Sony „ICUkája”: a Natal után szabadonA szerkentyű két különböző kamerával „nézi” a játékost, és az ember szeméhez hasonlóan képes a tér mélységét bemérni.

A Sony Interactive Communication Unit (vagy rövidítve: ICU) névre keresztelte rendszerét, és felesleges is lenne tagadnia, hogy feltűnően hasonlít a Natalhoz. Éppúgy képes például a felhasználó nemét és korát, illetve arckifejezése alapján érzelmi állapotát beazonosítani, továbbá ennél sem kell semmilyen különleges ruhát sem viselni a mozdulatok felismeréséhez, mint más régebbi technológiák esetében.

Az ICU-t a Sony Europe képfelismerő divíziója készítette a lausanne-i székhelyű Atracsys nevű svájci céggel karöltve. A mostani prototípus -- egyelőre -- nem tudja az ujjmozdulatokat felismerni, csak azt, hogy a felhasználó a képernyő melyik részére néz, illetve hogy körülbelül merre található a karja és a lába. Emellett az ICU jóval precízebben pásztázza a test részleteit, mint az Atracsys egy régebbi hasonló, orvosoknak szánt terméke, az Infinitrack.

A fejlesztők különféle arckifejezéseket vágó emberek segítségével dolgozták ki az érzelmek felismeréséért felelős algoritmust. A száj helyzete és formája szerint például az ICU öt különböző állapotot tud felismerni: boldogság, düh, meglepetés, szomorúság, és semlegesség.

A Sony egyelőre nem szeretné rögtön piacra dobni az ICU-t, mert tart tőle, hogy a fogyasztók esetleges első rossz tapasztalatai miatt nem is kérnek többet az új technológiából, ezért a terméket először interaktív áruházi kirakatokban és hirdetőtáblákon használják majd, így remélhetőleg a fejlesztők gyorsan kitapasztalják majd, milyen hiányosságokon kell meg dolgozniuk.