A The Witcher 4 és az Intergalactic: The Heretic Prophet bejelentése mellett talán a Borderlands 4 első tényleges előzetese volt a tavalyi The Game Awards egyik legnagyobb csúcspontja, a 2009 októberében indult franchise-nak ugyanis a mai napig elég nagy rajongótábora van – bár a borzalmasan sikerült mozifilmet még ők sem tudták megmenteni a totális bukástól. A Gearbox Software legismertebb szériája tehát újabb számozott felvonáshoz érkezik idén, ami új karakterekkel, megszámlálhatatlanul sok fegyverrel és még szebb látványvilággal igyekszik vásárlásra csábítani az embereket – de vajon mennyire kószálhatunk majd szabadon Kairos felszínén?

Nos, a stúdió CEO-ja, Randy Pitchford szerint nagyon is, ennek ellenére mégsem használná az „open world” kifejezést, az ugyanis „egy csomó olyan teherrel jár, ami nem illik rá”. Mindezt egy tartalomgyártó tweetjére reagálta a CEO, miközben a GameSpotnak adott decemberi interjújában azt mondta, a Borderlands 4 lesz a sorozat eddigi „legnyitottabb és legszabadabb” felvonása. Na de akkor miért is ne használhatnánk rá a „nyílt világú” jelzőt? – merülhet fel a kérdés, Pitchfordnak azonban erre is van válasza.

„Ezt [a világot] mi hozzuk létre. Mindennek célja van, ami látható [a képernyőn], érezni mögötte a tervező szívét. Látszik, hogy olyan emberek csinálták, akik nagyon törődnek vele... Ez az egész nem csak egy rendszerszerű, algoritmusokkal teli világ... Nem mondanám, hogy 'nyílt világú', mert az egyfajta teherrel is járna, mi pedig nem ilyenek vagyunk. Ugyanakkor egy zökkenőmentesen bejárható, kiterjedt területről beszélünk, ami nagyobb, mint bármi, amit eddig csináltunk” – fogalmazott a vezető. Lehet tehát rugózni a szavakon, lényegében akkor is egy szabadon bejárható térképpel megáldott lövöldével állunk szemben, amelyben mindenhova eljuthatunk, ami előttünk van, a zsáner kedvelőinek pedig nem is kell ennél több.

A borítóképek forrása: BlackFlix, GamesRadar