A Lőrincz L. László munkáján alapuló, magyar fejlesztésű -ről már mi is beszámoltunk korábban: egy hagyományos kalandjátékról van szó, ami a Keselyűk gyászzenéje című Lőrincz-regényt dolgozza fel, kézzel rajzolt hátterek és legjobban talán a Broken Sword-sorozatra hajazó grafikai megjelenítés társaságában. A játék készítésébe maga az író is beszállt, most pedig kaptunk egy videót a főszereplésével, amiben elmondja, miért is tetszik neki annyira a Mystery Interactive programja. Csakhogy egy játék fejlesztése drága mulatság, így a magyar csapat is a közösség alapú finanszírozás útjára lépett. Összehoztak a játéknak egy Indiegogo-kampányt, amin viszont brutális mennyiségű pénzt kérnek a munka befejezéséért: 120 ezer dollárt szeretnének összegyűjteni, és erre még 58 napjuk van. És hogy mennyit ajánlottak fel eddig az érdeklődök? 120 dollárt, szóval már "csak" ezerszer ennyi kellene.
A kért összeg jelenlegi árfolyamon számolva több mint 26 millió forintnak felel meg. Ez persze még így is alacsonynak modható más kampányok célkitűzéseihez képest, de sajnos rontja a finanszírozási esélyeket, hogy a fenti videóban is csak minimális (és mondjuk ki, nem túl szimpatikus) gameplayt látunk, olyan állóképek kíséretében, amiket egyszer már bemutatott a csapat. Továbbá, a játék alaptémája igazából elsősorban csak a magyar közönségnek mond annyit, hogy pénzt áldozanak érte, kis hazánk játékosai pedig nem arról híresek, hogy annyira el lennének eresztve, hogy egymást tapossák a kizárólag nekik fenntartott, 666 dolláros, legmagasabb fokú felajánlásért -- még úgy sem, hogy a sátáni összegű zöldhasúk fejében "kezet rázhatnak" Lőrincz L. Lászlóval. A legalacsonyabb elfogadott pénzöszeg egyébként 15 dollár, ezért pedig már megkapjuk a kész játék digitális kiadását.
És hogy mi történik akkor, ha január 14-ig nem jön össze a kért összeg? Nos, valószínűleg lőttek a játéknak, bár az is lehet, hogy így vagy úgy, de folytatják a fejlesztést a srácok. A tényleges munka egyébként igen korai stádiumban lehet, ugyanis még ha sikeres is lesz a gyűjtés, akkor sem számíthatunk előbb a adakozik valaki?
-re, mint 2014 szeptembere. A játék PC-re és mobilokra is elkészül(ne), a fenti videó iPad-es kerete is ezt sugallja a nézőknek. Na,
Egy kevésbé ambiciózusabb interaktív grafikus novella (a '88-as Snatcher ugrik be első blikkre) szerintem kevesebből is kijött volna (bár nem vagyok játékfejlesztő, csak okoskodok itt), miközben megtarthatná azokat a tulajdonságokat (jó sztori és -párbeszédek, nyomozás, szép, kézzel rajzolt hátterek), amiért ezt a játékot is szeretnénk, ráadásul a forma még inkább kedvezne a tabletes, tömegközlekedésen olvasgató közönségnek is.
Egy kevésbé ambiciózusabb interaktív grafikus novella (a '88-as Snatcher ugrik be első blikkre) szerintem kevesebből is kijött volna (bár nem vagyok játékfejlesztő, csak okoskodok itt), miközben megtarthatná azokat a tulajdonságokat (jó sztori és -párbeszédek, nyomozás, szép, kézzel rajzolt hátterek), amiért ezt a játékot is szeretnénk, ráadásul a forma még inkább kedvezne a tabletes, tömegközlekedésen olvasgató közönségnek is.