• 10.9 milliárd dollárt költöttek játékokra 2020 elején az USA-ban
  • Ez új negyedéves rekord

Mióta komolyabb méreteket öltött a koronavírus-járvány, másról sem hallani, mint hogy meredek emelkedésnek indultak a videojáték-eladások, hiszen ez egy olyan hobbi, aminek jócskán kedvezett az önkéntes karantén és az otthonról történő munkavégzés. Most pedig újabb számok bizonyítják ezt: az NPD Group közzétette az első negyedévre vonatkozó adatokat, melyek azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban 10.9 milliárd dollárt költöttek videojátékokra 2020 januárja és márciusa között. Ez pedig nemcsak 9 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, hanem egyben új rekord is: soha nem volt még korábban ekkora forgalom egy negyedéven belül a tengerentúlon.

soha-nem-koltottek-meg-annyit-jatekokra-az-egyesult-allamokban-mint-2020-elejen.jpg

Az említett összeg túlnyomó része, 9.58 milliárd dollár magukhoz a játékokhoz, illetve a különféle digitális tartalmakhoz és előfizetésekhez köthető. A legsikeresebb szoftverek az Animal Crossing: New Horizons, a Call of Duty: Modern Warfare, a Doom Eternal, a Dragon Ball Z: Kakarot, a Fortnite, a Grand Theft Auto V, a Minecraft, az MLB The Show 20 és az NBA 2K20 voltak.

A hardverek terén a Switch vitte a prímet: a Nintendo konzolja az egyedüli platform volt, amely növekedést produkált, de önmagában is felfelé húzta a szegmenst, hiszen a 773 millió dolláros forgalom 2 százalékos növekedést jelent - nem véletlen, hogy március végére beütött a géphiány is. A kiegészítők terén 503 millió dollár volt a negyedéves bevétel, ami 1 százalékkal több, mint egy éve.

"A videojátékok kényelmet és összeköttetést hoztak milliók számára ezekben a nehéz időkben. Mivel az emberek több időt töltöttek otthon, ezért a gaming nem csupán egy figyelemelterelés volt számukra, hanem egy mód is arra, hogy kapcsolatban maradjanak a családdal és a barátokkal. Legyen szó konzolról, mobilról, PC-ről vagy VR-ról, a játékokkal töltött idő és forgalom megnőtt az első negyedévben" - mondta az NPD Group elemzője, Mat Piscatella.