PC-s körökben mindig is szép sikert könyvelhetett el az a bátor kiadó, aki normális minőségben hozta el a közönségnek a fent leírt munkaköri kötelességek digitális változatát. Az 18 Wheels és a Hard Truck sorozat (ez utóbbi leszármazottja a májusban érkező Rig'n'Roll) rajongói biztosan órákig tudnának mesélni arról, milyen izgalmas is volt, amikor A-ból B-be vitték a húsz tonna paradicsomot...
A jövő 3,5 tonna felett kezdődik
2024-et írunk, és a helyszín Kalifornia. Ettől függetlenül senki se számítson repkedő kamionokra vagy egyéb futurisztikus mókára, mert az nem lesz a játékban. Ezzel szemben megkapjuk Kalifornia (és Nevada egy részének) mérethelyes térképét, 42 várossal, autópályákkal, fő- és bekötőutakkal együtt. A táj mellett a forgalom sem lesz egyhangú - a nagyvárosok közelében simán dugóba is kerülhetünk majd, de a kisebb porfészkek közelében egyedül hasítjuk majd az aszfaltot.
Need for spedíció
A játékban két lehetőségünk lesz: egyrészt belevághatunk a kampánymód kihívásaiba, másrészt pedig némi kattintgatással megfűszerezett fuvarszervezés után minden további ciráda nélkül kormány mögé pattanhatunk (afféle quick match mód ez, áruszállítóknak). A kampányban annak ellenére kapunk nagy ívűnek mondott, és meglepő befejezést ígérő történetet, hogy viszonylag nehéz komoly dramaturgiát adni annak, hogy "Te Joe, van itt nyolc tonna görögdinnye, vidd már el Los Angelesbe". A Rig'n'Rollban már nemcsak fel-alá vezetünk majd, de saját céget is alapíthatunk, így már a vállalkozás minden nyűgje is a mi nyakunkba szakad. Az igazán bátrak pedig még kamionversenyekben is kipróbálhatják magukat - nyilván az itt szerzett megbecsülés is segít az üzletmenet fellendítésében. Persze ezek a versenyek nagyban különböznek a más játékokban látottaktól, hiszen itt például nemcsak a sebességhatárokra kell figyelnünk, de az olyan alapvető KRESZ-szabályokra is, mint hogy csak balról szabad előzni, illetve figyelni kell a záróvonalakra és egyéb tiltásokra is. Ha vétünk a közlekedési rendszabályok ellen, rendőrök erednek a nyomunkba - az 1C szerint úgy, mint tették azt a Need For Speedben.
Pakolsz neki egy nyolcadikat...
Persze arra ne számítsunk, hogy a Rig'n'Roll bármi egyéb szempontból az EA nagy nevű sorozatához lesz hasonló. A járművek viselkedése például inkább az életet másolja, vagyis már akkor örülnünk kell, ha a 100 km/h-s álomhatárt sikerül elérnünk, és egy sok tonnányi rakománnyal megpakolt kamion nemcsak lassú, de ingatag is. Az eddig megjelent hasonló játékok alapján azt mondanánk, hogy az irányításhoz nem árt majd valami analóg eszköz, vagy ha valaki ragaszkodik a billentyűzethez, az készüljön fel a sok-sok gyakorlással eltöltött mérföldre. A képen látható grafika persze nem hasonlítható a jelenkor legszebb játékaihoz, de egy kamionszimulátorban aztán végképp nem az a lényeg, hogy minden gyönyörű legyen. Május elején pedig az is kiderül, hogy az orosz fejlesztőknek sikerül-e a játékélménnyel ellensúlyozni a grafikai hátrányt.
A grafikával meg sztem semmi baj nincs, pofás.
Szerintem ez is csak egy újabb tagja ennek a budget kategóriának, de ránézésre és leírásra legalább a jobbik fajtának tünik.
De hát így elsőre nem tűnik nagy durranásra,de az is lehet,hogy egy újabb sikeres(Euro Truck)féle játék lesz.
De én most kihagyom