Aki átélte azt az élményt, amit Sid Meier újvilág-teremtő szimulátora adott, tudja, hogy nagyon kevés szoftver tudta akár csak megközelíteni is. A Brian Reynolds ötletén alapuló cuccban (amelyet aztán Sid apó csiszolt valósággá) feladatunk 1492-ben kezdődött, és egészen 1850-ig tartott: franciaként, hollandként, spanyolként vagy angolként az volt a missziónk, hogy partra szálljunk az újvilágban, és szájízünk szerint megpróbáljunk létrehozni egy erős - nem, ez nem jó szó, megpróbáljuk létrehozni a legerősebb kolóniát, amely aztán, hosszú és görcsös úton, de majd elnyerheti függetlenségét. A civilizationi örökség végig ott dübörgött a háttérben, azonban az indiánokkal való kereskedés, az új világ felfedezése, a velünk egyenrangúak, vagy éppen nálunk picivel erősebb, de szintén a nagy, felderítetlen semmiben motoszkáló konkurencia olyan hangulatanyag volt, amelyet azóta sem sikerült egy Sid Meier játéknak sem utolérnie - egészen mostanáig?
A Firaxis ugyanis hosszas huzavona után bejelentette a Civilization sorozat negyedik részének sokadik küldetéslemezét, amely azonban jóval több lesz, mint egy egyszerű expanzió: az önállóan futtatható szoftverben ugyanis a Civ IV motorján újra életre kél az 1994-es legenda! Ugyan Brian Reynolds már a Big Huge Games berkeiben fejlesztgeti a maga kis stratégiai játékait (például az itthon is nagy sikernek örvendő Rise of Nations sorozatot), és a Microprose emlékét is belepte már a por és a rajongók könnyének zápora, de Sid Meier apó örök, vele együtt pedig biztosak lehetünk benne, hogy új legenda születik.
A remek Civilization IV motorja ismét bizonyíthat; a gyors töltések és a mesterséges intelligencia ugyanúgy munkába lesz fogva a Colonizationban, mint a vadonatúj felhasználói felület, illetve rengeteg, okos és az alapprogramot egyszerűsítő kis apróság - a lényeg azonban ugyanaz marad: a választott népünkkel, diplomáciával (és árulással!), kereskedelemmel és felfedezéssel meg kell hódítanunk az ismeretlen földet, ahol az őslakosok ugyanúgy lehetnek az ellenségeink, mint a barátaink. Megjelenés valamikor idén ősszel, "Games for Windows" matrica alatt - tessék egy nagy lélegzetet venni, azt hiszem, hozzám hasonlóan jó páran eltűnnek majd a való világba hosszú hetekre, hónapokra. Ne feledjétek: vár az új világ!
(Lent elöl a játékból debütált első két kép látható, míg harmadiknak "viccből" beszúrtunk egyet a Civilization IV-ből is, hogy "érezzétek"...)
A Firaxis ugyanis hosszas huzavona után bejelentette a Civilization sorozat negyedik részének sokadik küldetéslemezét, amely azonban jóval több lesz, mint egy egyszerű expanzió: az önállóan futtatható szoftverben ugyanis a Civ IV motorján újra életre kél az 1994-es legenda! Ugyan Brian Reynolds már a Big Huge Games berkeiben fejlesztgeti a maga kis stratégiai játékait (például az itthon is nagy sikernek örvendő Rise of Nations sorozatot), és a Microprose emlékét is belepte már a por és a rajongók könnyének zápora, de Sid Meier apó örök, vele együtt pedig biztosak lehetünk benne, hogy új legenda születik.
A remek Civilization IV motorja ismét bizonyíthat; a gyors töltések és a mesterséges intelligencia ugyanúgy munkába lesz fogva a Colonizationban, mint a vadonatúj felhasználói felület, illetve rengeteg, okos és az alapprogramot egyszerűsítő kis apróság - a lényeg azonban ugyanaz marad: a választott népünkkel, diplomáciával (és árulással!), kereskedelemmel és felfedezéssel meg kell hódítanunk az ismeretlen földet, ahol az őslakosok ugyanúgy lehetnek az ellenségeink, mint a barátaink. Megjelenés valamikor idén ősszel, "Games for Windows" matrica alatt - tessék egy nagy lélegzetet venni, azt hiszem, hozzám hasonlóan jó páran eltűnnek majd a való világba hosszú hetekre, hónapokra. Ne feledjétek: vár az új világ!
(Lent elöl a játékból debütált első két kép látható, míg harmadiknak "viccből" beszúrtunk egyet a Civilization IV-ből is, hogy "érezzétek"...)
en a mai napig hebe-hoba felrakom es tolom vele orakon at. gondolom nem vagyok egyedul vele
en a mai napig hebe-hoba felrakom es tolom vele orakon at. gondolom nem vagyok egyedul vele