Az USA-ban csak ezen a héten mutatják be a Gladiátor II-t, de 63 országban, köztük Magyarországon is, már nagyban fut Ridley Scott kultikus történelmi filmének a folytatása, amely az eddigi adatok alapján összesen 87 millió dolláros bevételnél jár világszinten, szóval ez a film hozta el a direktor karrierjének legjobb nemzetközi kezdését. Dwayne Johnson karácsonyi akció-szösszenete, A hullahó-akció is hasonló helyzetben van: az alkotást egy héttel az észak-amerikai premier előtt mutatták be, a tengerentúlon pedig csak most érkezett meg a produkció, ami egyébként megnyerte a nyitóhétvégét, azonban csak 34,1 millió dollárral – azaz az elvárások alatt teljesített.
A hullahó-akció becsült költsége körülbelül 250 millió dollárra rúg, szóval a start nem valami szívderítő, azonban nem is lehet egyértelmen bukásnak elkönyvelni, mivel a Szikla akciókomédiája nem egy hagyományos stúdiónál készült. A Seven Bucks (Johnson gyártócége) és az Amazon koprodukciójában öltött testet a karácsonyi film, és az Amazonnak továbbra sem olyan fontosak a mozis bevételek, hiszen a saját streamingplatformjukon, a Prime Videón úgyis elérhető lesz majd, és ott valószínűleg hozni is fogja a kívánt nézőszámot. Így persze papíron nem néz ki túl jól, hogy A hullahó-akció 34,1 milliós bevétele kevesebb, mint a 200 millióból készült Joker: Kétszemélyes tébolyé (37,8 millió dollár), de hát itt nem egy hatalmas kasszasiker folytatásáról van szó, és az említett streaminges vonal miatt sem fognak az alkotók a kardjukba dőlni.
A 34 millió dolláros kezdésre azért ettől függetlenül sem lehet sikerként tekinteni, viszont a film jól tarthatja majd magát a szájhagyományok miatt, mert habár a kritikusok lehúzták A hullahó-akciót, a közönségnek mégis bejön: a CinemaScore-ja A-, és a Rotten Tomatoes-on a nézői értékelések alapján 89%-os eredményt mondhat magáénak. Az meg már csak hab a tortán, hogy a hónap végén érkezik a Vaiana 2, aminek a Disney szép eredményeket jósol, szóval az is simán benne van a pakliban, hogy Dwayne Johnson ebben a hónapban két filmmel is nyerhet hétvégét (mert ugyebár a népszerű animációs alkotás folyatásában visszatér Maui szinkronhangjaként). A hullahó-akció amúgy három hét után száműzte az első helyről a Venom: Az utolsó menetet, ami 54%-os visszaesést produkált, és már csak 7,3 milliót tudott összegyűjteni. Jó hír lehet, hogy az amerikai összbevétele már meghaladja a gyártási költséget, globálisan pedig átlépte a 400 millió dollárt. Persze a harmadik rész eredménye így is elmarad az első két epizód eredményeitől, de egy olyan berendezkedésben, ahol egy-két kivételtől eltekintve sorra buknak a szuperhősfilmek, ennek még örülni is lehet.
A borítókép forrása: Variety