
Brad McQuaid (képünkön) és Jeff Butler elég sokat tett a Sony Online
sikeréért, hiszen alaposan kivették részüket a nagy klasszikus és úttörő, az
EverQuest létrehozásában; előbbi a projekt producere volt, de ha kellett, a
programozásba is beszállt, utóbbi a legfőbb játékmesteri tisztet töltötte be. Igencsak tehetséges Brad
barátunk a multinacionális konszernek egyik ismert betegségébe esett: ragyogó
karrier előtt állt, kúszott felfelé a szamárlétrán, ám egyre inkább nyakkendős
menedzserré vált, noha őt a közvetlen játékfejlesztés éltette. Ezért aztán 2001
októberében könnyes búcsút vett az SOE-től, vitte magával Jeff cimboráját, és
2002 januárjában, a kaliforniai Carlsbadban létrehozták a Sigil Games Online
stúdiót. Hamarosan bejelentették első címüket, ez volt a Vanguard: Saga of
Heroes. Nem telt el sok idő, hogy kérőre találtak: 2002. május 16-án kürtölték
világgá, hogy a Microsofttal exkluzív kiadási jogokat kötöttek. 2006. május 5-én,
az E3 előtt aztán jött az érdekes fordulat: a Sigil visszavásárolta a
publikálás jogait a redmondiaktól, és megállapodott a Sony Online-nal, hogy
közösen dobják piacra a terméket.
A Vanguard végül idén, január 30-án megjelent, Hancu
tesztjét előző számunkban olvashattátok (aki lemaradt róla, itt a PGO-n bepótolhatja). A cím jó (egyébként eddig 200 ezer
példányban kelt el), de nem hibamentes, van még csiszolnivaló rajta. Nos, lehet
hogy ez az egyik oka a mostani hírnek, vagy tán valami más, amiről nem tudunk,
a tény viszont tény: a Sony Online Entertaiment megvásárolta a Sigilt, és ezzel
együtt e szóban forgó MMORPG jogait is. Brad McQuaid, úgyis, mint a stúdió
elnöke, a SOE konzultánsa és a Vanguard kreatív tanácsadója lesz; jelzem,
amikor elege lett a nagyvállalati rendszerből, CCO (Chief Creative Officer,
kreatív kisfőnök) volt a japánoknál...