Az első kérdésre, nevezetesen, hogy akkor ez most FPS, arcade autóverseny, fele-fele, vagy mi a manó, Willits annyit felelt, hogy van benne mindenféle elem. A válasz további részének lényege az volt, hogy az id Software már behunyt szemmel lekódol egy FPS-t, abban sok kihívás nekik nincs, viszont végre az új motor, a Tech 5 alkalmat ad arra, hogy belakjanak egy hatalmas külső helyszínt, márpedig erre a célra mi sem alkalmasabb, mint egy ilyen versenyzős móka, a maga jókora pályájával, terepével, és ez aztán tényleg nagyot durranhat, plusz nekik is friss, új feladat.
A cucc felépítése tehát a következő. Van egy garázsjáték, ahol a gépedet tudod testre szabni, különféle fegyvereket ráaggatni (ezek természetesen saját tervezésű járgányok lesznek, nem licencelt, valós gyártmányok). Van aztán a Road Rage, mely egy arcade-os, régi időket idéző mód, melyben versenyzel mások ellen, lőve az ellenfelek gépeit és a banditákat (ezt mondta, tényleg: bandita). És persze van a klasszikus, intenzív FPS-csata. Mindezt jó adag kalandelemmel öntik nyakon, ám Willits kiemelte, hogy itt egyáltalán nem a Monkey Island-féle kalandjátékokra kell gondolni, inkább az RPG-s terminusokra, viszont az RPG kifejezést meg azért nem használja, nehogy arról valakinek a WoW ugorjon be (remélem, velem vagytok még...). A lényeg: a Rage sztorialapú, de nem lineáris játék lesz. Az igazgató azt is hozzátette, hogy nem egy Gran Turismót készítenek, a fejlesztés legfőbb irányvonala a móka, bármely, előbb említett szegmensről is van szó, így nem kell szöszölős szimulációt várni a versenyzésben, abszolút arcade-jellegű, nyomod a gázt, sz... forgáccsá lősz mindent, ami mozog, és élvezel nagyokat mindez pedig az FPS-akciókra is igaz.
A továbbiak megértéséhez nem árt megismerkednünk a sztorival. A jövőben járunk, a Földet egy meteorit majdnem megsemmisítette, a civilizáció épp az újjáépítéssel bajlódik, és ebben a szituban a jó és gonosz, a helyes és helytelen közti határvonal elmosódik. Hősünk egy kívülálló, aki belekeveredik egy klasszikus történetbe: vannak a telepesek, akik megpróbálják újraalkotni a közösségüket, és van a gonosz rezsim, amely uralomra tör. Emberünk persze előbbiek oldalán harcol, az önkényuralom szemben fellépő ellenállókkal és az említett telepesekkel. A játék címe is innen ered: to rage against the regime. Az autós küzdelmek amúgy a túlélők legfőbb szórakozását jelentik, melyet úgy kell elképzelni - legalábbis az igazgató nevetésbe torkolló szavaival -, mintha az Armageddont csak a Nascar-rajongók élték volna túl... Ez a posztapokaliptikus felütés egyébként egyfajta szabadságot ad nekik a tervezésben: sci-fi beütésű, a modern technológián alapuló, mégis az általuk olyannyira kedvelt fantáziára, kitalált, elképzelt elemekből építkező dizájn kialakítására van lehetőségük, még erősebbre, mint az ilyen aspektusban egyébként igen erős Doom3 esetében.
A vezetés és lövöldözés aránya egyelőre még képlékeny, de úgy nagyjából 40/60 százalék. Ezt azért nehéz persze belőni, mert a világban bármerre elautókázhatsz, aztán ha meglátsz egy kunyhót, kiszállsz, bemész, körülnézel, hátha egy mutáns rejtőzik ott, de ily módon találhatsz barlangokat is, amelyek persze egy új területet nyitnak meg előtted. A lényeg a szabadság, a szabad mozgás, a bármit megtehetsz, amit akarsz elv érvényre juttatása. A szólómód mellett lesz természetesen multi is, ám ezt még szintén nem véglegesítették. Willits elmondása szerint ehhez a játékhoz jobban illene a kooperatív mód, hiszen ott mindenki győztes, míg egy kompetitív megoldásban, amilyen egy deathmatch, egy ember diadalmaskodik, a másik elbukik. Evégből ő úgy érzi most, hogy nem fognak DM-et implementálni a cuccba, inkább hajlik az együttműködős, együttjátszós móka felé. Utóbbi viszont nem olyan lesz, hogy kettesben végigtoljuk a szólókampányt, hiszen azt 20 óra feletti időtartamra tervezik. Inkább a WoW-féle kooperatív megoldásban gondolkodnak, tehát lesz küldetés, melyhez jól jön valaki segítsége, felcsatlakozol a netre, és keresel valakit, aki épp elérhető, és hajlandó egy röpke bulira összeállni veled. Ez egyébként valószínűleg az autós etapokat érinti majd leginkább, Carmack ugyanis nagy rajongója a Maria Kartnak, így nem véletlen ez az ötlet, sőt az is elképzelhető, hogy lesz egy külön mód, ahol csak egy gyors versenyzésre lesz lehetőség. Sőt, Willits szerint nagyon sok idea felbukkant már a Rage ezen aspektusát érintve, amely szintén a Tech 5 képességeinek köszönhető, így nagy valószínűséggel lesznek mindenféle célfeladatok a versengésekben, például nyírd ki a 3-as számú autót, mielőtt véget érne a kör, vagy ne üss el egyetlen NPC-t sem, akik a pálya mellett rohangálnak, és így tovább.
A külhoni kolléga arra is rákérdezett, ki ama ázsiai beütésű koma, akit a videóban láttunk. Nos ő tulajdonképpen egy NPC, egy kereskedő. Az egyik nagyobb városban melózik; ha oda betévedünk, és lőszerre, kötszerre, jobb fegyverre van szükségünk, ő fog segíteni nekünk. Igazából azért tették be, hogy megmutassák a részletességet, amelyet a motor a karakterek esetében támogat. És ha már a technikai aspektusnál tartunk: John Carmack azt nyilatkozta, hogy a játékot 60 fps-re lövik be (ami ugye elsősorban a konzolos vonalra érvényes). Willits szerint egy átlagos játéknak elég lenne a sima futáshoz 30 is (ők is ezen a rátán szoktak tesztelni), de a versenyzős mód miatt inkább megduplázták ezt a sarokszámot. Az pedig abszolút a jövő zenéje, és tulajdonképpen jórészt nem is az id Software-en múlik, hogy lesz-e keresztplatformos megoldás, a vistás Live-buli, vagy bármi hasonló, de jelenleg inkább tűnik valószínűnek, hogy mindenki csak a saját rendszerén belül fog tudni játszani.
(A képek a videóból vannak kiemelve, minőségük ezért nem a legjobb, de egyelőre ezzel kell beérnünk...)
A cucc felépítése tehát a következő. Van egy garázsjáték, ahol a gépedet tudod testre szabni, különféle fegyvereket ráaggatni (ezek természetesen saját tervezésű járgányok lesznek, nem licencelt, valós gyártmányok). Van aztán a Road Rage, mely egy arcade-os, régi időket idéző mód, melyben versenyzel mások ellen, lőve az ellenfelek gépeit és a banditákat (ezt mondta, tényleg: bandita). És persze van a klasszikus, intenzív FPS-csata. Mindezt jó adag kalandelemmel öntik nyakon, ám Willits kiemelte, hogy itt egyáltalán nem a Monkey Island-féle kalandjátékokra kell gondolni, inkább az RPG-s terminusokra, viszont az RPG kifejezést meg azért nem használja, nehogy arról valakinek a WoW ugorjon be (remélem, velem vagytok még...). A lényeg: a Rage sztorialapú, de nem lineáris játék lesz. Az igazgató azt is hozzátette, hogy nem egy Gran Turismót készítenek, a fejlesztés legfőbb irányvonala a móka, bármely, előbb említett szegmensről is van szó, így nem kell szöszölős szimulációt várni a versenyzésben, abszolút arcade-jellegű, nyomod a gázt, sz... forgáccsá lősz mindent, ami mozog, és élvezel nagyokat mindez pedig az FPS-akciókra is igaz.
A továbbiak megértéséhez nem árt megismerkednünk a sztorival. A jövőben járunk, a Földet egy meteorit majdnem megsemmisítette, a civilizáció épp az újjáépítéssel bajlódik, és ebben a szituban a jó és gonosz, a helyes és helytelen közti határvonal elmosódik. Hősünk egy kívülálló, aki belekeveredik egy klasszikus történetbe: vannak a telepesek, akik megpróbálják újraalkotni a közösségüket, és van a gonosz rezsim, amely uralomra tör. Emberünk persze előbbiek oldalán harcol, az önkényuralom szemben fellépő ellenállókkal és az említett telepesekkel. A játék címe is innen ered: to rage against the regime. Az autós küzdelmek amúgy a túlélők legfőbb szórakozását jelentik, melyet úgy kell elképzelni - legalábbis az igazgató nevetésbe torkolló szavaival -, mintha az Armageddont csak a Nascar-rajongók élték volna túl... Ez a posztapokaliptikus felütés egyébként egyfajta szabadságot ad nekik a tervezésben: sci-fi beütésű, a modern technológián alapuló, mégis az általuk olyannyira kedvelt fantáziára, kitalált, elképzelt elemekből építkező dizájn kialakítására van lehetőségük, még erősebbre, mint az ilyen aspektusban egyébként igen erős Doom3 esetében.
A vezetés és lövöldözés aránya egyelőre még képlékeny, de úgy nagyjából 40/60 százalék. Ezt azért nehéz persze belőni, mert a világban bármerre elautókázhatsz, aztán ha meglátsz egy kunyhót, kiszállsz, bemész, körülnézel, hátha egy mutáns rejtőzik ott, de ily módon találhatsz barlangokat is, amelyek persze egy új területet nyitnak meg előtted. A lényeg a szabadság, a szabad mozgás, a bármit megtehetsz, amit akarsz elv érvényre juttatása. A szólómód mellett lesz természetesen multi is, ám ezt még szintén nem véglegesítették. Willits elmondása szerint ehhez a játékhoz jobban illene a kooperatív mód, hiszen ott mindenki győztes, míg egy kompetitív megoldásban, amilyen egy deathmatch, egy ember diadalmaskodik, a másik elbukik. Evégből ő úgy érzi most, hogy nem fognak DM-et implementálni a cuccba, inkább hajlik az együttműködős, együttjátszós móka felé. Utóbbi viszont nem olyan lesz, hogy kettesben végigtoljuk a szólókampányt, hiszen azt 20 óra feletti időtartamra tervezik. Inkább a WoW-féle kooperatív megoldásban gondolkodnak, tehát lesz küldetés, melyhez jól jön valaki segítsége, felcsatlakozol a netre, és keresel valakit, aki épp elérhető, és hajlandó egy röpke bulira összeállni veled. Ez egyébként valószínűleg az autós etapokat érinti majd leginkább, Carmack ugyanis nagy rajongója a Maria Kartnak, így nem véletlen ez az ötlet, sőt az is elképzelhető, hogy lesz egy külön mód, ahol csak egy gyors versenyzésre lesz lehetőség. Sőt, Willits szerint nagyon sok idea felbukkant már a Rage ezen aspektusát érintve, amely szintén a Tech 5 képességeinek köszönhető, így nagy valószínűséggel lesznek mindenféle célfeladatok a versengésekben, például nyírd ki a 3-as számú autót, mielőtt véget érne a kör, vagy ne üss el egyetlen NPC-t sem, akik a pálya mellett rohangálnak, és így tovább.
A külhoni kolléga arra is rákérdezett, ki ama ázsiai beütésű koma, akit a videóban láttunk. Nos ő tulajdonképpen egy NPC, egy kereskedő. Az egyik nagyobb városban melózik; ha oda betévedünk, és lőszerre, kötszerre, jobb fegyverre van szükségünk, ő fog segíteni nekünk. Igazából azért tették be, hogy megmutassák a részletességet, amelyet a motor a karakterek esetében támogat. És ha már a technikai aspektusnál tartunk: John Carmack azt nyilatkozta, hogy a játékot 60 fps-re lövik be (ami ugye elsősorban a konzolos vonalra érvényes). Willits szerint egy átlagos játéknak elég lenne a sima futáshoz 30 is (ők is ezen a rátán szoktak tesztelni), de a versenyzős mód miatt inkább megduplázták ezt a sarokszámot. Az pedig abszolút a jövő zenéje, és tulajdonképpen jórészt nem is az id Software-en múlik, hogy lesz-e keresztplatformos megoldás, a vistás Live-buli, vagy bármi hasonló, de jelenleg inkább tűnik valószínűnek, hogy mindenki csak a saját rendszerén belül fog tudni játszani.
(A képek a videóból vannak kiemelve, minőségük ezért nem a legjobb, de egyelőre ezzel kell beérnünk...)
He?
AVE
Bér csak lehetne vele nyomni!
jön az is.
Csak később.
A quake wars után ígérnek valami másik quake gamet.
JA!
AZ a quake zero vagy mi.
Én mondjuk egy q4 kiegészítőnek örülnék.
mondjuk én örültem volna egy Quake folytatásnak is
de imádom a lövöldözést
főleg ha Quake stílusban lesz akkor király
a arcede autós játékokat is szeretem szóval nekem ez az ötlet is teccik
és még a szerepjáték dolog
ha minimális lesz akkor jöhet nekem egy FPS t ne roncsanak el RPG elemekkel
szeretem az RPgket de egy FPS be nem nagyon illik bele