A Ryse: Son of Rome bejelentésekor még úgy volt, hogy készül egy applikáció, amivel a játék kooperatív módjához készíthetünk egyedi kihívásokat a táblagépünk segítségével. Az elképzelés szerint ezek a megmérettetések pár tapintással elkészíthetők, megoszthatók a közösséggel, s minél többen választják a munkánkat, annál nagyobb játékon belüli jutalmat zsebelhetnek be teljesítés után. Ebből végül nem lett semmi.
A Microsoft szóvivője elmondta: „Alapos megfontolás után úgy döntöttünk, hogy a Ryse: Son of Rome nem kap pályakészítőt, s inkább a játékélmény csiszolására törekszünk ingyenes és fizetős tartalmak útján. Ezzel kapcsolatban hamarosan részleteket is elárulunk.”
A Polygon információi szerint a döntés hátterében valójában az áll, hogy a Crytek Xbox One-exkluzív programja csak közepes értékeléseket kapott: a szakma rendre 50-es, 60-as eredményekkel illette a játékot -- ezek miatt magyarázkodott is a Microsoft.