Az Assassin's Creed 4 meglehetősen jól sikerült játék lett -- hogy mennyire, azt a friss PC Guru magazinban olvashatjátok el Bate tollából. Ugyanakkor a rövid fejlesztési idő (az Assassin's Creed 3 alatt estek neki a programnak) és a multiplatform munka nagyon megnehezítette a Ubisoft Montreal dolgozóinak életét. Olyannyira, hogy egyikük rémálomként hivatkozott a fejlesztésre.

Ashraf Ismail, az Assassin's Creed 4 fejlesztési vezetője saját Reddit fórumán mesélt a program készítéséről. Elmondta, hogy az Xbox One-os és PS4-es verziók fejlesztése nagyon könnyen ment, mert a gépeket úgy kellett kezelni, mintha mezei PC-k lennének, és a gyártók is minden segítséget megadtak, ami csak tellett tőlük. Ellenben az Xbox 360-as és PS3-as változatok sehogy sem akartak összeállni, sokkal több meló volt velük, mint bármely más átirattal, rengeteg stresszt és feszültséget eredményezve az amúgy is szűkös határidőben.

A sors iróniája, hogy mégis a kurrens generációra készült Assassin's Creed 4-ek startoltak el leghamarabb. A PC-s, PS4-es és Xbox One-os változatok még egy pár hetet váratnak magukra -- reméljük, megéri türelmesnek lennünk, és nem összecsapott, ok nélkül is gépzabáló portokkal szúrják ki a szemünket.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!