Dwayne Johnson karácsonyi akciószösszenete, A hullahó-akció az előző hétvége legnézettebb filmje volt a magyar mozikban, azonban a tengerentúli előrejelzések szerint az alkotás 30-35 millió dollár körül nyithat az Egyesült Államokban, ami igen gyenge eredmény lenne a 250 milliós büdzséjű produkciótól. A pesszimistább jóslatok azt sem tartják kizártnak, hogy csak 25 millió dollár jön össze, viszont az optimistábbak szerint akár a 40 millió körüli összeg is meglehet, habár ez sem bizonyulna kitörő sikernek a hatalmas gyártási költségek miatt. Ennek ellenére a helyzet korántsem annyira tragikus, a filmet Johnson produkciós cége, a Seven Bucks hozta tető alá az Amazon MGM Studiosszal együttműködve, és az Amazonnak annyira nem fontosak a mozis bevételek, mint a hagyományos hollywoodi stúdiók számára.
A vállalat egyfajta presztízsberuházásként tekint a film- és sorozatgyártásra, a mozis eredmény emellett csak egy pluszt jelent ahhoz képest, amit a saját külön bejáratú streamingszolgáltatójukon, a Prime Videón hoz majd egy-egy alkotás, és Johnson karácsonyi akcióőrületét alapból is ott tervezték bemutatni, csak jóval később döntöttek úgy, hogy nagyvásznon is megfuttatják. A Prime Video nézettségi adatairól azonban nem állnak rendelkezésre olyan megbízható adatok, mint a mozis bevételekről, és érdemes megemlíteni, hogy az Apple mellett az Amazon is hasonló módon tekint a filmjeik box office teljesítményére, viszont nemrég megelégelték a mozis bukdácsolásokat, és a legtöbb filmjüket végül streamingre száműzték.
Jake Kasdan filmjét Magyarországon és több más országban is bemutatták már egy héttel az amerikai premier előtt: nálunk kitörő siker lett, összesen több mint 75 ezren voltak rá kíváncsiak, és eddig 26,6 millió dollárt gyűjtött össze világszerte – mármint ahol a Warner forgalmazza. A legfontosabb mégis az amerikai bevétel lesz, és azt sokan már most előrebocsátják, hogy a film bizony meg fogja nyerni ezt a hétvégét az USA-ban, annál is inkább, mert a Gladiátor II ott egy héttel később érkezik. Ezzel letaszítja majd a Venom 3-at a trónról, ami legutóbb mindössze 20 millió dollárral vitte az aranyérmet a bevételi listán. A hullahó-akció szájhagyománya is sokat számít, hiszen ettől függ, hogy képes lesz-e megmaradni az élmezőnyben az olyan konkurensek mellett, mint a Gladiátor II, a Wicked, a Vaiana 2 és a Mufasa.
A borítókép forrása: Warner