• Rengetegen játszanak Call of Dutyval
  • 2021-ben sok olyan PlayStation felhasználó volt, aki csak ezért kapcsolta be a konzolt
  • De azok száma is többmillióra tehető, akik a szabadidejük 70%-át áldozták a franchise-ra
  • Természetesen ez is a Microsoft és az FTC pere miatt derülhetett ki

Már hosszú évek óta evidensnek mondható, hogy nincs érdemi kihívója a Call of Duty-sorozatnak az online multiplayer FPS-ek piacán, hiszen teljesen mindegy, hogy mennyi kritikát kapnak az egyes felvonások, a játékosok bizony úgy viszik, mint a cukrot. Az Activision vezérigazgatója, Bobby Kotick szerint a széria átlagosan 70 millió felhasználót vonz naponta (ebbe a számba természetesen a mobilos verzió és a Warzone is beletartozik), de havi lebontásban nézve is 100 millióra tehető azon játékosok száma, akik aktívan foglalkoznak a programmal. A Microsoft és az FTC közötti "hadakozás" miatt pedig most az ügyben is okosabbak lehettünk, hogy mekkora a franchise népszerűsége a Sony gépein.

Ezt a kijelentést mondjuk érdemes múlt időbe tenni, mivel a 2021-es adatok láttak napvilágot – bár a fekete filcből adódóan a cég nem igazán szerette volna, hogy kiderüljenek ezek a kulcsfontosságú információk. A jelentés szerint két évvel ezelőtt egymillió olyan PlayStation-felhasználó volt, aki csakis a CoD miatt kapcsolta be a gépet, ők átlagban 296 órát töltöttek játékban. De azok száma is 6 millióra tehető, akik a szabadidejük 70%-át áldozták az Activision lövöldéjének, ami átlagosan 116 órát jelent. Ezek az adatok mostanra egészen biztosan megváltoztak, de nem valószínű, hogy sokkal kevesebben lennének azok, akik csak a lövöldözés miatt nyúlnak a kontrollerhez. Egyáltalán nem meglepő tehát, hogy Jim Ryan állítólag egy percig sem aggódott a szeretett franchise elvesztése miatt, hiszen annak népszerűségében kiemelt szerepet játszik a PlayStation.