A külföldi sajtós kollégák már megragadták a pajzsot és a pörölyt a DOOM: The Dark Ages hands-on eseményén, most pedig sorra szállingóznak a sziporkázó beszámolók a demóról – nagyon úgy hangzik, hogy az id Software új dobása nem fog csalódást okozni. Az értékítéletnek persze még nem jött el az ideje, arra viszont már most mérget vehetünk, hogy középkori brutalitással kecsegtető előzmény sztoriban lesz tartalom bőven.
Az egyébként általában Valve-játékokkal foglalkozó YouTuber, Tyler McVicker is részt vett egy ilyen sajtóeseményen, ahol alkalma volt pár kérdés erejéig elkapni Hugo Martint, a DOOM: The Dark Ages kreatív igazgatóját. A beszélgetésből kiderült, hogy a multiplayer módokat ezúttal mellőző játék kampánya jóval nagyobb bestia lesz, mint előző két játék, hiszen az új epizód már a pályák számával is majdnem ráduplázik a korábbi játékok sztorimódjaira. Míg a 2016-os DOOM és az Eternal fejenként 13 pályával érkeztek, a The Dark Ages 22 nagy küldetést vonultat fel.
Ez pedig azért igazán hangsúlyos, mivel az új epizód egy kvázi nyílt világgal érkezik, a nagyobb open world játékok struktúrája felé kacsingatva. Akkora helyszínekről beszélünk, amelyeket kocogás és rocket jump helyett érdemes lesz inkább sárkányháton vagy az Atlan nevezetű hatalmas mechet irányítva átszelnünk. A fent említett interjúból szintén kiderült, hogy a gigászi Atlan bevetése általában olyan hatalmas méreteket ölt, hogy teljesen önálló küldetésekként tekinthetünk rájuk, az ellenséges sárkányokkal azonban meg kell tanulnunk a földről is elbánni – ha éppen nincs kéznél a saját tűzokádónk gyeplője.
A DOOM: The Dark Ages május 13-án érkezik PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re, ráadásul már a megjelenése napján csatlakozik az Xbox Game Pass könyvtárához is.
Borítókép forrása: Bethesda