A hír pedig tömör és velős: Ausztráliában nem fog megjelenni a játék, egész pontosan: abban a formájában nem, amelyben e hónap végén az USA boltjainak polcaira kerül (legalábbis a konzolos verzió), ugyanis a kontinensnyi ország cenzorbizottsága, hivatalos nevén Office of Film and Literature Classification rányomta a vörös, elutasító bélyegzőt a dobozára. Ez azt jelenti, hogy a Konaminak lágyítani kell a tónusain, meg kell szabadítania a túlzott erőszaktól – az persze más kérdés, hogy egy ilyen módon kiherélt valami méltó lesz-e a Silent Hill címre, aminek ezzel a lényegét, lelkét ölik ki...
Ismeretes, hogy nem ez a játék az OFLC első áldozata. A legnagyobb vihart a Fallout 3 esete kavarta, amelyet ugyancsak első körben kukába hajítottak az ausztrál cenzorok -- ott a drogokra való utalás volt a kiváltó ok. Miután pedig a Bethesdának sem kedve, sem ideje nem volt sem veszekedni, sem a Föld minden országára külön verziót készíteni, egyszerűen kiszórták az inkriminált részeket a végleges változatból, így mindenhol, tehát idehaza is ezt a lágyabb, „fiatalbarát”, „drogmentes” Fallout 3-at fogják árulni. A másik nagy hegesztésen idén a GTA IV esett át: a játék ausztrál verziójában egy csepp vér nincs a játékban, és a prostituáltak is szolid módon kezelhetők: leszólítod, a csaj automatikusan beszáll a verdába (a normál játékban ehhez ki kell választani a „szolgáltatás” opciót), és hátulról, fix nézetből láthatod az autó ringatózását (a nem vágott verzióban körbeforgathatod a kamerát, és megfigyelheted az eseményeket.)
Egyrészről én persze értem, mire megy ki ez az egész, mint ahogy a németek hasonló akcióit is, csak azt nem tudom, mire föl ez a nagy képmutatás: attól, hogy zöldre színezzük a vért, vagy egyenesen „kiradírozzuk” a játékból, még nem tűnik el az erőszak a világunkból, és az ilyen eltorzított realitású, idealizált (ideologizált) játékok többet ártanak szerintem a gyereknek, mint a nyers valóság. Valamikor így is, úgy is szembesülnie kell majd a vérrel és az erőszakkal, akárhogy is próbáljuk dugdosni előle...
Ismeretes, hogy nem ez a játék az OFLC első áldozata. A legnagyobb vihart a Fallout 3 esete kavarta, amelyet ugyancsak első körben kukába hajítottak az ausztrál cenzorok -- ott a drogokra való utalás volt a kiváltó ok. Miután pedig a Bethesdának sem kedve, sem ideje nem volt sem veszekedni, sem a Föld minden országára külön verziót készíteni, egyszerűen kiszórták az inkriminált részeket a végleges változatból, így mindenhol, tehát idehaza is ezt a lágyabb, „fiatalbarát”, „drogmentes” Fallout 3-at fogják árulni. A másik nagy hegesztésen idén a GTA IV esett át: a játék ausztrál verziójában egy csepp vér nincs a játékban, és a prostituáltak is szolid módon kezelhetők: leszólítod, a csaj automatikusan beszáll a verdába (a normál játékban ehhez ki kell választani a „szolgáltatás” opciót), és hátulról, fix nézetből láthatod az autó ringatózását (a nem vágott verzióban körbeforgathatod a kamerát, és megfigyelheted az eseményeket.)
Egyrészről én persze értem, mire megy ki ez az egész, mint ahogy a németek hasonló akcióit is, csak azt nem tudom, mire föl ez a nagy képmutatás: attól, hogy zöldre színezzük a vért, vagy egyenesen „kiradírozzuk” a játékból, még nem tűnik el az erőszak a világunkból, és az ilyen eltorzított realitású, idealizált (ideologizált) játékok többet ártanak szerintem a gyereknek, mint a nyers valóság. Valamikor így is, úgy is szembesülnie kell majd a vérrel és az erőszakkal, akárhogy is próbáljuk dugdosni előle...
És egyébként is mit érnek el vele?
S E M M i T.
De ha például egy 9 éves gyerek Silent Hill-ezik, akkor az anyukának kell figyelnie, és esetleg letiltani a gyereket a játékról. Nem a készítők hibája, ha egy pici fiú Silent Hill-ezik. Ezért felesleges cenzúrázni.
De gondolom ezzel egyetértesz.
Aki meg meg akarja szerezni, az úgyis letölti a normál változatot.
ezért jó a Grid vagy a Pes vagy a Call of duty ott nincsenek cenzura problémák