősös sorozatról beszélünk manapság, ami közben az egész műfajnak beint a középső ujjával, és emellett még rendkívül stílusosan is teszi mindezt. Úgy meséli tovább a történetet, hogy nagyszerűen emel be új karaktereket (a Payback megjelenésével némi Watchmen-hangulat is megjelenik), és tovább árnyalja a régieket. Ez nemcsak a színészek és a rendező, de főként az írók érdeme is, akik egytől-egyig nagyszerű munkát végeztek. Az utolsó rész lehetett volna egy picit ütősebb, de legalább ügyesen felvezették a már készülő 4. évad főellenségét, és egy olyan irányba kezdték terelni a sztorit, ami a keserű végkifejlet felé száguld. Hogy Butcher és a Fiúk miként boldogulnak, azt majd a jövőben meglátjuk, de jobb, ha előre felkészülünk: rázós menet lesz!