2021 első negyedéve sajnos kifejezetten gyengén alakult a friss megjelenések szempontjából, ugyanis alig egy maroknyi komolyabb cím futott be az eddig eltelt három hónapban. Ez a kijelentés azonban szerencsére csak a nagyobb játékokra igaz, az indie ipar ugyanis pont olyan fáradhatatlanul ontja magából az érdekesebbnél érdekesebb alkotásokat, mint az év bármely más szakában. Lássuk hát, melyek azok a radar alól érkezett játékok, melyekről gyakorlatilag senki sem beszél, pedig abszolút megérdemelnék!
Ender Lilies
- Fejlesztő: Live Wire Adglobe
- Megjelenés: január 21. (korai hozzáférésben)
- A játékról írt Early Access tesztünket itt olvashatjátok
A metroidvania és soulslike zsánerek ott vannak a független fejlesztők kedvenc műfajai között, az Ender Lilies pedig abszolút biztosra megy, hiszen mindkét stílusból nagy kanállal merít. A Live Wire jelenleg korai hozzáférésben elérhető alkotásában egy rég elpusztult királyság romjait kell felfedeznünk, valamint rémületes és könyörtelen ellenfelek hordáival is szembeszállhatunk, miközben bejárjuk a vidéket, és megszabadítjuk annak lakóit az élőholt lét átkától.
Erre az egyszerű, de így is ígéretes dark fantasy történetre a fejlesztők egy oldalnézetes, 2D-s akciójátékot húztak fel, ami a metroidvanai és a soulslike legjobb tulajdonságait egyesíti magában. Avagy itt is kapunk egy nagy és szerteágazó pályát, ami karakterünk fejlődésével egyre jobban megnyílik nekünk, de emellett a borongós hangulati elemek, a kőkemény főellenfelek és a pörgős, végtelenül precíz irányítást igénylő harcok sem maradtak ki a repertoárból. Épp ezért korai hozzáférés ide vagy oda, az Ender Lilies már most is egy olyan indie cím, amiről kár lenne lemaradni.
Speed Limit
- Fejlesztő: Gamechuck
- Megjelenés: február 17.
Ha szereted a gyors, kíméletlen tempót diktáló játékokat, akkor feltétlen érdemes egy pillantást vetned a Speed Limitre is, a Gamechuck alkotásában ugyanis (a címben szereplő kijelentéssel ellentétben) semmi sem korlátozza a sebességünket. A Speed Limit ennek megfelelően egy elképesztően pörgős és akciódús stíluskoktél, mely a ’90-es évek játéktermeinek közönségkedvenc műfajait tömöríti magába, egy robbanékony és abszolút kiszámíthatatlan zsánerkeveréket alkotva.
Ebben a játékban simán előfordulhat, hogy az egyik pillanatban még oldalnézetben lövöldözünk egy vasúton, hogy aztán egy felsőnézetes autósüldözésre vagy egy kamu 3D-s vadászgép-párbajra váltsunk. Épp ezért a Speed Limit világában egyedül annyi biztos, hogy ahogy haladunk előre a „kampányban” úgy nő a tempó és a nehézség is, avagy nem árt felkötni a gatyát, ugyanis a Gamechuck alkotása nemcsak pörgős, hanem kihívásokat is bőven tartogat. Ráadásul egy ingyenes demó is elérhető hozzá a Steamen, így nem kell vakon fejest ugrani a vásárlásba.
Fights in Tight Spaces
- Fejlesztő: Ground Shatter
- Megjelenés: február 24. (korai hozzáférésben)
- A játékról írt Early Access tesztünket itt olvashatjátok
Ha pedig a Speed Limit brutális tempója után valami visszafogottabb, taktikusabb címre vágytok, akkor ajánljuk figyelmetekbe a Fights in Tight Spacest, mely a pakliépítős játékok mechanikáit ötvözi a kémfilmek világával és a minimalista, de a maga módján azért elég mutatós grafikával. A Ground Shatter alkotásában egy közelharcra kiképzett titkosügynököt alakíthatunk, aki stílusos öltönyével és félelmetes közelharci mozdulataival tesz rendet a világ legelvetemültebb arcai között, és közben még arra is van ideje, hogy megigazítsa a haját vagy a nyakkendőjét.
A Fights in Tight Spacesben emberünk mozdulatait különböző kártyák szimbolizálják, melyekből minden kör elején véletlenszerűen felhúzunk párat, és amik a támadástól kezdve a védekezésen át egésze a mozgásig sok mindent lehetővé tesznek. És bár ez az alap több mint egyszerűnek hangzik, azért ahogy telik az idő és durvulnak az összecsapások, hamar rá fogunk jönni, hogy az ellenfelek mozgatására és az ügyes helyezkedésre épülő harcrendszer jóval összetettebb, mint azt elsőre gondolnánk. Ráadásul a szabadon vihető prológusnak hála mindebbe ingyen bele is kóstolhatunk.
The Life and Suffering of Sir Brante
- Fejlesztő: Sever
- Megjelenés: március 4.
- A játékról írt tesztünket itt olvashatjátok
A naplóregény nem feltétlen az az irodalmi műfaj, aminek a videójátékos feldolgozására előzetesen olyan sokan kíváncsiak lettek volna, pedig a The Life and Suffering of Sir Brante alapján ez a zsáner a PC-k képernyőjén is remekül meg tudja állni a helyét. A Sever alkotásában ugyanis javarészt a címszereplő Sir Brante naplóját olvasva bontakozik ki előttünk a cselekmény, melynek természetesen nem tehetetlen szemlélői, hanem alakítói vagyunk, hiszen a kampány során minden nehéz döntés meghozása a mi feladatunk lesz.
A játék háttértörténete szerint egy fantasy világban járunk, ahol mindenkinek a szerepét és az értékét ősi hagyományok döntik el. Rangtalan és névtelen senkiként eleinte mi is csak egy apró fogaskereke vagyunk ennek a kultúrának, azonban idővel hírnevet és elismerést vívhatunk ki magunknak, vagy akár a teljes társadalmat is felforgathatjuk, már persze ha elég ügyesek vagyunk. Az, hogy mihez kezdünk az életünkkel, egyedül rajtunk áll, nem árt azonban óvatosnak lenni, ugyanis a The Life and Suffering of Sir Brante világában minden döntésnek megvan néha igencsak komoly következménye is.
Mundaun
- Fejlesztő: Hidden Fields
- Megjelenés: március 16.
- A játékról írt tesztünket itt olvashatjátok
Indie horrorjátékokból rengeteg akad a piacon, azonban a jó indie horrorjáték már annál ritkábbnak mondható. Épp ezért lehet érdemes odafigyelni a Hidden Fields alkotására, a Mundaun ugyanis egy remek, hátborzongató kalandra invitál minket, ráadásul az erős hangulatot kifejezetten egyedi grafikával és egy meglehetősen ritkán látott, alpesi helyszínnel is megfejeli.
A játékban egy fiatal felnőttet alakítunk, aki nagyapja rejtélyes halála miatt tér vissza abba az alpesi faluba, ahol gyermekkorát töltötte, azonban azt kell tapasztalnia, hogy a település alaposan megváltozott, amíg távol volt. A helyieket valami ősi és gonosz erő gyötri, aminek a megtörése természetesen a mi feladatunk lesz. Ahhoz, hogy ezt megtegyük, be kell járnunk az egész falut és annak környékét is, már persze, csak ha nem félünk, hogy menet közben sikerül pár olyan titkot is felfednünk, amit jobb lett volna rejtve hagyni…