Recoil Games: új csapat, régi arcok...A képünkön látható, jóvágású fiatalember Samuli Syvähuoko, a Remedy egyik alapítótagja, May Payne (és nem mellesleg a 3D Marks benchmarkprogram) egyik szülőatyja. Sam 2000-ben hagyta ott a céget, és alapította meg a Fathammer nevű vállalkozást, mely az akkor szárnyát bontogató mobiltelefonos játékokra fejlesztett 3D-s motorokat, technológiát. Ám barátunknak nagyon hiányzott már a régi meló, így visszatért a PC-k és konzolok világába: Jarkko Lempiäinen programozó barátjával, aki többek között a Splinter Cell: Chaos Theory és a Minority Report egyes grafikai alrendszereit kódolta, Helsinkiben új céget hozott létre Recoil Games néven (az esemény hivatalos dátuma: 2007. március 28.). Maguk mellé vettek még pár korábbi havert és kollégát (Samuli Viikinen vezető pályatervező, Aki Määttä vezető dizájner, Mikko Kautto művészeti vezető, Petteri Putkonen vezető játéktervező, Hans Zenjuga vezető koncepcióművész). Nem akarom a felsoroltak életrajzát publikálni, így talán elég, ha felsorolom, mely cégeknél kamatoztatták eddig elismert képességeiket - azt hiszem, a lista elég gusztusos: Bugbear, Codemasters, Electronic Arts, Fathammer, Guerrilla Games (Sony), Housemarque, Remedy Entertainment, Treyarch (Activision), Ubisoft. Jelenleg 20 főből áll a csapat, a hivatalos weboldalon viszont folyik a toborzás, szeretnék 50 főre duzzasztani a létszámot.

A srácok évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, így nagy bátran egyből úgy döntöttek, egy teljesen új metódust próbálnak meg bevezetni, új szektort kívánnak kialakítani, ennek neve pedig így hangzik: Cinegames. Ez nem más, mint a látványos katasztrófafilmek, kataklizma-mozik és tévésorozatok játékformába öntése, a műfajra jellemző látványvilággal, hatalmas szereposztással, drámai sztorivonallal, melyben a néző együtt él az eseményekkel, együtt sír és nevet a karakterekkel (az egyik norvég online lapban a múzsák között az alábbi címek szerepeltek: Deep Impact, The Day After Tomorrow, War of the Worlds, X-Files, Dawn of the Dead, Lost).

Első játékukat már jó pár hónapja tervezik, és elmondásuk szerint remekül haladnak vele. A norvég oldal „író-olvasó” rovatában aztán további részletekre is fény derült. Akció-kaland címről van szó, egyelőre még nem eldöntött kameranézetben, melyben a lövöldözésen túl használnunk kell majd az agyunkat is, döntéseink megváltoztatják majd a többi figurához fűződő viszonyunkat, így a játék további menetét is. Az alapötlet nagyjából annyi, hogy egy kataklizma éri a bolygót, így a főhősnek és barátainak túl kell élniük a csapásokat, és rájönni, mi történik, mit lehet tenni ellene (ebben benne van a csapatalapú móka is, lásd az említett Lost mechanizmusát, mely nagyjából ugyanezt a „vörös fonalat” követi). Zombik nem lesznek, de a srácok el akarnak szakadni a normál kliséktől, így azért egy-két meglepetésre számíthatunk. Az online/többjátékos módot firtató kérdésre csak annyi volt a válasz, hogy ez még titok, de valami nagyon-nagyon király dologban törik a fejüket. A megjelenítés természetesen újgenerációs, a lehetséges célplatform PC, Xbox 360, PS3. A cucc megjelenésére viszont rá kell pihennünk, ugyanis Sam barátunk szerint egy ilyen projekt kidolgozásához pár évre szükségük van...

Nos, meglátjuk, mi sül ki belőle; nevezhetjük a fentieket bíztatónak, a srácok bizonyítottan tehetségesek, így aztán nincs más hátra, mint szurkolni nekik, hogy egy újabb finn gyöngyszemmel ajándékozzanak meg minket.