A múlt héten feltűnt egy visszaszámláló a Baldur's Gate hivatalos oldalán, és noha azt már január óta tudtuk, hogy bővül a sorozat, azt nem, hogy mivel -- most kiderült. A nagy bejelentés nem más, mint a Siege of Dragonspear, ami egy vadonatúj kiegészítő a 17 évvel korábban megjelent első részhez, vagyis pontosabban, annak 2013-ban kiadott felújított változatához. Az eredeti játékkal nem kompatibilis a kiegészítő!
A Siege of Dragonspear a sorozat első és második része közé ékelődve nagyjából 25 órányi szórakozástatást biztosít, aminek során a bizonyos Shining Lady és az általa vezetett hadsereg útjába állunk. Új helyszínek (Boareskyr Bridge, Dragonspear Castle, Lost Kanaglym, Fallen Temple of Bhaal), szörnyek és loot vár, valamint 100 új mágikus tárgy, 4 új társ és egy új kaszt, a sámán. Mindezen felül javított kezelőfelület, extra könnyű nehézségi szint, és cross-platform multiplayer (PC, Mac, Linux, iOS) is lesz, valamint lehetőségünk arra, hogy a kaland során feltápolt karakterünket továbbvigyük a Baldur’s Gate II: Enhanced Editionbe. A dallamokat a Mass Effect 3 zeneszerzője, Sam Hulick szállítja.
A Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear pontos megjelenési dátumot még nem kapott, illetve az is rejtély még, hogy mennyibe fog kerülni.
Viccet félretéve a játékok erőssége gyengesége nem a korokhoz mérhető, hanem műfajban. Annak idején is voltak a 80-90 es évek környékén nehéz meg könnyű játékok, más kérdés, hogy a legtöbb játék annak idején a technikai korlátok miatt inkább egy két elemre támaszkodott és a mostaniak inkább már a látványvilágra.
Annak idején az emberek a szép grafikán fantáziáltak, most már a grafika megvan, csak a történetek hiányoznak a legtöbb játékból.
A régi gamereknek a mostani játékok már unalmasak, főleg mert ahogy öregszik az ember úgy egyre kevésbé érdeklik a játékok és már mások a prioritások. Kitartással meg tényleg megtanulható egy egy játék játszása, de általában a játékosok zöme gyors kikapcsolódásra megy rá és nem szeret gondolkodni a játékon.
Nem azért, de ez mit takar? Magától végig tolja a játék saját magát, vagy mit? Mert az első rész emlékeim szerint nem volt vészes alapból sem. :D A 2 az már más tészta, az feladta rendesen a leckét.
Pillars of Eternity fórumokon is ment a sírás, hogy szar, nehéz harc rendszer... Nem való ez mindenkinek, na :) (persze kis akarással simán tanulhatóak)
Ennek ellénre az extra könnyű nehézségi szintet én sem értem. Nem viccből mondom, de ha valaki csak a sztorira kíváncsi és/vagy nem akar küzdeni, akkor nézzen végigjátszásokat a youtube-on. Ha elég kitartóan keresel, még olyan csatornát is találsz, ahol nem pofázik alatta valami idegesítő "kommentátor".
Nem azért, de ez mit takar? Magától végig tolja a játék saját magát, vagy mit? Mert az első rész emlékeim szerint nem volt vészes alapból sem. :D A 2 az már más tészta, az feladta rendesen a leckét.