Nem hiszem, hogy nagy titkot árulok el azzal: az Activision a 19 milliárd dollárt tulajdonképpen a Blizzardért, annak három, korszakos jelentőségű, legendás franchise-áért (StarCraft, WarCraft, Diablo), no meg persze a jelenlegi aranytojást tojó (évi több mint egymilliárd dollárt hozó) tyúkért, a World of Warcraftért fizette ki, a többi már csak ráadás... Ez a ráadás pedig egész pontosan a patinás, 1979-ben Ken és Roberta Williams által alapított Sierra Entertainment, mely ma már egy több mint 700 főt foglalkoztató óriás, olyan teamekkel, mint a Massive Entertainment (Ground Control, World in Conflict), a Radical Entertainment (The Simpsons Hit & Run, Scarface: The World is Yours), a Swordfish Studios (World Championship Rugby, Brian Lara International Cricket 2005), és a High Moon Studios (Darkwatch), illetve ennek divíziója, a Sierra Online.

Miután az egyesülés jogi folyamata is a végéhez közelít, az új vezérkar máris értesítette a Sierra főnökeit: írják meg a védőbeszédüket, melyet a szőnyeg szélén állva előadhatnak majd. Nem kell persze ettől nagyon megijedni, ez ilyenkor a szokásos ügymenet, hiszen az új vezetés nyilván tisztában akar azzal lenni, milyen fejlesztések folynak, és azok beleilleszkednek-e az ő elképzeléseikbe, és ha igen, hogyan, vagy mennek a lecsóba. Hogy egy konkrét példát mondjak, ami jelenleg az egyik izgalmas kérdés: a Sierra birtokolja a Robert Ludlum/Bourne, az Activision pedig a James Bond licencet. A játékmechanizmust tekintve ezek szinte megegyeznek, hiszen mindkettő napjainkban játszódó kém/akció kategóriát takar, csak ugye más szereplőkkel és körítéssel, de a lényeg mégis ugyanaz. A High Moon Studios jelenleg már gőzerővel készíti a Bourne-rejtély adaptációját, és az elemzők szerint sem ezt, sem a már jelentős mértékben előrehaladott állapotú egyéb címeket (Ghostbusters, Brütal Legend, Prototype) nem fenyegeti veszély, ám a még tervezés, előkészítés stádiumában levőket annál inkább. A másik kérdőjel a FEAR kapcsán merült fel, hiszen itt nagy a keveredés, miután a Vivendi ugye megtartotta a névhasználati jogot, míg a Warner a tartalmit, beleértve a szereplőket, sztorit, helyszínt, fegyvereket és minden más egyebet, így történhetett meg, hogy született egy F.E.A.R.: Perseus Mandate és egy Project Origin is, melyből utóbbi inkább a feares... De azt is ki kell értékelnie az új főnököknek, hogy vállalnak-e egy újabb Scarface folytatást, ami eddig már papíron létezett, esetleg egy friss Crash Bandicoot vagy Spyro címet.

Nyilvánvaló, hogy minden döntés alapja a Blizzard körül fog forogni, hiszen ők nyugodtan melózhatnak, nekik nem kell jelentést irogatniuk, ez a stúdió most a cégcsoporton belül a szent tehén, megkapnak minden anyagi támogatást úgy a WoW-hoz, mint a készülő StarCraft 2-höz (és a feltételezések szerint szintén hegesztés alatt álló Diablo 3-hoz), minden más csak ezután következhet, és az Activision nem lesz szívbajos, ha a cél érdekében fel kell áldoznia egy franchise-t, vagy akár egy egész fejlesztőbrigádot...