A különálló DayZ csak nem akar megjelenni: ha minden a tervek szerint alakult volna, akkor a program már rég a kezünkben lenne, ám ahogy az lenni szokott, nem várt akadályok és nehézségek hátráltatták a munkálatokat.
A friss helyzetjelentés szerint még valószínűleg sokat kell várnunk arra, hogy a DayZ megjelenhessen önálló formában is. A mod ötletével előálló, s a projektet vezető Dean Hall a Redditen jelezte, hogy jelenleg alapvető funkciókat már képesek egyszerre 10-20 játékosnak nyújtani, de rengeteg dogot kell még optimalizálni, mielőtt készen lennének -- a csapat azt a célt tűzte ki, hogy 50 játékos, 2000 zombi és 25 ezer tárgy mellett szerveroldalon minimum 15 fps-t tudjon produkálni a játék.
Az optimalizáció a szinkronizáció terén szükséges, valamint az animációk és a számtalan változó kezelését is ki kell pofozni, ugyanis az Arma-játékokban használt grafikusmotort nem arra tervezték, hogy ennyi mindent kezeljen.
A csapat megjelenési dátumot továbbra sem adott, így nem tehetünk mást, csak várhatunk.