A Ratchet & Clank-sorozat két vargabetű után visszatér a kánoni történethez, egy negyedik, minden bizonnyal utolsó PS3-as felvonás formájában. A Ratchet & Clank: Into the Nexus pedig magával hoz minden olyan elemet, amit szerettünk a széria eddigi részeiben: humort, akciót, aranyos szereplőket és sok-sok klassz fegyvert, amikkel az űrmacska külsejű hős és kis robot társa borsot tör az épp aktuális rosszfiúk (illetve egy rosszfiú és egy rossz kislány) orra alá. A játékot még a megjelenése előtt kipróbálhattuk, és elmondhatjuk, hogy a novemberi premierkor egy közel teljes értékű folytatás kerül a boltokba, szinte fű alatt.
A végtelenbe és tovább!
A Ratchet & Clank: Into the Nexus ott veszi fel a fonalat, ahol az A Crack in Time letette: Ratchetnek meg kellett vívnia élete eddigi legnagyobb harcát, és ez megváltoztatta a karaktert, kicsit komolyabb, óvatosabb lett. Előbbi jellemző egyébként az egész programra, lévén a Nexus sokkal sötétebb, darkosabb hangulattal bír, mint a korábbi játékok. Persze azért nem kell pszicho-horrort várni, de tény, hogy a színes, cuki atmoszférát többségi arányban szűk folyosók és sötét színekkel operáló helyszínek váltják fel. A legfőbb gonosz ezúttal egy „űrboszorkány”, Vendra Prog, aki megszökött egy szigorúan őrzött galaktikus börtönből, hogy ostoba, de erős bátyja segítségével hatalma alá hajtsa az univerzumot. Vendra ráadásul telekinetikus képességekkel bír, így kifejezetten veszélyes ellenfél, aki nagyon jó szolgálat tesz az érettebb történet elmesélésében.
Természetesen nem kell egy véresen komoly programot várni, a humor azért a helyén van, visszaköszönnek olyan komikus karakterek, mint Captain Qwark vagy Cronk, és persze a két fő karakter közti civódás is a régi, nem is beszélve a sitcomokba illő, néha már szinte kínos jelenetekről. A fegyverek is hozzák a szokásos szintet, a Nightmare Box például robotikus bohócokat és más nevetséges, de az ellenfelek számára ijesztő teremtményeket szabadít el a csatatéren. Kiemelendő még a Winterizer is, ami a karácsony szellemében varázsol magatehetetlen hóembereket ellenfeleinkből, miközben szól a Jingle Bells. Ha már unjuk az úgymond tradicionális arzenált, egy kis ökörködéssel feljebb tornászhatjuk az amúgy is remek hangulatot.
Gravitáció
Úgy tűnik, az idei év a tömegvonzás körül forog, ugyanis nemcsak a mozikba szabadult Gravitáció című filmben jut kulcsszerep a bennünket földön tartó fizikai törvénynek, de az új Ratchet & Clankben is. Az Into the Nexus pályái a gravitációt, mint játékelemet alkalmazzák; sokszor ugrálunk egyik platformról a másikra, valahogy úgy, ahogy a Super Mario Galaxy-sorozatban és a Dead Space-ben, sőt, lesznek 2D-s szintek is, melyeken Clanket kell irányítanunk, szintén a gravitáció bűvöletében. Ráadásul az Into the Nexus logikai feladványokat is tartalmaz, amik ugyan nem igényelnek 200-as IQ-t, de kellően feldobják a platformerekre jellemző, ugrálásból és harcból álló játékmenetet. Visszatér továbbá a tapasztalati pontok és űrszemét általi fegyverfejlesztés, ami rávesz bennünket, hogy minél többet mászkáljunk a helyszíneken. Összességében viszont ugyanazt a játékot kapjuk, amit a klasszikus Ratchet & Clankekben is láthattuk.
A legnagyobb újdonság tehát nem a játékmenet, hanem a hangulat. A Ratchet & Clank: Into the Nexus olyan érzést közvetít a játékos felé, mint amikor egy izgalmas regény epilógusát olvassuk. A Future-széria záróakkordja rövidebbnek ígérkezik, mint az A Crack in Time, az Insomniac Games szerint nagyjából fele olyan hosszú programra számíthatunk. Ennek azonban az árban is meglesz a nyoma, lévén a játék 30 eurós áron kerül forgalomba, ami kifejezetten barátinak mondható. Az egyetlen dolog, amiért haragudni lehet, az a tény, hogy a Beyond: Two Souls elvonja a figyelmet a PS3-exkluzív Nexus elől, hasonlóan, ahogy a The Puppeteertől elhappolta a népszerűséget az egyébként kiválóra sikeredett The Last of Us. Bízzunk benne, hogy ez a nem épp átgondolt megjelenési sorrend nem árt a franchise-nak, mert PS4-en is szeretnénk viszontlátni Ratchetet és Clanket.