Azóta a lányok-fiúk egyik csodát a másik után dobják piacra, a két nyuszi-kutya széria után megörvendeztettek minket Strong Bad, illetve Wallace és Gromit kalandjaival. Utóbbi játék már a cég új irányát képviselte: egy merész döntéssel megkísérelnek betörni a „nagykonzolok” világába, hiszen az angol ezermester és okos blökije az X360-tulajok számára is elérhető. És ez az az irány, amelyet a Sam & Max: Season 3 képviselni fog.
Ahogy Kevin Bruner, a Telltale műszaki főnöke és társalapítója a The Inquirernek nyilatkozva elmondta, a jelenleg tervezési fázisban lévő (nagyjából már a fejükben összeállt) új évadnál új irányítási rendszert vezetnek be, pontosabban adaptálják a Wallace-ban megjelent megoldást, amelyben már nincs kurzor, ehelyett a figurákat valós módon terelgethetjük. Ha megengedtek egy szubjektív véleményt: nekem nem nagyon jött be a dolog, főleg billentyűvel; egy játékvezérlővel már persze más a helyzet, de akkor is szokatlan ez PC-n, egy ilyen ősi, klasszikus műfaj esetében. Bruner persze elismerte, hogy nagyon oda kell figyelniük erre a dologra, egy fanyar mosollyal hozzátéve: ő már csak tudja, hiszen a Grim Fandango szoftvermérnökeként ő készítette a legendás cím sokak által gyűlölt irányítási metódusát... Nos, ha feladta a labdát, leütöm: akkor már mindent értek...
A jóember persze a saját szemszögéből nézi a dolgot, az ő meglátása, vagy legalábbis reményei szerint megpróbálják továbbfejleszteni, új evolúciós fázisba léptetni a point and click stílust: olyan játékot létrehozni, amelyben nincs kurzor, mégis a játékos ugyanazt az élményt kapja, amit a klasszikus irányítás esetében. Mindezt, mint említettem, a konzolgeneráció kedvéért. A Wallace & Gromit’s Grand Adventures szerdán került fel az Xbox Live! Arcade rendszerébe, sőt, hamarosan (bár konkrét dátum még nincs) a Microsoft műanyagdobozának hívei szert tehetnek a Sam & Max első két évadára is.
Ami pedig a TTG-t illeti, Kevin barátunk még elárulta, hogy egy „borzasztóan nagy bejelentésre készülnek”: egy új széria is születőben van a műhelyükben, mely mindenkinek nagy örömöt fog okozni. Ennek leleplezését természetesen az E3-ra tartogatják, egész pontosan június elsején fogják bejelenteni.
(A képek illusztrációk, az első két szériából származnak.)
Ahogy Kevin Bruner, a Telltale műszaki főnöke és társalapítója a The Inquirernek nyilatkozva elmondta, a jelenleg tervezési fázisban lévő (nagyjából már a fejükben összeállt) új évadnál új irányítási rendszert vezetnek be, pontosabban adaptálják a Wallace-ban megjelent megoldást, amelyben már nincs kurzor, ehelyett a figurákat valós módon terelgethetjük. Ha megengedtek egy szubjektív véleményt: nekem nem nagyon jött be a dolog, főleg billentyűvel; egy játékvezérlővel már persze más a helyzet, de akkor is szokatlan ez PC-n, egy ilyen ősi, klasszikus műfaj esetében. Bruner persze elismerte, hogy nagyon oda kell figyelniük erre a dologra, egy fanyar mosollyal hozzátéve: ő már csak tudja, hiszen a Grim Fandango szoftvermérnökeként ő készítette a legendás cím sokak által gyűlölt irányítási metódusát... Nos, ha feladta a labdát, leütöm: akkor már mindent értek...
A jóember persze a saját szemszögéből nézi a dolgot, az ő meglátása, vagy legalábbis reményei szerint megpróbálják továbbfejleszteni, új evolúciós fázisba léptetni a point and click stílust: olyan játékot létrehozni, amelyben nincs kurzor, mégis a játékos ugyanazt az élményt kapja, amit a klasszikus irányítás esetében. Mindezt, mint említettem, a konzolgeneráció kedvéért. A Wallace & Gromit’s Grand Adventures szerdán került fel az Xbox Live! Arcade rendszerébe, sőt, hamarosan (bár konkrét dátum még nincs) a Microsoft műanyagdobozának hívei szert tehetnek a Sam & Max első két évadára is.
Ami pedig a TTG-t illeti, Kevin barátunk még elárulta, hogy egy „borzasztóan nagy bejelentésre készülnek”: egy új széria is születőben van a műhelyükben, mely mindenkinek nagy örömöt fog okozni. Ennek leleplezését természetesen az E3-ra tartogatják, egész pontosan június elsején fogják bejelenteni.
(A képek illusztrációk, az első két szériából származnak.)
Viszont az irányítás egyenlőre ijesztőnek tűnik. Ha már PC az alap, jó lenne, ha meghagynák a megszokott módon.